PROTOKÓŁ NR 6/2019
Z POSIEDZENIA KOMISJI SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI
z dnia 8 sierpnia 2019 r.
Przewodniczący komisji Mikołaj Kubiaczyk otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Członkowie komisji nie zgłosili uwag do proponowanego porządku posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
3. Przygotowanie projektów uchwały Rady w sprawie:
4. Sprawy bieżące.
5. Zakończenie.
Przystępując do realizacji porządku posiedzenia, przewodniczący komisji poinformował, że członkowie komisji na posiedzeniu w dniu 05.08.2019 r. przeprowadzili postępowania wyjaśniające w sprawach stanowiących przedmiot:
Szczegóły w protokole komisji nr 5/2019 z dnia 05.08.2019 r.
Pan Maciej Handkiewicz poinformował, że wystąpił o opinię radcy prawnego w zakresie zastosowania wyłączenia stosownie do art. 4 pkt 3 podpkt ea) ustawy Prawo zamówień publicznych przy wyborze audytora wewnętrznego. Przypomniał, że niepodjęcie czynności w trybie zapytania ofertowego istnieje w przypadku wyboru usług prawnych związanych z wykonywaniem władzy publicznej. Zaznaczył, że zgodnie z informacją Najwyższej Izby Kontroli, wyłączenie, na które się w tym przypadku powołano, dotyczy świadczenia przez urząd usługi prawnej na rzecz osób fizycznych czy jednostek, a nie sytuacji, o której jest mowa w skardze. Dodał, że z opinii radcy prawnego, z którym omawiał tę kwestię, wynika, że usługi audytorskie nie podlegają wyłączeniu w myśl cytowanej ustawy. Podkreślił, że radca prawny zatrudniony w Starostwie Powiatowym wskazuje natomiast w swojej opinii, że w przypadku wyboru audytora wewnętrznego postąpiono zgodnie z przepisami prawa. Nadmienił, że wnioskował o opinię radcy prawnego, gdyż jego wątpliwości budzi sposób wyboru usługodawcy, a skarżąca w piśmie zarzuciła Zarządowi niegospodarność i nietransparentność poprzez wybieranie wykonawców z potencjalnie wyższą ceną.
Opinia prawna znajduje się pod nr sprawy SOR.1510.3.2019 w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu.
Pan Maciej Handkiewicz zaznaczył, że wątpliwości nie budzi fakt, że zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, zamówienie na usługi audytorskie nie podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej, gdyż taki obowiązek dotyczy zamówień powyżej 30 000 euro.
Pan Grzegorz Trocha poinformował, że skonsultował ww. sprawę z radcą prawnym i z uzyskanej informacji wynika, iż Zarząd powinien postąpić zgodnie z zarządzeniem starosty tj. dla zamówień o wartości szacunkowej większej od 10.000,00 zł brutto powinien przeprowadzić czynności w trybie zapytania ofertowego. Dodał, że usługi związane z audytem wewnętrznym, zgodnie z pozyskaną opinią prawną, nie wchodzą w zakres usług prawnych i dlatego wyłączenie zgodne z art. 4 pkt 3 podpkt ea) ustawy Prawo zamówień publicznych, nie powinno mieć zastosowania przy wyborze usługodawcy.
Zgodnie z § 91 ust. 2 Statutu Powiatu Wrzesińskiego, przyjętego uchwałą nr 318/XLIX/2018 Rady z dnia 25.10.2018 r., członkowie komisji opracowali projekty uchwał w przedmiotowych sprawach.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, w wyniku przeprowadzonego głosowania:
Projekty uchwał stanowią odpowiednio załącznik nr 2 i załącznik nr 3 do protokołu.
Przewodniczący komisji poinformował, że projekty uchwał Rady wraz z uzasadnieniami stosownie do § 91 ust. 3 Statutu Powiatu Wrzesińskiego zostaną przekazane na ręce przewodniczącego Rady.
Odnosząc się do analizy stanu faktycznego przedmiotu złożonej petycji i skargi, Komisja Skarg, Wniosków i Petycji jednomyślnie wnioskuje o:
1. poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drodze powiatowej nr 3662P o przebiegu Nekla – Stroszki w zakresie:
2. opracowanie szczegółowego regulaminu określającego tryb i kryteria udzielania zamówień publicznych do kwoty 30 000 euro.
Wnioski w przedmiotowych sprawach zostaną przekazane Zarządowi Powiatu.
Wnioski stanowią odpowiednio załącznik nr 4 i załącznik nr 5 do protokołu.
W pkt. Sprawy bieżące członkowie komisji nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
Przewodniczący komisji
Mikołaj Kubiaczyk