BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Wrzesińskiego
- Menu boczne »
- Jednostki organizacyjne powiatu »
- Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni »
Organy i osoby sprawujące funkcje oraz ich kompetencje
Powiatowym Urzędem Pracy we Wrześni kieruje dyrektor zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa i ponosi pełną odpowiedzialność przed starostą. Dyrektor PUP kieruje działalnością urzędu przy pomocy swojego zastępcy i kierowników komórek organizacyjnych.
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy powołuje i odwołuje starosta.
Do kompetencji dyrektora należy w szczególności:
- planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy,
- pozyskiwanie i gospodarowanie środkami publicznymi,
- planowanie i dysponowanie środkami publicznymi w ramach planu finansowego,
- promocja usług i reprezentowanie PUP na zewnątrz,
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu, Powiatową Radą Rynku Pracy, instytucjami rynku pracy i organizacjami realizującymi zadania w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej,
- wydawanie zarządzeń i innych wewnętrznych aktów prawnych,
- wydawanie pisemnych pełnomocnictw i upoważnień pracownikom do wykonywania określonych zadań,
- zawieranie w imieniu starosty pozorumień i umów cywilnoprawnych w zakresie i w celu wykonania zadań PUP,
- prowadzenie polityki zatrudnieniowej PUP.
Do kompetencji zastępcy dyrektora należy w szczególności:
- prowadzenie i realizacja zadań wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań w zakresie wyznaczonym przez dyrektora,
- zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności.
Do wspólnych kompetencji zastępcy dyrektora, głównego księgowego i kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
- koordynacja i nadzór zadań podległych komórek organizacyjnych,
- planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy podległych komórek organizacyjnych dla zapewnienia ciągłości pracy,
- inicjowanie, przygotowywanie założeń i dokumentów związanych z realizacją zadań wykonywanych na stanowiskach pracy w podległych komórkach organizacyjnych,
- podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej,
- określanie zakresów zadań, obowiązków i odpowiedzialności dla pracowników podległych komórek organizacyjnych,
- powierzanie podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych zakresem czynności, uzasadnionych bieżącymi potrzebami i aktualną sytuacją komórki organizacyjnej,
- promocja usług oraz dbałość o wizerunek PUP w kontaktach z klientami,
- realizowanie postanowień wynikających z zarządzeń i ustaleń wewnętrznych oraz informowanie o nich podległych pracowników,
- współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych,
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników umożliwiając im i inicjując ich udział w szkoleniach,
- realizowanie zadań z zakresu kontroli zarządczej,
- dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników,
- sporządzanie planów urlopu podległych pracowników.
autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
data wytworzenia: 2015-04-24
opublikował: Grzegorz Kolecki
data publikacji: 2015-04-24 11:29
zmodyfikował: Natalia Kowalczyk-Jakubowska
ostatnia modyfikacja: 2023-11-27 11:32
Stronę wygenerowano: 2024-10-13 03:55:09
Strona wygenerowana z systemu bip.net