Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 187 / 2014

PROTOKÓŁ NR 187/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 13 maja 2014 roku

 

Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

1. Przedstawienie:

1) sprawy zajęcia, bez zezwolenia zarządcy drogi, pasa drogowego drogi powiatowej nr 2162P przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni (budowa dwóch zjazdów),

2) opisu przedmiotu zamówienia dotyczącego zakupu wyposażenia i sprzętu do „Szpitala Powiatowego we Wrześni” Sp. z o.o.

2. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu,

2) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu,

3) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni,

4) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów
i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni,

5) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej.

3. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:

1) dofinansowania „Maratonu zdrowia i sprawności fizycznej,

2) wyrażenia zgody na dysponowanie nieruchomością nr 440/1 położoną przy ul. Gnieźnieńskiej we Wrześni w związku z planowaną budową ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Gnieźnieńską z terenem parku im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.

4. Zaopiniowanie Programu ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Września.

5. Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego
w Miłosławiu.

6. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

7. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 1.1)

Materiał stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówił Marcin Nowak, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.

Marcin Nowak poinformował, że:

1) mieszkaniec Wrześni wystąpił o wydanie zezwolenia na przebudowę zjazdów z drogi powiatowej nr 2162P do działki będącej jego własnością, położonej przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni,

2) w wyniku wizji lokalnej pracownik Referatu stwierdził, iż wnioskujący przebudował zjazdy przed uzyskaniem zezwolenia zarządcy drogi na prowadzenie robót w pasie drogowym,

3) w związku ze stanem faktycznym, zgodnie z art. 61a §1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego zostało wydane postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania o wydanie zezwolenia na przebudowę zjazdów z drogi powiatowej do przedmiotowej działki,

4) w takiej sytuacji, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych, zarządca drogi orzeka, w drodze decyzji administracyjnej, o przywróceniu pasa drogowego do jego stanu poprzedniego, wymierzając również karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej na podstawie art. 40 ust. 4 ww. ustawy.

 

Członkowie Zarządu uzgodnili, że wnioskujący powinien uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu budowy zjazdów z drogi powiatowej nr 2162P do działki położonej przy ul. Szosa Witkowska we Wrześni, gdyż:

1) wystąpił o zezwolenie na przebudowę zjazdów wykazując się wolą prawnego uregulowania opisanej sytuacji,

2) postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania zostało wydane bez racjonalnej oceny sytuacji i wiedzy wszystkich członków organu. Uznali, że wydane postanowienie należy uchylić z powodu błędów formalnych.

 

Pkt 1.2)

Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 3 do protokołu przedstawiła Joanna Suplewskainspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że w związku z wyłączeniem pakietu nr IX zawierającego uchwyty dla niepełnosprawnych z części przetargu dotyczącej zakupu wyposażenia do szpitala, przedstawiciele Zarządu „Szpital Powiatowy we Wrześni” Sp. z o.o. wystąpili o włączenie, w jego miejsce, pakietu zawierającego urządzenie do suchego rozmrażania osocza o wartości 23.985,00zł. Przypomniała, że pakiet dotyczący uchwytów dla niepełnosprawnych został włączony do projektu budowlanego.

Członkowie Zarządu nie wyrazili jednomyślnie zgody na wprowadzenie pakietu zawierającego urządzenie do suchego rozmrażania osocza w miejsce pakietu zawierającego uchwyty dla niepełnosprawnych w Opisie przedmiotu zamówienia dotyczącego zakupu wyposażenia i sprzętu do „Szpitala Powiatowego we Wrześni” Sp. z o.o.

Pkt 2.1, 2)

Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 4 i 5 do protokołu uzasadniła Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska poinformowała, że w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego, w wyniku którego zostanie wyłoniony wykonawca remontu wnętrza prezbiterium w kościele poewangelickim w Miłosławiu, należy powołać komisję i nadać jej regulamin pracy.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 815/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu,

2) 816/2014 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.3, 4)

Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 6 i 7 do protokołu uzasadniła Natalia Ratajczyk, pomoc administracyjna w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Omawiając projekty uchwał Natalia Ratajczyk zaznaczyła, że powołanie komisji i nadanie jej regulaminu pracy umożliwi podjęcie czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia w przedmiotowej sprawie.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 817/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni,

2) 818/2014 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup zestawów komputerowych, oprogramowania i taśm do tworzenia kopii zapasowych oraz podzespołów komputerowych, przeznaczonych do modernizacji serwerów i macierzy w Starostwie Powiatowym we Wrześni zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.5)

Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że wpłynęły pisma:

1) Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej w sprawie zmniejszenia środków w rozdziale 80146 „dokształcanie i doskonalenie nauczycieli” o kwoty: 3.500,00zł i 3.200,00zł z przeznaczeniem na doskonalenie zawodowe nauczycieli, odpowiednio w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Zespole Szkół Specjalnych,

2) Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej w sprawie zmniejszenia środków w rozdziale 80195 „pozostała działalność” o kwotę 254.558,00zł z przeznaczeniem dla jednostek oświatowych na odpisy na fundusz świadczeń socjalnych emerytowanych nauczycieli (zgodnie z art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela),

3) Referatu Dróg Powiatowych w sprawie przeniesienia między paragrafami klasyfikacji budżetowej środków w kwocie 35.000,00zł (ze środków Referatu Środowiska i Rolnictwa) na zakup drzew do nasadzeń zamiennych, które skutkują zmianami w planie finansowym dochodów i wydatków budżetu powiatu.

 

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 819/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Pkt 3.1)

Wniosek stanowiący załącznik nr 9 do protokołu omówił Artur Czajkowski, inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia.

Artur Czajkowski poinformował, że Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni w ramach projektu „Bądźmy zdrowi, wiemy więc działamy” organizuje „Maraton zdrowia i sprawności fizycznej” dla uczniów pierwszej klasy gimnazjalnej. Dodał, że wnioskujący wystąpił o dofinansowanie zakupu nagród dla uczestników.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w wysokości 300,00zł na organizację „Maratonu zdrowia i sprawności fizycznej”.

 

Pkt 3.2)

Wniosek stanowiący załącznik nr 10 do protokołu omówiła Joanna Makowska-Mirecka, inspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Joanna Makowska-Mirecka poinformowała, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił o zgodę na dysponowanie nieruchomością nr 440/1 położoną przy ul. Gnieźnieńskiej we Wrześni w związku z planowaną budową ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Gnieźnieńską z terenem parku im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Podkreśliła, że na terenie ww. nieruchomości powiatu znajdują się pomieszczenia garażowe, z czego dwa garaże stanowią przedmiot umowy najmu, a pod jednym z garaży, będących prywatną własnością, wynajmowany jest grunt. Dodała, że umowy najmu przewidują możliwość ich rozwiązania z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia, a burmistrz gminy Września zobowiązał się do poniesienia kosztów rozbiórki garaży.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na dysponowanie nieruchomością nr 440/1 położoną przy ul. Gnieźnieńskiej we Wrześni na cele związane z budową ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Gnieźnieńską z terenem parku im. Marszałka Józefa Piłsudskiego.

Pkt 4

Raport stanowiący załącznik nr 11 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda poinformowała, że zgodnie z ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska, w celu realizacji polityki ekologicznej państwa, został sporządzony Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Września. Nadmieniła, że jest on zgodny ze strategiami ochrony środowiska na szczeblu krajowym, wojewódzkim i powiatowym. Dodała, że w programie zostały określone cele ekologiczne, priorytety, harmonogram działań proekologicznych oraz źródła finansowania niezbędne do osiągnięcia podstawowych celów.

Członkowie Zarządu zaopiniowali pozytywnie Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Września na lata 2014 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2021.

 

Pkt 5

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 12 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska poinformowała, że w ramach remontu wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu:

1) przewiduje się wykonanie prac remontowo-budowlanych zgodnych ze szczegółowym zakresem prac opisanym w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych,

2) przewiduje się 60 dni od daty zawarcia umowy na realizację zamówienia przez wykonawcę,

3) wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełnić warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. wykazać, że:

a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,

b) posiadają wiedzę i doświadczenie,

      • wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie budynku lub renowacji pomieszczeń budynku o wartości co najmniej 70.000,00zł brutto,

      • załączą dowód, że ww. robota została wykonana w sposób należyty i zgodny z zasadami sztuki budowlanej,

c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykażą, że:

      • posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,

      • posiadają co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych lub posiadają zaświadczenie zgodne
        z §31 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 27.07.2011 r.,

      • posiadają zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego,

      • są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,

d) potwierdzą, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej składając stosowne oświadczenie.

 

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest remont wnętrza prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 6 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Marcin Nowak przedstawił projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Poinformował, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił o zaliczenie drogi położonej w rejonie ul. Jesionowej w miejscowości Bierzglinek, oznaczonej działkami nr: 290/6, 289/16, 292/4, 293/5, 293/6, 294/3, 294/7, 295/8 do kategorii dróg gminnych. Powołując się na art. 7 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych zaznaczył, że ww. drogę należy zaliczyć do kategorii dróg gminnych ze względu na jej lokalne znaczenie, gdyż stanowi uzupełnienie sieci dróg służących miejscowym potrzebom.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 820/2014 w sprawie zaopiniowania propozycji zaliczenia drogi znajdującej się w m. Bierzglinek w rejonie ul. Jesionowej do kategorii dróg gminnych została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Beata Walkowiak przedstawiła zestawienie wyników przetargu ogłoszonego w sprawie wyboru banku do obsługi Powiatu Wrzesińskiego, które stanowi załącznik nr 14
do protokołu
. Poinformowała, że najkorzystniejszą ofertę złożył Nordea Bank Polska S.A. uzyskując 100 punktów w kryterium oceny ofert.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 821/2014 w sprawie wyboru banku do bankowej obsługi Powiatu Wrzesińskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Uchwała stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

 

W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

 

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:24

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.