Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 191 / 2014

PROTOKÓŁ NR 191/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 27 maja 2014 roku

 

Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup i dostawa wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o., ul. Juliusza Słowackiego 2, 62 – 300 Września.

  2. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:

1) zmiany nazwy Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza we Wrześni,

2) dofinansowania obozu letniego dla dzieci i młodzieży organizowanego przez Parafię Rzymskokatolicką pw. Świętego Jakuba Apostoła w Miłosławiu,

3) dofinansowania Mistrzostw Polski Oldboyów w Siatkówce Plażowej organizowanych przez KPS Progress,

4) dofinansowania festynu z okazji Dnia Dziecka i Rodziny w Zielińcu.

  1. Uzgodnienie:

1) projektów decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegających na:

a) budowie pięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z podziałem nieruchomości na działce nr 170/3 położonej w Pałczynie,

b) budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego na działce nr 627/1 położonej w Nekli,

2) sprawy utwardzenia:

a) pobocza drogi powiatowej nr 2907P Kozubiec – Orzechowo (działka nr 276/5) do działki przyległej nr 289/1 położonej w Czeszewie,

b) pobocza z drogi powiatowej DK92 – Podstolice (działka nr 140, obręb Podstolice) z drogą powiatową Opatówko – Gąsiorowo (działka nr 105, obręb Podstolice).

  1. Rozpatrzenie wniosków w sprawie:

1) wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu z:

a) drogi powiatowej nr 2162P (działka nr 767) do działki nr 816/1 położonej przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni,

b) drogi powiatowej nr 2948P (działka nr 45/5, 49/3, 49/5) do działki nr 45/8 położonej w Nadarzycach,

2) wydania zezwolenia na przebudowę zjazdu z drogi powiatowej Gąsiorowo – Podstolice (działka nr 46) do działki nr 12 w obrębie Chwałszyce,

3) wydania zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym drogi powiatowej (działka nr 105 w Podstolicach) kabla energetycznego do zasilenia działki nr 68/2 położonej w Podstolicach,

4) zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót polegających na umieszczeniu przyłącza energetycznego kablowego w pasie drogowym:

a) drogi powiatowej nr 2910P (działka nr 23 we Wszemborzu) do gruntu rolnego działki nr 33 we Wszemborzu,

b) drogi powiatowej nr 2927P (działka nr 64 i 65/2 w Skotnikach) do działki nr 67/2 położonej w Skotnikach,

5) rozłożenia na raty płatności za zakupione drewno.

  1. Przedstawienie informacji w sprawie:

1) działań podejmowanych w przypadku stwierdzenia zajęcia, bez zezwolenia zarządcy drogi, pasa drogowego dróg powiatowych,

2) naliczenia kary pieniężnej za zajęcia, bez zezwolenia zarządcy drogi, pasa drogowego drogi powiatowej nr 2162P przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni,

3) planowanej przez Gminę Września budowy chodnika w Chwalibogowie przy drodze powiatowej nr 2903P Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo,

4) kolizji budowy kanalizacji sanitarnej tłocznej i grawitacyjnej z przebudową drogi powiatowej Czerniejewo – Września w Psarach Polskich,

5) zakresu zniszczeń powstałych w wyniku pożaru mieszkania w Stępocinie i wsparciu udzielonym poszkodowanej rodzinie przez Gminę Nekla.

 

Dalsza część porządku obrad została zrealizowana po zakończeniu XLI sesji Rady Powiatu we Wrześni:

 

  1. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

2) planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok.

  1. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

  2. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 1

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 2 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że:

1) zamówienie zostało podzielone na części (pakiety), w ramach których wykonawcy mają możliwość składania ofert częściowych:

a) część I: kozetki, parawany,

b) część II: regały na podsuwacze i kaczki,

c) część III: szafy medyczne,

d) część IV: łóżka noworodkowe,

e) część V: wózki do zwłok,

f) część VI: wózki wielofunkcyjne,

g) część VII: wózki anestezjologiczne,

h) część VIII: lodówki;

2) termin realizacji zamówienia przewiduje się od dnia podpisania umowy do 01.12.2014 r.;

3) wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełnić warunki określone w art. 22 ust 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym wykazać się należytym wykonaniem, w okresie trzech ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, jednej głównej dostawy:

a) w zakresie pakietu 1 – dostawie kozetek i parawanów o wartości co najmniej 14.000,00zł brutto,

b) w zakresie pakietu 2 – dostawie regałów o wartości co najmniej 8.000,00zł brutto,

c) w zakresie pakietu 3 – dostawie szaf medycznych o wartości co najmniej 80.000,00zł brutto,

d) w zakresie pakietu 4 – dostawie łóżek noworodkowych o wartości co najmniej 8.000,00zł brutto,

e) w zakresie pakietu 5 – dostawie wózków do zwłok o wartości co najmniej 8.000,00zł brutto,

f) w zakresie pakietu 6 – dostawie wózków wielofunkcyjnych o wartości co najmniej 18.000,00zł brutto,

g) w zakresie pakietu 7 – dostawie wózków anestezjologicznych o wartości co najmniej 20.000,00zł brutto,

h) w zakresie pakietu 8 – dostawie lodówek o wartości co najmniej 9.000,00zł brutto;

4) wykonawcy zobowiązani są dostarczyć:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ww. ustawy,

b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,

c) dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej,

d) pełnomocnictwo, w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia;

5) planowane otwarcie ofert nastąpi 05.06.2014 r.

 

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup i dostawa wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o., ul. Juliusza Słowackiego 2, 62 – 300 Września została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.1),2)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do protokołu omówiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

Katarzyna Starzyńska poinformowała, że:

1) dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza we Wrześni wystąpił o zmianę nazwy szkoły na „Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi” z pozostawieniem szkole nadanego imienia. Zwróciła uwagę na fakt, iż nauczanie w klasach dwujęzycznych odbywa się dopiero od roku i trudno jest określić, ilu uczniów przystąpi do dwujęzycznej matury;

2) proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej pw. Świętego Jakuba Apostoła w Miłosławiu wstąpił o dofinansowanie obozu letniego dla dzieci i młodzieży w Kudowie Zdrój.

 

Członkowie Zarządu:

1) nie wyrazili jednomyślnie zgody na zmianę nazwy Liceum Ogólnokształcącego we Wrześni,

2) przyznali jednomyślnie kwotę 1.500,00zł na dofinansowanie obozu organizowanego przez Parafię Rzymskokatolicką pw. Świętego Jakuba Apostoła w Miłosławiu.

 

Pkt 2.3), 4)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 5 i 6 do protokołu omówiła Olga Kośmińska-Giera, zastępca naczelnika Wydziału Promocji i Kultury.

Olga Kośmińska-Giera poinformowała, że wpłynęły wnioski o dofinansowanie:

1) Mistrzostw Polski Oldboyów w Siatkówce Plażowej organizowanych przez KPS Progress;

2) festynu z okazji Dnia Dziecka i Rodziny organizowanego przez sołectwo Zieliniec.

 

Członkowie Zarządu:

1) wyrazili jednomyślnie zgodę na dofinansowanie zakupu trzech pucharów dla zwycięskich drużyn oldboyów,

2) przyznali jednomyślnie wsparcie rzeczowe dla dzieci uczestniczących w festynie.

 

Pkt 3.1a), b)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 7 i 8 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.

Dorota Wojciechowska podkreśliła, iż zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy o drogach publicznych, zarządca drogi jest zobowiązany uzgodnić ww. projekty decyzji o warunkach zabudowy w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą. Zaznaczyła, że w wyniku realizacji projektowanej zabudowy, ruch drogowy zostanie włączony odpowiednio do drogi powiatowej nr 2927P Książno – Skotniki i drogi powiatowej nr 3662P Środa Wielkopolska – granica powiatu w Nekli.

Członkowie Zarządu uzgodnili projekty decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegających na:

1) budowie pięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z podziałem nieruchomości na działce nr 170/3 położonej w Pałczynie,

2) budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego na działce nr 627/1 położonej w Nekli.

 

Pkt 3.2a)

Wniosek stanowiący załącznik nr 9 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.

Dorota Wojciechowska zaznaczyła, że mieszkaniec Czeszewa wystąpił o zgodę na utwardzenie pobocza drogi powiatowej nr 2907P Kozubiec – Orzechowo (działka nr 276/5) do działki będącej jego własnością, w celu wykonania połączenia między dwoma zjazdami do nieruchomości.

Członkowie Zarządu uzgodnili sprawę utwardzenia pobocza drogi powiatowej nr 2907P Kozubiec – Orzechowo (działka nr 276/5) do działki przyległej nr 289/1 położonej w Czeszewie.

 

Pkt 3.2b)

Wniosek stanowiący załącznik nr 10 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.

Dorota Wojciechowska poinformowała, że inwestor planujący budowę elektrowni wiatrowych w rejonie miejscowości Podstolice wystąpił o możliwość utwardzenia pobocza drogi powiatowej DK92 – Podstolice (działka nr 140, obręb Podstolice) z drogą powiatową Opatówko – Gąsiorowo, co ułatwi przewóz elementów konstrukcyjnych na miejsce budowy. Zaznaczyła, że uzgodnienie ww. kwestii następuje w oparciu o wizję w terenie, a spotkanie z inwestorem odbędzie się dopiero w przyszłym tygodniu. W związku z powyższym wnioskowała o rozpatrzenie sprawy w terminie późniejszym.

 

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na rozpatrzenie przedmiotowego wniosku w terminie późniejszym.

 

Pkt 4.1a), b)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 11 i 12 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.

Dorota Wojciechowska poinformowała, że właściciele nieruchomości przyległych do dróg powiatowych wystąpili o zezwolenie zarządcy drogi na lokalizację zjazdu. Zaznaczyła, że zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o drogach publicznych, zezwolenie określające warunki budowy zjazdu, należy uzyskać przed rozpoczęciem robót. Dodała, że wnioskujący zostaną pouczeni o konieczności uzgodnienia z zarządcą drogi projektu budowlanego budowy zjazdu, uzyskania, przed rozpoczęciem prac, pozwolenia na budowę i uzyskania zezwolenia na prowadzenie robót w pasie drogowym.

Członkowie Zarządu wydali zezwolenia na lokalizację zjazdu z:

1) drogi powiatowej nr 2162P (działka nr 767) do działki nr 816/1 położonej przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni,

2) drogi powiatowej nr 2948P (działka nr 45/5, 49/3, 49/5) do działki nr 45/8 położonej w Nadarzycach.

 

Pkt 4.2)

Wniosek stanowiący załącznik nr 13 protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.

Dorota Wojciechowska zaznaczyła, że inwestor wystąpił o zezwolenie na przebudowę istniejącego zjazdu w miejscowości Gąsiorowo w związku z planowaną budową elektrowni wiatrowej. Dodała, że w decyzji zezwalającej na przebudowę, wnioskujący zostanie pouczony o obowiązku uzgodnienia z zarządcą drogi projektu budowlanego przebudowy zjazdu, dokonania zgłoszenia budowy lub wykonania robót i uzyskania zezwolenia na prowadzenie robót w pasie drogowym.

Członkowie Zarządu wydali zezwolenie na przebudowę zjazdu z drogi powiatowej (obręb Gąsiorowo) na drogę gminną nr 12 (obręb Chwałszyce).

 

Pkt 4.3)

Wniosek stanowiący załącznik nr 14 protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.

 

Dorota Wojciechowska zaznaczyła, że inwestor wystąpił o zezwolenie na lokalizację, w pasie drogowym drogi powiatowej (działka nr 105), kabla elektrycznego, który zasili działkę budowlaną nr 68/2 w miejscowości Podstolice.

 

Członkowie Zarządu wydali zezwolenie na lokalizację w pasie drogowym drogi powiatowej (działka nr 105) kabla elektrycznego do działki budowlanej nr 68/2 w miejscowości Podstolice.

 

Pkt 4.4a), b)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 15 i 16 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.

 

Jolanta Kubczak poinformowała, że zgodnie z ustawą o drogach publicznych w celu prowadzenia robót polegających na umieszczeniu przyłącza energetycznego kablowego w pasie drogowym wnioskujący muszą uzyskać decyzję:

1) zezwalającą na umieszczenie przyłącza w pasie drogowym wraz z naliczeniem opłaty, którą będą musieli uiścić corocznie do 15 stycznia każdego roku, jednak w danym roku jest ona naliczana proporcjonalnie do ilości liczby dni zajmowania pasa drogowego,

2) zezwalającą na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia przyłącza wraz z naliczeniem opłaty, którą będą musieli uiścić w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna.

Członkowie Zarządu wydali zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót polegających na umieszczeniu przyłącza energetycznego kablowego w pasie drogowym:

1) drogi powiatowej nr 2910P (działka nr 23 we Wszemborzu) do gruntu rolnego działki nr 33 we Wszemborzu,

2) drogi powiatowej nr 2927P (działka nr 64 i 65/2 w Skotnikach) do działki nr 67/2 położonej w Skotnikach.

 

Pkt 4.5)

Wniosek stanowiący załącznik nr 17 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak zaznaczyła, że mieszkaniec Lipie wystąpił o zgodę na rozłożenie na raty płatności za drewno opałowe, w kwocie 1.119,96zł, a swoją prośbę umotywował chorobą członka rodziny. Dodała, że wnioskujący, wezwany do uzupełnienia wniosku o dowód potwierdzający chorobę, przedstawił zaświadczenie lekarskie i zadeklarował płatności w kwocie 200,00zł miesięcznie. Nadmieniła, że zgodnie z uchwałą nr 275/XLIII/2010 Rady z dnia 21.10.2010 r. wyrażenie zgody na spłatę należności w ratach musi być uzasadnione ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na rozłożenie na raty spłaty należności za drewno opałowe, zgodnie z wnioskiem mieszkańca Lipie.

 

Pkt 5.1) i 5.2)

Projekt decyzji stanowiący załącznik nr 18 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak nadmieniła, że w przypadku stwierdzenia zajęcia, bez zezwolenia, pasa drogowego drogi powiatowej jest prowadzone postępowanie wyjaśniające, w wyniku którego ustala się karę pieniężną stanowiącą 10-krotność iloczynu liczby m2 zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1m2 oraz liczby dni zajmowania pasa drogowego. Zaznaczyła, że wybudowanie zjazdów, bez zezwolenia zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót, narusza Prawo budowlane podlegając karze pieniężnej. Dodała, że zgodnie z ww. ustawą możliwe jest zalegalizowanie samowoli budowlanej polegającej na zajęciu pasa drogowego, jednak naliczane opłaty są tak wysokie, że naruszający prawo częściej godzą się na rozbiórkę obiektu niż dążenie do uregulowania sytuacji prawnej. Powołując się na sytuację zajęcia, bez zezwolenia, pasa drogowego drogi powiatowej nr 2162P przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni Jolanta Kubczak zaznaczyła, że została naliczona kara pieniężna w wysokości 1.102,50zł tj. 10-krotność opłaty ustalonej, stanowiącej iloczyn: 36,75mzajętej powierzchni pasa drogowego x 3,00zł stawki/1m2 x 1 dzień robót.

Członkowie Zarządu uznali, że:

1) uzasadnione jest naliczenie kary pieniężnej w przedmiotowej sprawie,

2) należy uwzględnić fakt, iż wnioskujący wystąpił o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego dążąc do uregulowania sytuacji prawnej,

3) należy umożliwić wnioskującemu uzyskanie wymaganych dokumentów, bez konieczności rozbiórki zjazdów, tj. wyznaczyć taki czas na uzyskanie pozwoleń, by mógł dostosować wybudowane obiekty do wymogów narzuconych w decyzji.

 

Pkt 5.3)

Materiał stanowiący załącznik nr 19 do protokołu przedstawiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak poinformowała, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił z propozycją budowy chodnika w miejscowości Chwalibogowo według dokumentacji technicznej przebudowy drogi powiatowej Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo sporządzonej przez powiat. Nadmieniła, że inwestycja polegać będzie na budowie 600 metrów bieżących chodnika wzdłuż odcinka drogi powiatowej i zostanie w całości sfinansowana ze środków budżetu gminy. Dodała, że całkowity koszt przebudowy drogi wynosi 4.150.000,00zł, z czego koszt budowy chodnika, w zakresie finansowanym przez gminę, wyniesie 378.000,00zł.

 

Pkt 5.4)

Materiał stanowiący załącznik nr 20 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak poinformowała, że gmina Września planuje budowę sieci kanalizacyjnej tłocznej i grawitacyjnej w miejscowości Psary Polskie, gdzie powiat planuje inwestycję przebudowy drogi powiatowej Czerniejewo – Września. Zaznaczyła, że długość odcinka drogi powiatowej, na którym przewiduje się budowę ww. sieci wynosi 2650 metrów bieżących, w lewym pasie jezdni. Nadmieniła, że w ramach uzgodnionych warunków, wykonawcy budowy sieci kanalizacji sanitarnej zostali zobowiązani do odtworzenia nawierzchni jezdni, na połowie szerokości i uszkodzonej nawierzchni chodników. Przypomniała, że przy wykonywaniu projektu przebudowy drogi, w drugiej części jezdni, na długości 1,5 km, zostanie zainstalowana kanalizacja deszczowa. Dodała, że projektant współpracujący z gminą w zakresie kanalizacji sanitarnej przewidział frezowanie i odtworzenie warstwy ścieralnej, grubości 5 cm na całej szerokości jezdni. Zaznaczyła, że koszt odtworzenia, który poniesie gmina wyniesie około 1.300.000,00zł. Podkreśliła, iż powiat, w takiej sytuacji, poniesie koszt od 800.000,00zł do 1.000.000,00zł, za które zostaną wykonane roboty polegające na m.in.: ułożeniu kanalizacji deszczowej, odtworzeniu nawierzchni, ułożeniu ścieków, budowy części krawężników i chodników.

 

Pkt 5.5)

Materiał stanowiący załącznik nr 21 do protokołu przedstawił Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.

Kamil Perlik poinformował, że gmina Nekla uszczegółowiła informacje na temat zakresu zniszczeń powstałych w wyniku pożaru mieszkania w Stępocinie i wsparciu udzielonym poszkodowanej rodzinie. Zaznaczył, że kwota 4.750,00zł, o którą wnioskowali z budżetu powiatu, zostanie przekazana przez gminę, w przypadku, gdy powiat nie udzieli dofinansowania.

Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że dofinansowanie w kontekście zgłaszanego zapotrzebowania powinno być udzielone w całości z budżetu gminy Nekla.

 

Pkt 6

Uzasadniając uchwały Beata Walkowiak, skarbnik powiatu zaznaczyła, że zmiany przyjęte przez Radę w uchwale zmieniającej budżet powiatu na 2014 rok skutkują koniecznością dostosowania planu finansowego dochodów i wydatków oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 826/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

2) 827/2014 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2014 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 22 i 23 do protokołu.

 

Pkt 7 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Nawiązując do przetargu ogłoszonego na zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni Joanna Suplewska poinformowała, że:

1) dnia 26.05.2014 r. pracownik Starostwa Powiatowego we Wrześni, działając w ramach swoich codziennych czynności związanych z przyjmowaniem korespondencji nie zauważył, iż jedna z kopert dostarczonych w tym dniu do kancelarii, jest ofertą w postępowaniu i otworzył ją, dokonując dekretacji korespondencji i przystawiając pieczęć z datą wpływu na pierwszej stronie,

2) na kopercie nie widniało wyraźne oznakowanie, iż zawiera ona ofertę, która dotyczy postępowania przetargowego, toczącego się w trybie przetargu nieograniczonego. Dodała, że pracownik w momencie, gdy zorientował się, czego dotyczy korespondencja, zabezpieczył niezwłocznie ofertę, by nikt nie mógł zapoznać się z jej treścią,

3) mimo zastosowanej procedury, na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi, iż zamawiający udziela zamówienia wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy, należy unieważnić postępowanie w części dotyczącej wyżej wymienionej oferty,

4) jednak ze względu na fakt, iż do kancelarii wpłynęła, tego samego dnia, oferta, na której nie wskazano, jakiej części postępowania dotyczy, uzasadnione jest unieważnić całe postępowanie.

Podkreśliła, że unieważnienie przedmiotowego postępowania następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, w związku z naruszeniem art. 86 ust. 1 niniejszej ustawy tj. z powodu, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Projekt uchwały stanowi załącznik nr 24 do protokołu.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 828/2014 w sprawie unieważnienia przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni – dotyczy cz. I i II została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Joanna Suplewska przedstawiła ponadto treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni. Nadmieniła, iż specyfikację dostosowano do pytań, które wpłynęły w przedmiotowej sprawie tj. zgodnie
z wcześniej przyjętą modyfikacją jej treści. Zaznaczyła, że otwarcie ofert nastąpi 04.06.2014 r. Specyfikacja stanowi 
załącznik nr 25 do protokołu.

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich przedstawiła wyniki przetargu, którego przedmiotem są usługi polegające na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”. Projekty uchwał stanowią odpowiednio załączniki od nr. 26 do nr. 34 do protokołu.

Zaznaczyła, że oferty, które zostały wybrane, przez komisję przetargową, jako najkorzystniejsze, otrzymały 100 punktów w kryterium ceny. Dodała, że oferty są zgodne z treścią SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych. Nadmieniła, że wykonawcą:

1) pakietów nr: 1, 3, 4 i 9 został Meridium – Instytut Szkoleniowo-Badawczy ze siedzibą w Koninie, który złożył oferty odpowiednio w kwotach: 2.097,00zł, 1.467,90zł, 10.974,30zł i 3.285,30zł, gdy szacunek wartości poszczególnych pakietów wynosił odpowiednio: 2.633,33 zł, 1.810,00 zł, 13.620,00zł i 4.163,33zł;

2) pakietów nr: 2, 5, 6, 7 i 8 została Pracownia Psychologiczna Bożena Gawrych ze siedzibą w Słupcy, która złożyła oferty odpowiednio w kwotach: 209,70zł, 7.269,60zł, 2.656,20zł, 4.194,00zł i 1.537,80zł, gdy szacunek wartości poszczególnych pakietów wynosił odpowiednio: 260,00zł, 9.013,33zł, 3.293,33zł, 5.200,00zł i 1.906,67zł.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 829/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 1,

2) 830/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 2,

3) 831/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 3,

4) 832/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 4,

5) 833/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 5,

6) 834/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 6,

7) 835/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 7,

8) 836/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 8,

9) 837/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkoleń w formie warsztatów i wykładów oraz konsultacji grupowych i indywidualnych dla nauczycieli szkół i przedszkoli w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” realizowanego przez Powiat Wrzesiński, dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, pakiet nr 9 zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:22

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.