Uzyskanie prawa jazdy w przypadku zmiany danych
Wydział Komunikacji i Transportu,
ul. Chopina 10, niski parter - informacja
tel. 61 640 44 07, 640 44 91, 640 44 53.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowc (ESP PIK) - możliwość złożenia wniosku elektronicznego
Niezbędne informacje dotyczące złożenia wniosku elektronicznego ESP PIK
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 24 lutego 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 231 ze zm.) w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.
Sprawdź status - swojego prawa jazdy - System pokazuje tylko sprawy, które są w trakcie realizacji. Statusy spraw wyświetlają się jeszcze przez 40 dni od czasu odebrania dokumentu z urzędu.
W/w czynności dokonują pracownicy Wydziału Komunikacji i Transportu, godziny urzędowania: poniedziałek 8:30-15:30, wtorek-piątek 7:30-14:30.
Wymagane dokumenty
Do wypełnionego wniosku należy dołączyć:
Spraw związanych z wydaniem prawa jazdy można dokonać osobiście lub udzielić innej osobie pełnomocnictwa (patrz – wzór pełnomocnictwa). Za złożenie pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Do wglądu:
Opłaty:
1. 100,00 zł ,
2. 17 zł opłaty skarbowej-za złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Opłaty komunikacyjne i ewidencyjne można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Komunikacji i Transportu) lub uiszczać na rachunek bankowy: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 36 9681 0002 0000 3127 2000 0030. W nazwie zleceniodawcy wpłaty lub przelewu należy umieścić: imię i nazwisko i adres, w tytule "za wydanie prawa jazdy".
Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Komunikacji i Transportu) lub uiszczać na rachunek bankowy: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820. W nazwie zleceniodawcy wpłaty lub przelewu należy umieścić imięi nazwisko właściciela oraz adres zamieszkania; w tytule: słowo "pełnomocnictwo".
Do odbioru prawa jazdy należy przedstawić następujące dokumenty:
Sposób i termin załatwienia sprawy
Wydanie lub odmowa wydania prawa jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej w terminienie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy: w przypadku decyzji odmownej służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem starosty wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Dodatkowe informacje
Osoba posiadająca uprawnienie do kierowania pojazdem jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić starostę o utracie prawa jazdy, pozwolenia do kierowania tramwajem, o zniszczeniu tych dokumentów w stopniu powodującym ich nieczytelność, a także zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych w nim zawartych.
O wydanie prawa jazdy może ubiegać się osoba, która przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe, albo przedstawi zaświadczenie, że studiuje od co najmniej 6 miesięcy.