Wydawanie pozwoleń zintegrowanych
Referat Środowiska i Rolnictwa, ul. Chopina 10, pok. 6, tel. 61 640 45 15.
Podstawa prawna: art. 201 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ze zm.)
Wymagane dokumenty:
Wniosek spełniający wymagania określone w art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska.
Opłaty: opłata rejestracyjna i opłata skarbowa tytułem rozpatrzenia wniosku i wydania pozwolenia
Opłata rejestracyjna – opłatę rejestracyjną należy uiścić na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i jej wniesienie jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego.
Numer rachunku bankowego:
NFOŚiGW: BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.
Adres NFOŚiGW: ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa.
Wysokość opłaty rejestracyjnej regulowana jest rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia
27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183)
i uzależniona jest od skali i rodzaju działalności prowadzonej w instalacjach.
Opłata skarbowa - 2011 zł, jeśli pozwolenie jest wydawane w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą (przy zmianie pozwolenia – 50 % stawki za udzielenie pozwolenia).
Opłatę skarbową można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Referacie Środowiska i Rolnictwa) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Września: Powiatowy Bank Spółdzielczy 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: - zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska – art. 209 ust.2.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie pozwolenia zintegrowanego w formie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia pozwolenia.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.