Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
Referat Środowiska i Rolnictwa, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pokój nr 6, tel. 61 640 45 15
Podstawa prawna: art. 41 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.)
Wymagane dokumenty:
wniosek spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 2 ustawy o odpadach
Opłaty: tytułem udzielenia zezwolenia
616 zł za udzielenie zezwolenia zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej
308 zł za zmianę zezwolenia
Opłatę można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Referacie Środowiska u Rolnictwa) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Września: Powiatowy Bank Spółdzielczy 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, miesiąc od daty złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Tryb odwoławczy: odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
za pośrednictwem starosty wrzesińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia zezwolenia.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.