PROTOKÓŁ NR 133/2017
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WRZESIŃSKIEGO
z dnia 28 marca 2017 roku
Dionizy Jaśniewicz, starosta wrzesiński otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
1. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2016 rok;
2) informacji o stanie mienia komunalnego Powiatu Wrzesińskiego na dzień 31 grudnia 2016 roku.
2. Przyjęcie bilansu Powiatu Wrzesińskiego za 2016 rok.
3. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) dofinansowania Międzygminnej Olimpiady Sportowej dla Przedszkolaków;
2) współorganizacji akcji rejestracji dawców szpiku i komórek macierzystych pn. „Jarosław i Inni potrzebują Twojej pomocy”;
3) zmiany nazwy zadania w ramach dotacji udzielonej Parafii Rzymskokatolickiej pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Pyzdrach.
4. Zaopiniowanie projektu Programu ochrony środowiska dla Gminy Pyzdry na lata 2017 – 2020 z perspektywą do 2025 roku.
5. Wyznaczenie terminu składania wniosków o dotacje z budżetu powiatu wrzesińskiego dla spółek wodnych.
6. Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie rozwiązania umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych niezabudowanych, stanowiących własność powiatu wrzesińskiego, położonych w miejscowości Bierzglinek, gmina Września.
7. Zatwierdzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, których przedmiotem są:
1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadania pn. Przebudowa budynku bursy wraz z robotami towarzyszącymi ze zmianą sposobu użytkowania poddasza na cele związane z funkcją budynku we Wrześni przy ulicy Słowackiego 11, w związku z realizacją zadania „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego””;
2) pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadania pn. Budowa budynku na cele dydaktyczno – sportowe wraz z planem zagospodarowania terenu, infrastrukturą techniczną, drogami dojazdowymi wraz z przebudową istniejącego parkingu naziemnego, w związku z realizacją zadania „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego””.
8. Zatwierdzenie modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego””.
Dalsza część porządku obrad została zrealizowana po zakończeniu XXX sesji Rady Powiatu Wrzesińskiego:
9. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2017 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej;
2) planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2017 rok;
3) przekazania upoważnienia dla Dyrektora Domu Pomocy Społecznej we Wrześni do zaciągania zobowiązań.
10. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
11. Wolne głosy i wnioski.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego przyjął jednomyślnie proponowany porządek obrad.
Pkt 1.1
Odnosząc się do sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 r. Beata Matuszewska, skarbnik powiatu poinformowała, że:
1) dochody zaplanowane w kwocie 67.011.059,95 zł zostały wykonane w kwocie 67.388.593,99 zł, co stanowi 100,56 % planu;
2) wydatki zaplanowane w kwocie 66.627.236,95 zł zostały wykonane w kwocie 63.136.568,23 zł, co stanowi 94,76 zł;
3) nadwyżka budżetu wyniosła 4.252.025,76 zł, w tym nadwyżka operacyjna 352.013,78 zł (dochody bieżące są wyższe od wydatków bieżących);
4) zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek wyniosły 6.700.000,00 zł;
5) zostało sprzedanych 21 działek, położonych w Bierzglinku na łączną kwotę 3.162.791,00 zł i lokal w budynku przy ulicy 3 Maja 8 we Wrześni za kwotę 307.880,00 zł;
6) powiat otrzymał dotację z Województwa Wielkopolskiego w kwocie 80.939,00 zł (wpłynęła do budżetu w kwocie 79.271,04 zł) na zadanie pn. Zakup sprzętu pomiarowego, informatycznego i oprogramowania do zakładania i aktualizowania operatów ewidencji gruntów oraz prowadzenia spraw ochrony gruntów rolnych;
7) powiat otrzymał dotację z gminy Września w kwocie 100.000,00 zł na budowę chodnika w miejscowości Sobiesiernie i na ulicy Czerniejewskiej we Wrześni;
8) wynagrodzenia i składki od nich naliczane zaplanowane w kwocie 39.985.587,92 zł zostały wykonane w kwocie 39.793.765,63 zł, co stanowi 99,52 % planu.
Uchwała nr 573/2017 w sprawie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2016 rok została podjęta jednomyślnie.
Uchwała znajduje się w zbiorze uchwał Zarządu Powiatu Wrzesińskiego w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu pod symbolem klasyfikacyjnym SOR.0024.2017.
Pkt 1.2
Odnosząc się do informacji o mieniu komunalnym powiatu Beata Matuszewska zaznaczyła, że w 2016 r.:
1) powiat nabył nieruchomości przeznaczone pod drogi o łącznej powierzchni 23,3170 ha;
2) powiat stał się właścicielem nieruchomości oznaczonej jako działka nr 609 o powierzchni 0,0996 ha, położonej w Miłosławiu przy ulicy Zamkowej;
3) powiat sprzedał nieruchomości, położone w Bierzglinku o łącznej powierzchni 13,5612 ha;
4) powiat przekazał Gminie Września w formie darowizny cztery działki położone w Bierzglinku.
Uchwała nr 574/2017 w sprawie informacji o stanie mienia komunalnego Powiatu Wrzesińskiego na dzień 31 grudnia 2016 roku została podjęta jednomyślnie.
Uchwała znajduje się w zbiorze uchwał Zarządu Powiatu Wrzesińskiego w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu pod symbolem klasyfikacyjnym SOR.0024.2017.
Pkt 2
Beata Matuszewska poinformowała, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości, bilans z wykonania budżetu powiatu podpisany przez zarząd i skarbnika, musi być przekazany do Regionalnej Izby Obrachunkowej w terminie do 31 marca. Zaznaczyła, że bilans jest zgodny z przyjętym sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2016 r.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego przyjął jednomyślnie bilans z wykonania budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2016 rok.
Pkt 2.1 i 2.2
Joanna Musiałkiewicz, kierownik Referatu Promocji Zatrudnienia, Spraw Obywatelskich i Zdrowia poinformowała, że:
1) dyrektor Przedszkola „Miś Uszatek” w Nekli wystąpił o dofinansowanie Olimpiady Sportowej dla Przedszkolaków, w której weźmie udział 300 dzieci z Nekli, Czerniejewa i Wrześni. Dodała, że celem projektu jest kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa, rozwijanie tężyzny fizycznej. Zaproponowała przekazanie kwoty 300,00 zł na zakup nagród, dyplomów, medali;
2) Fundacja DKMS wystąpiła o wsparcie akcji promującej ideę oddawania szpiku kostnego, której celem będzie pomoc choremu na białaczkę mieszkańcowi Przyborek. Zaproponowała wsparcie promocji akcji poprzez dofinansowanie usługi konferansjera w kwocie 600,00 zł.
Sprawy są prowadzone w Referacie Promocji Zatrudnienia, Spraw Obywatelskich i Zdrowia odpowiednio pod znakami NPZ. 8031.2.2017 i NPZ.8030.9.2017.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego jednomyślnie wyrazili zgodę na:
1) udzielenie dofinansowania w kwocie 300,00 zł na organizację Olimpiady Sportowej dla Przedszkolaków;
2) dofinansowanie kwotą 600,00 zł usługi konferansjera podczas akcji promującej ideę oddawania szpiku kostnego.
Pkt 3.3
Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury poinformowała, że Parafia Rzymskokatolicka pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Pyzdrach uzyskała dotację w kwocie 10.000,00 zł z budżetu powiatu na wymianę stolarki drzwiowej kościoła parafialnego. Zaznaczyła, że konserwator zabytków nie wyraził zgody na wymianę drzwi zewnętrznych kościoła, a jedynie na wykonanie ich renowacji. Dodała, że w związku z tym konieczne będzie wprowadzenie zmiany nazwy zadania w uchwale budżetowej.
Sprawa jest prowadzona w Wydziale Promocji i Kultury pod znakiem NP.4123.2.2016.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego jednomyślnie wyraził zgodę na zmianę nazwy zadania w ramach dotacji udzielonej Parafii Rzymskokatolickiej pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Pyzdrach.
Pkt 4
Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa poinformowała, że projekt Programu ochrony środowiska dla Gminy Pyzdry na lata 2017 – 2020 z perspektywą do 2025 roku opisuje komponenty środowiska i działania, jakie powinny być podejmowane dla osiągnięcia oczekiwanego stanu na terenie gminy. Zaznaczyła, że w programie zostały wskazane zadania do wykonania przez gminę we współpracy z powiatem wrzesińskim tj.:
1) ograniczenie emisji pyłów wtórnych poprzez czyszczenie ulic metodą „na mokro”;
2) rozbudowa ciągów pieszo-rowerowych i systemu ścieżek rowerowych na terenach zurbanizowanych w celu ograniczenia ruchu samochodowego;
3) optymalizacja ruchu drogowego, uregulowanie sygnalizacji świetlnej i prędkości ruchu na drogach;
4) monitoring emisji pól elektromagnetycznych wraz z kontrolą instalacji;
5) rozbudowa systemu kanalizacji deszczowej na terenie miasta Pyzdry, w tym montaż separatorów (dotyczy dróg powiatowych);
6) zabezpieczenie obszarów eksploatacji kopalin przed innym typem inwestowania;
7) ochrona gruntów prac bonitacyjnych przed odrolnieniem (np. zakaz zmiany przeznaczenia użytków rolnych na cele inne niż rolnicze);
8) kontynuacja działań związanych z unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest;
9) dostosowanie procedur kryzysowych do bieżących zagrożeń oraz obowiązujących przepisów prawa;
10) doposażenie wyspecjalizowanych jednostek ratowniczych w sprzęt do wykrywania dokładnej lokalizacji miejsca awarii oraz likwidacji zagrożeń ekologicznych i chemicznych (zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Pietrzykowie w celu ochrony terenów leśnych i zakup łodzi dla Straży Pożarnej w Pyzdrach).
Podkreśliła, że powiat wrzesiński nie jest wskazywany jako strona współfinansująca realizację ww. zadań.
Sprawa jest prowadzona w Referacie Środowiska i Rolnictwa pod znakiem WBŚ.601.1.2017.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego zaopiniował pozytywnie projekt Programu ochrony środowiska dla Gminy Pyzdry na lata 2017 – 2020 z perspektywą do 2025 roku.
Pkt 5
Urszula Łabęda poinformowała, że zgodnie z § 3 uchwały nr 48/IX/2011 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16 czerwca 2011 r. spółki wodne mogą ubiegać się o dotacje na realizację robót z zakresu bieżącego utrzymania urządzeń wodnych, budowę i remont zastawek na systemach melioracji wodnych szczegółowych. Zaproponowała, by wnioski przyjmować do dnia 18.04.2017 r., ze względu na fakt, iż dzień wskazywany w uchwale jako nieprzekraczalny termin składania wniosków (15 kwietnia), przypada w tym roku w dzień wolny od pracy.
Sprawa jest prowadzona w Referacie Środowiska i Rolnictwa pod symbolem klasyfikacyjnym WBŚ.6343.2017.
Jerzy Mazurkiewicz, członek Zarządu zaproponował zmianę podmiotu pobierającego dotację na bieżące utrzymanie urządzeń wodnych. Zauważył, że stan techniczny przepustów i połączeń dróg powiatowych z ciekami wodnymi wymaga podjęcia pilnych działań naprawczych. Zaproponował, by środki zabezpieczane, co roku na dotacje dla spółek wodnych, zostały przekazane do dyspozycji Zarządu Dróg Powiatowych w celu poprawy drożności urządzeń melioracyjnych przy drogach powiatowych.
Urszula Łabęda zauważyła, że środki przeznaczane na dotacje dla spółek wodnych w kwocie 45.000,00 zł nie pochodzą z opłat i kar za gospodarcze korzystnie ze środowiska, gdyż zgodnie z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej zadania realizowane z zakresu ustawy Prawo wodne nie mogą być finansowane z tych środków. Podkreśliła, że wszystkie zadania z zakresu utrzymania urządzeń wodnych muszą być finansowane ze środków własnych.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego uzgodnił, że:
1) termin składania wniosków o dotacje dla spółek wodnych upłynie 18.04.2017 r.;
2) należy podjąć działania zmierzające do dofinansowania w 2018 r. remontów przepustów i cieków wodnych przebiegających przy drogach powiatowych.
Pkt 6
Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości przypomniała, że Zarząd Powiatu Wrzesińskiego, na posiedzeniu w dniu 14.03.2017 r. wyraził zgodę na cofnięcie wypowiedzenia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych niezabudowanych o łącznej powierzchni 20,6514 ha, położonych w Bierzglinku. Zaznaczyła, że skuteczność tej decyzji nastąpi, gdy dzierżawca wyrazi również zgodę na cofnięcie wypowiedzenia dzierżawy. Podkreśliła, że dzierżawca w dniu 22.03.2017 r. pozytywnie odniósł się do propozycji cofnięcia tego wypowiedzenia, dlatego też możliwe jest podjęcie uchwały uchylającej decyzję o rozwiązaniu umowy przedmiotowej dzierżawy. Przypomniała, że teren ten jest objęty procedurą mającą na celu uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przewidującego zabudowę jednorodzinną. Z uwagi na przedłużające się prace nad tą koncepcją, obowiązujący plan nie ulegnie zmianie w tym roku i dzierżawca w dalszym ciągu będzie mógł wykorzystywać rolniczo te tereny.
Sprawa jest prowadzona w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości pod znakiem NG.6845.2.13.2016.
W głosowaniu nad projektem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 575/2017 uchylająca uchwałę w sprawie rozwiązania umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych niezabudowanych, stanowiących własność powiatu wrzesińskiego, położonych w miejscowości Bierzglinek, gmina Września została podjęta jednomyślnie.
Pkt 7.1 i 7.2
Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich poinformowała, że specyfikacje na pełnienie funkcji inspektorów nadzoru przebudowy budynku bursy i budowy obiektu na cele dydaktyczno-sportowe różnią się jedynie wysokościami kwot wadium, które wykonawcy muszą wnieść i wartościami usług wykonanych, które muszą udokumentować w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniach.
Odnosząc się do obydwu treści specyfikacji zaznaczyła, że postępowania będą podzielone na cztery części:
1) część 1. usługi inspektora nadzoru w branży ogólnobudowlanej;
2) część 2. usługi inspektora nadzoru w branży sanitarnej;
3) część 3. usługi inspektora nadzoru w branży instalacji elektrycznych;
4) część 4. usługi inspektora nadzoru w branży telekomunikacyjnej.
Podkreśliła, że do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należało m.in.:
1) analiza dokumentacji projektowej oraz budowy;
2) weryfikowanie pisemnie wszelkich kosztorysów ofertowych;
3) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, dokonywanie wpisów stwierdzających wszystkie zdarzenia mające znaczenie dla właściwego przebiegu procesu budowlanego;
4) tworzenie bieżącej cyfrowej dokumentacji realizowanego zadania inwestycyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem robót zanikających.
Dodała, że koordynatorem prac inspektorów będzie inspektor branży ogólnobudowlanej.
Poinformowała, że:
1) przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych na roboty budowlane, w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego;
2) orientacyjny termin realizacji zadania dla robót budowlanych dla obydwu zamówień to 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy;
3) w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawca będzie musiał przedstawić m.in.:
Nadmieniła, że wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni w formie pisemnej, osobiście lub za pośrednictwem posłańca, dokumentów potwierdzających że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Dodała, że wykonawcy będą zobowiązani wnieść wadium w odpowiednich kwotach, dla każdej części przedmiotowych zamówień oraz dokonać zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.
Poinformowała, że kryterium przy wyborze oferty będą stanowiły: cena oferty – 60% i częstotliwość sprawowania nadzoru na budowie – 40 % (minimalna wymagana częstotliwość sprawowania nadzoru przez inspektora każdej specjalności na terenie objętym nadzorem to 2 razy w tygodniu).
Sprawy są prowadzone w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich odpowiednio pod znakami NI.272.4.2017 i NI.272.5.2017.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia, których przedmiotem są:
1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadania pn. Przebudowa budynku bursy wraz z robotami towarzyszącymi ze zmianą sposobu użytkowania poddasza na cele związane z funkcją budynku we Wrześni przy ulicy Słowackiego 11, w związku z realizacją zadania „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego””;
2) pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją zadania pn. Budowa budynku na cele dydaktyczno – sportowe wraz z planem zagospodarowania terenu, infrastrukturą techniczną, drogami dojazdowymi wraz z przebudową istniejącego parkingu naziemnego, w związku z realizacją zadania „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego”” zostały zatwierdzone jednomyślnie.
Pkt 8
Anna Wolska-Wróblewska poinformowała, że modyfikacja treści specyfikacji dotyczy uszczegółowień w zakresie oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, opisu sposobu przygotowania ofert i opisu sposobu obliczania ceny.
Sprawa jest prowadzona w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich pod znakiem NI.272.3.2017.
W głosowaniu nad modyfikacją specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn. „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego”” została zatwierdzona jednomyślnie.
Pkt 9.1 i 9.2
Beata Matuszewska poinformowała, że zmiany przejęte przez Radę w uchwale budżetowej i Wieloletniej Prognozie Finansowej skutkują koniecznością dostosowania planu dochodów i wydatków oraz planu zadań realizowanych z zakresu administracji rządowej.
W głosowaniu nad uchwałami wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 576/2017 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2017 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej;
2) 577/2017 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2017 rok zostały podjęte jednomyślnie.
Uchwały znajdują się w zbiorze uchwał Zarządu Powiatu Wrzesińskiego w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu pod symbolem klasyfikacyjnym SOR.0024.2017.
Pkt 9.3
Beata Matuszewska zaznaczyła, że w związku z wprowadzeniem w wykazie przedsięwzięć Wieloletniej Prognozy Finansowej zadania pn. „Zakup leków dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej we Wrześni” konieczne jest upoważnienie dyrektora placówki do zaciągania zobowiązań wynikających z realizacji tego zadania.
W głosowaniu nad uchwałą wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 578/2017 w sprawie przekazania upoważnienia dla Dyrektora Domu Pomocy Społecznej we Wrześni do zaciągania zobowiązań została podjęta jednomyślnie.
Uchwała znajduje się w zbiorze uchwał Zarządu Powiatu Wrzesińskiego w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu pod symbolem klasyfikacyjnym SOR.0024.2017.
Pkt 10 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu wnioskowała o zmianę treści załączników nr 1 i 2 do projektu uchwały Rady w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i szkół specjalnych do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych. Poinformowała, że z planu sieci szkół ponadgimnazjalnych należy wykreślić Gimnazjum z Oddziałami Przysposabiającymi do Pracy i przenieść je do załącznika dotyczącego planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i szkół specjalnych.
Zarząd Powiatu Wrzesińskiego przyjął ww. zmianę do projektu uchwały Rady w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i szkół specjalnych do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych.
Ww. zmiana została wprowadzona autopoprawką do porządku obrad sesji Rady zwołanej na 28.03.2017 r.
W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk-Jakubowska, Podinspektor Referatu Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu