Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 174 / 2014

PROTOKÓŁ NR 174/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 25 lutego 2014 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, w którym uczestniczyło pięciu członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

2. Przedstawienie:

1) informacji o potrzebach w sferze teleinformatycznej w 2014 roku,

2) kwestii zabezpieczenia budynku położonego przy ul. Kościuszki 14 we Wrześni przed dewastacją i niszczeniem.

3. Rozpatrzenie wniosku w sprawie dofinansowania zakupu butów dla członków Społecznej Straży Rybackiej.

4. Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2.

5. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

6. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu zatwierdzili jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 1

Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 2 do protokołu uzasadnił Jerzy Nowaczyk, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Jerzy Nowaczyk podkreślił, iż Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przydzielił powiatowi środki w wysokości 2.695.575,00zł, co stanowi kwotę wyższą o 7,73% od puli przyznanej w ubiegłym roku. Zaznaczył, że na podstawie algorytmu określonego przez Radę Ministrów na działalność warsztatów terapii zajęciowej należy przeznaczyć kwotę 1.639.943,00zł, w ramach której nastąpi 1% wzrost funduszu płac zgodnie ze wskaźnikiem wynagrodzeń brutto w administracji publicznej. Przypomniał, iż 10% środków do puli uzyskanej z PFRON-u na działalność warsztatów pochodzi z budżetu powiatu, co w kontekście ww. wzrostu płac znaczy, iż powiat poniesie koszt wyższy w stosunku do planowej kwoty o 1.375,00zł. Nadmienił, iż w proponowanym podziale środków z zakresów rehabilitacji zawodowej i społecznej uwzględniono ilość wniosków i potrzeby osób niepełnosprawnych. Zaznaczył, że zwiększenie planu środków w porównaniu do puli wykorzystanej w 2013 r. nastąpiło w zakresie:

1) udzielania osobom niepełnosprawnym dotacji na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej,

2) dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,

3) dofinansowania w zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze.

 

W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.1)

Zestawienie stanowiące załącznik nr 3 do protokołu przygotowali Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich oraz Piotr Orwat, starszy informatyk.

Kamil Perlik wymienił potrzeby w sferze teleinformatycznej wymagające realizacji
w 2014 r.:

1) modernizacja serwerów i macierzy (szacunkowy koszt: 44.895,00zł),

2) zakup taśm do tworzenia kopi zapasowych (szacunkowy koszt: 3.518,00zł),

3) zakup 32 szt. zestawów komputerowych (szacunkowy koszt jednego zestawu wraz z pakietem oprogramowania biurowego: 5.535,00zł),

4) zakup oprogramowania do szyfrowania dysków (szacunkowy koszt: 14.760,00zł),

5) wymiana przełączników sieciowych tzw. switchy (szacunkowy koszt: 79.950,00zł),

6) zakup dodatkowej licencji do oprogramowania geodezyjnego Geo-Info (szacunkowy koszt: 13.740,00zł).

Piotr Orwat zaznaczył, że potrzebą, którą należy zrealizować w pierwszej kolejności jest wykonanie modernizacji serwerów i macierzy oraz zakup taśm do tworzenia kopi zapasowych, gdyż ich ewentualne uszkodzenia będą skutkować utrudnieniem dla wszystkich pracowników. Dodał, że ww. zestawy komputerowe muszą być wymienione w możliwie najbliższym czasie, gdyż posiadają zainstalowany system operacyjny Windows XP i pakiet Office 2003, których wsparcie techniczne świadczone przez firmę Microsoft kończy się 08.04.2014 r.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że wysokość środków na realizację zadań w sferze teleinformatycznej zostanie określona, gdy zapoznają się ze wszystkim wnioskami w sprawie zmian do bieżącego budżetu powiatu.

 

Pkt 2.2)

Materiał stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawił Maciej Michalak, podinspektor w Referacie Gospodarczym.

Maciej Michalak poinformował, że na podstawie decyzji starosty wrzesińskiego z dnia 17.01.2014 r. został wygaszony trwały zarząd dla nieruchomości gruntowej, zabudowanej, stanowiącej własność Skarbu Państwa, położonej przy ul. Kościuszki 14 we Wrześni przekazanej na rzecz Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Zaznaczył, że z przeprowadzonej wizji lokalnej wynika, iż obiekt powinien być zabezpieczony przed dalszą dewastacją i niszczeniem poprzez wykonanie:

1) zabezpieczenia otworów okiennych płytą wiórową (koszt: 3.285,43zł),

2) uzupełnienia rynien, rur spustowych i zabezpieczenia dachówek (koszt: 16.196,37zł).

Jerzy Mazurkiewicz, członek Zarządu zwrócił uwagę na fakt, iż montaż płyt wiórowych nie stanowi wystarczającego zabezpieczenia przed ich kradzieżą i dewastacją budynku. Zaznaczył, że bardziej trwałe będzie wykonanie murowania z cegły.

Maciej Michalak zaznaczył, że skontaktuje się z konserwatorem zabytków w celu uzyskania zgody na wymurowanie otworów okiennych w budynku.

Członkowie Zarządu:

1) wyrazili zgodę na wykonanie zabezpieczenia otworów okiennych (płytami wiórowymi lub cegłą, jeśli konserwator wyrazi zgodę) ze środków przekazywanych przez wojewodę wielkopolskiego na utrzymanie budynków Skarbu Państwa,

2) uzgodnili, że należy wnioskować do wojewody wielkopolskiego o zwiększenie środków na wykonanie pozostałych prac zabezpieczających przed dewastacją i niszczeniem budynku przy ul. Kościuszki 14 we Wrześni.

 

Pkt 3

Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda poinformowała, że wnioskujący wystąpił o dofinansowanie zakupu butów dla 20 członków straży rybackiej. Zaznaczyła, że członkowie straży działają społecznie w jej strukturach. Przypomniała ponadto, iż do ich głównych zadań należy dbanie o czystość wód, kontrolowanie osób łowiących ryby, nakładanie kar na kłusowników itp.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 1.400,00zł dla Społecznej Straży Rybackiej we Wrześni.

 

Pkt 4

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 6 do protokołu przedstawiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Omawiając treść specyfikacji Joanna Suplewska zaznaczyła, że:

1) przedmiot zamówienia obejmuje remont elewacji i restaurację pomieszczeń oficyny
w Kołaczkowie, który będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,

2) termin realizacji zamówienia przewidziano w ciągu 60 dni od dnia podpisania umowy,

3) wykonawcy są zobowiązani spełnić warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. wykazać, że:

a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,

b) w okresie ostatnich 5 lat wykonali co najmniej jedną robotę polegającą na remoncie i restauracji pomieszczeń o wartości co najmniej 70.000,00zł,

c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności wykazać, iż osoba odpowiedzialna za kierowanie robotami:

      • posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
      • posiada co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych,

      • posiada zaświadczenie we właściwej izbie samorządu zawodowego,

      • jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

 

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2 została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 5 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Maciej Michalak poinformował, że konserwator zabytków wyraził zgodę na zabezpieczenie otworów okiennych przy użyciu cegły w budynku przy ul. Kościuszki 14 we Wrześni.

Jolanta Kubczak przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaopiniowania propozycji pozbawienia części drogi gminnej nr 411560P Obłaczkowo – Chwalibogowo kategorii drogi gminnej i wyłączenia z użytkowania stanowiący załącznik nr 7 do protokołu.

Jolanta Kubczak poinformowała, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił o wydanie decyzji w sprawie pozbawienia ww. drogi obejmującej działki nr: 40/1, 40/6, 40/5 obręb Obłaczkowo dotychczasowej kategorii i wyłączenie z użytkowania ww. nieruchomości.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 755/2014 w sprawie zaopiniowania propozycji pozbawienia części drogi gminnej nr 411560P Obłaczkowo – Chwalibogowo kategorii drogi gminnej i wyłączenia z użytkowania została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 6 Wolne głosy i wnioski.

Bożena Nowacka zapytała, czy w okresie wakacyjnym zostanie uruchomiony Ośrodek Relaks w Orzechowie. Dodała, że jeśli Zarząd wyrazi zgodę na otwarcie obiektu, konieczne będzie określenie zakresu/kosztorysu prac, które należy wykonać przed oddaniem basenu do użytku mieszkańców.

Członkowie Zarządu jednomyślnie uzgodnili, że obiekt w Orzechowie zostanie otwarty dla mieszkańców powiatu.

Beata Walkowiak, skarbnik powiatu przypomniała, że wnioski o dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków będą przyjmowane do 01.03.2014 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Zaznaczyła, że w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na etapie składania wniosku o dofinansowanie zadania pn.: „Remont wnętrza prezbiterium XIX-wiecznego kościoła poewangelickiego w Miłosławiu” konieczne jest dokonanie zmian w budżecie powiatu oraz bieżącym planie dochodów i wydatków budżetu powiatu. Zaznaczyła, że wysokość wkładu własnego wynosi 18.684,00zł i o taką kwotę nastąpi zwiększenie w rozdziale 92120 „Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami”.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 756/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,

2) 757/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 8 i 9 do protokołu.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

 

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:31

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.