Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 221 / 2014

PROTOKÓŁ NR 221/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 7 października 2014 roku

 

Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

  1. Przedstawienie informacji o naborze wniosków na realizację programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 roku.

  2. Rozpatrzenie wniosków w sprawie dofinansowania:

1) Nocy Naukowców organizowanej przez Stowarzyszenie Freelab,

2) zawodów sportowych „Pierwszy Krok z Królową Sportu” organizowanych przez Stowarzyszenie Pomagam Aktywnie,

3) akcji „Rzuć palenie razem z nami” realizowanej przez Powiatowy Inspektorat Sanitarny we Wrześni,

4) zakupu sprzętu dla jednostki ratowniczo-gaśniczej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni,

5) koncertu solistki Opery Poznańskiej organizowanego przez Stowarzyszenie Pro musica,

6) Dnia Seniora organizowanego przez Koło Gospodyń Wiejskich w Gutowie Małym.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia i zorganizowania I rokowań na sprzedaż nieruchomości gruntowych, będących własnością powiatu wrzesińskiego oraz w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia rokowań.

  2. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

  3. Wolne głosy i wnioski.

Członkowie Zarządu przyjęli jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 1

Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich poinformowała, że Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosił nabór na 2015 rok na realizację programu Dziedzictwo Narodowe – priorytet Ochrona zabytków. Zaznaczyła, iż:

1) wnioski wraz z kosztorysem uwzględniającym wyłącznie koszty niezbędne do realizacji zadania, należy złożyć do 31.10.2014 r.,

2) dofinansowanie może być udzielone w wysokości do 50% nakładów koniecznych,

3) wnioskodawcy ubiegający się o wyższą kwotę dofinansowania, nawet do 100% nakładów koniecznych, zobowiązani są umieścić uzasadnienie we wniosku tj. opinię konserwatora zabytków o złym stanie technicznym obiektu,

4) proponuje się wystąpić o dofinansowanie prac konserwatorsko-restauratorskich w Kościele Poewangelickim w Miłosławiu tj.

  1. prac remontowych z zakresu stolarki okiennej (6 okien w nawie głównej, 6 okien na wieży, 4 okna od frontu i okno w zakrystii) i wymiany drzwi w wieży i w zakrystii, szacunkowy koszt wynosi 98.685,68zł,

  2. remontu wieży, szacunkowy koszt wynosi około 150.000,00zł. Nadmieniła, iż w celu sporządzenia szczegółowego zakresu prac i wysokości nakładów koniecznych na ich realizację, zasadne jest wykonanie ekspertyzy technicznej (ocena stanu konstrukcji i elewacji wieży), której koszt wynosi około 5.000,00zł. Dodała, że nakłady poniesione na wykonanie ekspertyzy nie stanowią kosztu kwalifikowanego.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na wykonanie ekspertyzy technicznej stanu wieży w Kościele Poewangelickim w MiłosławiuUzgodnili, że decyzję o zakresie robót, które zostaną objęte wnioskiem o dotację podejmą po zapoznaniu się z wynikami ekspertyzy.

 

Pkt 2.1) i 2)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 2 i 3 do protokołu przedstawiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

Katarzyna Starzyńska zaznaczyła, że:

1) Stowarzyszenie Freelab wystąpiło o współorganizację i dofinansowanie „Nocy Naukowców 2014”, której tematem przewodnim jest świat dźwięku,

2) Stowarzyszenie Pomagam Aktywnie wnioskuje o sfinansowanie zawodów sportowych „Pierwszy Krok z Królową Sportu” tj. cyklu halowych imprez lekkoatletycznych, które są organizowane dla dzieci i młodzieży z terenu powiatu.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie:

1) w kwocie 500,00zł na zakup nagród dla zwycięzców konkursów organizowanych w ramach „Nocy Naukowców 2014”,

2) w kwocie 500,00zł na zakup artykułów spożywczych dla uczestników zawodów „Pierwszy Krok z Królową Sportu”.

 

Pkt 2.3)

Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawił Artur Czajkowski, inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia.

Artur Czajkowski poinformował, że Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni wystąpił o dofinansowanie akcji „Rzuć palenie razem z nami” w ramach której przeprowadzi badania poziomu tlenku węglu w wydychanym powietrzu wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Dodał, że wnioskujący planuje przeznaczyć środki na zakup ustników jednokrotnego użytku i adaptera do aparatu do badań.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 500,00zł na dofinansowanie akcji „Rzuć palenie razem z nami”.

 

Pkt 2.4)

Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda zaznaczyła, iż Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni wystąpił o dofinansowanie zakupu podestu podejściowego i masek przeciwgazowych dla jednostki ratowniczo-gaśniczej, które są wykorzystywane przy usuwaniu wycieków paliw, płynów eksploatacyjnych i substancji chemicznych.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 7.000,00zł na zakup wyposażenia dla jednostki ratowniczo-gaśniczej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni.

Pkt 2.5) i 6)

Wniosek stanowiący załącznik nr 6 do protokołu omówiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.

Ilona Dębicka zaznaczyła, iż Stowarzyszenie Pro musica wystąpiło o dofinansowanie koncertu solistki Opery Poznańskiej, który będzie połączony z warsztatami z zakresu emisji głosu.

Członkowie Zarządu nie przyznali jednomyślnie dofinansowania na ww. cel.

 

Pkt 2.7)

Wniosek stanowiący załącznik nr 7 do protokołu omówiła Anna Mizerka, inspektor w Wydziale Promocji i Kultury.

Anna Mizerka zaznaczyła, że Koło Gospodyń Wiejskich w Gutowie Małym wnioskuje o dofinansowanie Dnia Seniora i uroczystości związanych z oddaniem do użytku nowo wybudowanego chodnika, łączącego miejscowość z granicą miasta Września.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 300,00zł na zakup artykułów spożywczych na organizację imprez w Gutowie Małym.

 

Pkt 3

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 8 do protokołu przedstawił Adam Jasinski, p.o. naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Adam Jasinski zaznaczył, iż proponuje się zorganizować rokowania na sprzedaż nieruchomości gruntowych, położonych w Bierzglinku. Podkreślił, iż ceny wywoławcze działek nr: 139/50 i 146/2 obniżono do 40% ich wartości, odpowiednio do kwot: 396.280,00zł i 181.480,00zł. Nadmienił, że wartości działek wynosiły odpowiednio 990.700,00zł i 453.700,00zł, zgodnie z wyceną rzeczoznawcy, i były sukcesywnie obniżane w kolejnych przetargach, do 50% wartości w V przetargu. Zaznaczył, że rokowania odbędą się 12.12.2014 r.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 918/2014 w sprawie ogłoszenia i zorganizowania I rokowań na sprzedaż nieruchomości gruntowych, będących własnością powiatu wrzesińskiego oraz w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia rokowań została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 4 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Urszula Łabęda poinformowała, że Wydział Promocji i Kultury wystąpił o sfinansowanie zakupu 300 sadzonek drzew i krzewów ozdobnych (koszt 2.106,00zł) oraz kosztów wystąpienia propagującego proekologiczne metody i formy gospodarowania wraz z nagłośnieniem (2.000,00zł) w ramach środków, którymi dysponuje Referat Ochrony Środowiska. Nadmieniła, iż sadzonki będą nagrodami dla uczestników konkursu wiedzy ekologicznej organizowanego na Targach „Rolnicza Jesień”. Wniosek stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Urszula Łabęda zaznaczyła ponadto, iż w związku z wycinką drzew na potrzeby budowy boisk przy Zespole Szkół Politechnicznych we Wrześni, dyrektor został zobowiązany decyzją burmistrza gminy Września, do nasadzeń zamiennych w ilości 16 sztuk.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na dofinansowanie:

1) w kwocie 4.106,00zł organizacji Targów „Rolnicza Jesień” ze środków Referatu Ochrony Środowiska,

2) w kwocie 350,00zł zakupu sadzonek dla Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni.

 

Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że wpłynęło pismo Krajowego Biura Wyborczego informujące o przyznaniu kwoty 76.398,00zł na organizację wyborów w powiecie wrzesińskim. Zaznaczyła, że ww. skutkuje zmianą uchwały budżetowej, planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych przez powiat. Pismo stanowi załącznik nr 10
do protokołu
.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 919/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,

2) 920/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

3) 921/2014 w sprawie zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 11, 12 i 13 do protokołu.

 

W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:11

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.