Biuro Rzeczy Znalezionych
Starostwo Powiatowe we Wrześni
ul. Chopina 10, 62-300 Września
Wydział Promocji, Spraw Społecznych i Sportu
I piętro, pok. 109, tel. 61 640 44 73
Biuro czynne w godzinach pracy urzędu
poniedziałek: od 8.30 do 16.00
wtorek – piątek: od 7.30 do 15.00
Biuro rzeczy znalezionych działa w oparciu o przepisy:
Obowiązki znalazcy:
Każdy, kto znalazł rzecz i nie zna jej właściciela, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym starostę właściwego ze względu na miejsce swojego zamieszkania lub miejsce znalezienia rzeczy.
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są rzeczy za wyjątkiem:
Zadania realizowane przez Biuro Rzeczy Znalezionych:
Odbiór rzeczy znalezionej z Biura Rzeczy Znalezionych:
Osoba poszukująca rzeczy zgubionej i zgłaszająca się do Biura Rzeczy Znalezionych powinna:
Klauzula informacyjna
Podstawa prawna: art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym we Wrześni jest Starosta Wrzesiński, z siedzibą we Wrześni przy ul. Chopina 10, tel. 61 640 44 50, e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl.
2. Inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym we Wrześni jest Kamil Perlik, tel. 61 640 44 23, e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl.
3. Pana/i dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań związanych z obsługą Biura rzeczy znalezionych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145 z późn. zm.) i ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz. U. z 2019 r., poz. 908).
4. Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez minimum 5 lat, czyli okres wynikający z kategorii archiwalnej (okres przechowywania dokumentacji) ustalony w zał. nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Posiada Pan/i prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania oraz sprostowania.
7. Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Pana/i danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
8. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pan/i zobowiązany/a do podania swoich danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie nieprzyjęcie zawiadomienia o znalezieniu rzeczy.