BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Wrzesińskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Wrzesińskiego

  • Rada Powiatu Wrzesińskiego »
  • Komisje rady »
  • Protokoły z posiedzeń Komisji »
  • Komisja Rewizyjna »
  • 2024 (VII kadencja) »

Protokół nr 3 / 2024

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

z dnia 25 października 2024 r.

 

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność czterech członków komisji, co stanowiło quorum do przeprowadzenia kontroli w sprawach objętych porządkiem obrad. W posiedzeniu ze względu na tematykę uczestniczyli:

  1. Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich,
  2. Barbara Zawal, dyrektor Bursy Międzyszkolnej we Wrześni,
  3. Katarzyna Starzyńska, naczelnik Wydziału Edukacji.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku przystąpił do jego realizacji:

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Przedstawienie porządku posiedzenia.

3.      Przeprowadzenie kontroli realizacji inwestycji Powiatowej Sceny Kultury „Zamkowa” w Miłosławiu.

4.      Przeprowadzenie kontroli działalności Bursy Międzyszkolnej w Grzymysławicach.

5.      Sprawy bieżące.

6.      Zakończenie.

 

Pkt 3 Przeprowadzenie kontroli realizacji inwestycji Powiatowej Sceny Kultury „Zamkowa” w Miłosławiu.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji przypomniał, że członkowie komisji zapoznali się z informacją dotyczącą kosztów poniesionych przy realizacji inwestycji pn.: „Renowacja elewacji zewnętrznej dawnego kościoła ewangelickiego pełniącego rolę Powiatowej Sceny Kultury w Miłosławiu” na posiedzeniu w dniu 26 września 2024 r.

Po przeanalizowaniu przedłożonych informacji Komisja Rewizyjna zapoznała się z:

  • dokumentacją dotyczącą sposobu wyboru wykonawcy inwestycji oraz na nadzór konserwatorski i inwestorski,
  • umowami z wykonawcami na realizację ww. inwestycji,
  • dokumentacją księgową dotyczącą powyższych zadań (faktury).

Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich przedstawiła procedurę postępowania przetargowego na realizację kontrolowanej inwestycji.

Komisja Rewizyjna zapoznała się z ofertami złożonymi przez wykonawców na realizację zadania pn.: „Renowacja elewacji zewnętrznej dawnego kościoła ewangelickiego pełniącego rolę Powiatowej Sceny Kultury Zamkowa w Miłosławiu” i poddała kontroli umowę zawartą z wybranym wykonawcą wraz z wystawionymi fakturami.

Ponadto Komisja Rewizyjna poddała kontroli umowę na pełnienie funkcji inspektora nadzoru konserwatorskiego, umowę na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego oraz faktury wystawione przez wykonawców.

Wniosek:

Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie realizacji inwestycji Powiatowej Sceny Kultury „Zamkowa” w Miłosławiu.

Szczegóły w protokole kontrolnym stanowiącym załącznik nr 2 do protokołu.

 

Pkt 4 Przeprowadzenie kontroli działalności Bursy Międzyszkolnej w Grzymysławicach.

Katarzyna Starzyńska, naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała, że budynek bursy w Grzymysławicach został wybudowany i wyposażony w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Poddziałanie 9.3.2 Inwestowanie w rozwój infrastruktury w zakresie modernizacji i rozbudowy Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego!”. Na ten cel Powiat Wrzesiński uzyskał 95% dofinansowania z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 9.569.591,89 zł. Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła informację dot. działalności bursy Międzyszkolnej w Grzymysławicach w 2024 roku.

Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

W ramach czynności kontrolnych Komisja Rewizyjna zapoznała się z:

  • dokumentacją szkoleń (program szkolenia, karta wycieczki, protokół przekazania pomieszczeń, protokół zdawczo-odbiorczy, listę osób zakwaterowanych w bursie, jadłospis),
  • zestawieniem kosztów posiłków dla grup zakwaterowanych w budynku Bursy,
  • wykazem wydatków poniesionych przez Wydział Edukacji oraz Wydział Promocji, Spraw Społecznych i Sportu,
  • planowanymi projektami edukacyjnymi

i przeanalizowała ww. dokumenty.

Podczas losowej kontroli wydatków radny Piotr Borowicz zakwestionował zasadność wydatku ponoszonego przez powiat na zakup nagród rzeczowych dla uczestników jednego z wydarzeń – Nocy Logistyków.

W pozostałym zakresie Komisja Rewizyjna nie wniosła uwag do przedłożonych dokumentów.

Wniosek:
Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z dokumentacją i wyjaśnieniami nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie działalności Bursy Międzyszkolnej w Grzymysławicach. 

Szczegóły w protokole kontrolnym stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Radny Piotr Borowicz podsumował, że w jego ocenie inwestycja okazała się nietrafiona, ponieważ mimo dużych nakładów finansowych na budowę bursy nie spełnia ona swojego podstawowego celu, czyli zapewnienia uczniom opieki i zakwaterowania w okresie pobierania przez nich nauki poza miejscem stałego zamieszkania – generując przy tym znaczące koszty związane z utrzymaniem.

Radny Piotr Borowicz poprosił o przygotowanie informacji dot. kosztów związanych z funkcjonowaniem budynku bursy w Grzymysłwicach.

Informacja stanowi załącznik nr 5 protokołu.

 

Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.

 Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.

 

Przewodniczący komisji

/-/ Krzysztof Wróbel

 

Protokołowała:

Dorota Lewandowska

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćKrzysztof Wróbel
  • OpublikowałDorota Lewandowska
  • Data publikacji2024-12-04 09:30
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-06 05:43:16
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net