Szybkie linki

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

Decyzja o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu

Wydział Budownictwa i Środowiska,

ul. Chopina 10, pok. 2, 3, 4,

tel. 61 640 44 32, 61 640 44 06, 640 44 05, 640 44 58, 640 44 89.

Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:

Poniedziałek 12:00-16:00

Wtorek-środa 12:00-15:00

Czwartek- piątek 7:00-10:00

Wnioski wynikające z zakresu zadań Wydziału Budownictwa można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Chopina 10. 

Podstawa prawna: 

  • Art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104 i 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).

Do wniosku o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę należy dołączyć:

  • Zgodę (oświadczenie) strony na rzecz której decyzja została wydana do przeniesienia tej decyzji na rzecz wnioskodawcy. Zgoda, nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę.

  • Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

  • Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wpis lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem.                 

  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Organ, który wydał ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę, jest obowiązany, za zgodą strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innego podmiotu, jeżeli przyjmuje on wszystkie warunki zawarte w tej decyzji oraz złoży oświadczenie, o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Opłaty: 

Ewentualne opłaty skarbowe pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).

Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820, tytułem: "opłata za przeniesienie pozwolenia na budowę".

Przewidywany termin załatwienia sprawy: 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach skomplikowanych 60 dni.

Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy: stronom służy odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
    data wytworzenia: 2015-04-29
  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2015-04-29 09:46
  • zmodyfikował: Kinga Juchacz
    ostatnia modyfikacja: 2023-06-03 08:13

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
    data wytworzenia: 2015-04-29
  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2015-04-29 09:46
  • zmodyfikował: Sławomir Jarantowski
    ostatnia modyfikacja: 2015-08-19 09:08

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.