Uzyskanie licencji na wykonywanie Transportu Drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Wydział Komunikacji i Transportu,
ul. Chopina 10, niski parter – informacja,
tel. 61 640 44 81, 640 44 01.
Podstawa prawna:
W/w spraw dokonują pracownicy Wydziału Komunikacji i Transportu, godziny urzędowania: poniedziałek 8:30-15:30, wtorek-piątek 7:30-14:30.
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie licencji
Załączniki:
1. oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
2. kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
3. dokumenty (oryginały lub kserokopie i oryginały do wglądu) potwierdzające, że przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określoną dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 EUR. Sytuację finansową, potwierdza się:
4. oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji.
5. dowód wpłaty za wydanie licencji.
Opłaty
Za wydanie licencji na okres:
2-15 lat - 800 zł
15-30 lat - 900 zł
30-50 lat - 1000 zł
Opłaty można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Komunikacji i Transportu) lub uiszczać na rachunek bankowy: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 36 9681 0002 0000 3127 2000 0030.
Sposób i termin załatwienia sprawy
Wydanie przez starostę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy następuje w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy
Wprzypadku decyzji odmownej służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem starosty wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.