Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 173 / 2014

PROTOKÓŁ NR 173/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 18 lutego 2014 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

1. Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadania pn.: „Prace konserwatorsko-restauratorskie polegające na wymianie 9 okien z parapetami w budynku stajni stanowiącej zabytek architektury klasycystycznej z pierwszej połowy XIX wieku”.

2. Podjęcie uchwał:

1) zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia upoważnienia dla Pana Jerzego Nowaczyka – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni do działania w ramach Projektu systemowego pn. Program aktywizacji społecznej i zawodowej „Bądźmy aktywni” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2008 – 2013,

2) w sprawie przyznania środków budżetowych na zlecanie realizacji zadań publicznych powiatu wrzesińskiego w roku 2014,

3) w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowiska: dyrektora Zespołu Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni, dyrektora Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza we Wrześni i dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni,

4) w sprawie ogłoszenia i zorganizowania III przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, będącej własnością powiatu wrzesińskiego,

5) w sprawie ogłoszenia i zorganizowania IV przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych, będących własnością powiatu wrzesińskiego,

6) w sprawie wyboru wykonawcy w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

7) w sprawie wyboru wykonawcy części I w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

8) w sprawie wyboru wykonawcy części II w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

9) w sprawie wyboru wykonawcy części III w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

10) w sprawie wyboru wykonawcy części IV w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

11) w sprawie wyboru wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest zakup i dostawa materiałów biurowych, druków oraz fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukująco-kopiujących do Starostwa Powiatowego we Wrześni na 2014 r.,

12) w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

13) w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

14) w sprawie powołania biegłych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

3. Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Wrzesińskiego w 2014 roku.

4. Przedstawienie planu wydatków bieżących i potrzeb Referatu Dróg Powiatowych na 2014 rok.

5. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:

1) przekazania topoli sołectwu Lipie,

2) wykonania naprawy nawierzchni drogi nr 2901P Zapowiednia – Wrąbczynek,

3) dofinansowania wyjazdu sekcji emerytów Związku Nauczycielstwa Polskiego we Wrześni.

6. Wyrażenie zgody na rozbiórkę komina na działce nr 3703/16 przy ul. Kaliskiej we Wrześni oraz zabezpieczenie środków finansowych na ww. cel w budżecie powiatu.

7. Przedstawienie:

1) zawiadomienia o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Pyzdry dla terenu miejscowości Pyzdry,

2) zawiadomienia o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu miejscowości Tarnowa.

8. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

9. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu nie zgłosili zmian do przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 1

Sprawozdanie stanowiące załącznik nr 2 do protokołu omówiła Magdalena Zając, dyrektor Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie.

Podsumowując realizację robót konserwatorsko-restauratorskich w budynku Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie Magdalena Zając zaznaczyła, że:

1) zgodnie z umową dnia 16.12.2013 r. zakończyły się prace, w ramach których zostało wymienionych:

a) 7 okien łukowych drewnianych na drewniane okna łukowe uchylne, jednodzielne i jednoramowe w części kuchennej, magazynowej i na klatce schodowej,

b) 2 okna skrzynkowe drewniane na okna drewniane rozwierane i uchylno-rozwierane, dwudzielne i jednoramowe w części biurowej,

2) wykonane roboty zostały protokolarnie odebrane przez przedstawicieli Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu,

3) wpłynęło pismo Departamentu Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego informujące, iż sprawozdanie merytoryczno-finansowe z realizacji zadania zostało zaopiniowane pozytywnie.

 

Pkt 2.1)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówił Jerzy Nowaczyk, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Jerzy Nowaczyk podkreślił, że powiat uzyskał możliwość realizacji projektu systemowego „Bądźmy aktywni” w 2014 r. w ramach środków, które nie zostały wykorzystane w 2013 r. Zaznaczył, że dyrektor placówki potrzebuje upoważnienia, by móc zawrzeć umowę o dofinansowanie projektu, umowę określającą zasady współpracy i zaciągnąć zobowiązania finansowe w bieżącym roku.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 739/2014 zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia upoważnienia dla Pana Jerzego Nowaczyka – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni do działania w ramach Projektu systemowego pn. Program aktywizacji społecznej i zawodowej „Bądźmy aktywni” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2008 – 2013 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.2)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówił Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.

Kamil Perlik, przewodniczący komisji konkursowej powołanej uchwałą nr 724/2014 Zarządu z dnia 21.01.2014 r. do zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie na zlecanie realizacji zadań publicznych w powiecie na 2014 r. poinformował, że:

1) komisja zaopiniowała oferty na posiedzeniu w dniu 12.02.2014 r.,

2) wpłynęło 46 ofert, w tym:

a) 11 ofert z zakresu kultury, sztuki i ochrony tradycji,

b) 16 ofert z zakresu edukacji, kultury fizycznej i sportu,

c) 11 ofert z zakresu działalności na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych,

d) 5 ofert z zakresu ochrony i promocji zdrowia,

e) 3 oferty z zakresu ratownictwa i ochrony ludności,

3) środki przeznaczone na wspieranie realizacji zadań publicznych opiewały na kwotę 76.000,00zł, z czego członkowie komisji rozdysponowali 66.000,00zł,

4) środki w kwocie 10.000,00zł w zakresie edukacji, kultury fizycznej i sportu nie zostały przyznane, gdyż oferent wystąpił o dofinansowanie konkursów na etapie rejonowym, co nie jest zgodne z założeniami konkursu ofert.

Szczegółowy protokół z posiedzenia komisji konkursowej stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 740/2014 w sprawie przyznania środków budżetowych na zlecanie realizacji zadań publicznych powiatu wrzesińskiego w roku 2014 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.3)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 6 do protokołu omówiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.

Uzasadniając projekt uchwały Bożena Nowacka zaznaczyła, że:

1) kończą się kadencje dyrektorów: Zespołu Szkół Politechnicznych, Liceum Ogólnokształcącego i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,

2) organ prowadzący szkołę lub placówkę jest zobowiązany ogłosić konkurs na stanowiska dyrektorów, bądź powierzyć im funkcję na kolejny okres, bez konkursu,

3) ogłoszenie o konkursie musi zawierać informację o sposobie i terminie składania ofert, który nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o ogłoszeniu konkursu na stronie internetowej organu, w jego siedzibie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Kuratorium Oświaty,

4) posiedzenie komisji konkursowej, powołanej do przeprowadzenia postępowania konkursowego odbywa się nie później niż w ciągu czternastu dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów,

5) konkurs planowany jest na dzień 03.04.2014 r.

Członek Zarządu, Rafał Zięty zaproponował, by dyrektorowi Zespołu Szkół Politechnicznych i dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przedłużyć kadencję, a konkurs ogłosić jedynie na stanowisko dyrektora Liceum Ogólnokształcącego. Uzasadnił, iż:

1) oceny organu prowadzącego i oceny organu nadzorującego potwierdzają, że dyrektor Zespołu Szkół Politechnicznych i dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pełnią swoje funkcje w sposób należyty osiągając wysokie wyniki,

2) dyrektor Liceum Ogólnokształcącego powinien poddać się weryfikacji w konkursie, gdyż w tej placówce oświatowej po raz pierwszy pełni stanowisko kierownicze.

Odwołując się do powyższego przewodniczący Zarządu uznał, iż dyrektorzy szkół lub placówek są wybierani w konkursach, które stanowią podstawę do rzetelnej oceny ich dotychczasowej pracy, jak również koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 741/2014 w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowiska: dyrektora Zespołu Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni, dyrektora Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza we Wrześni i dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni została podjęta 4 „głosami” za i 1 głosem „wstrzymującym”. Głosów „przeciwko” nie oddano. Głos „wstrzymujący” oddał Rafał Zięty.

 

Pkt 2.4)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 7 do protokołu omówiła Anna Wierzchosławska, podinspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Omawiając przetarg na sprzedaż działki nr 146/4 o pow. 14,7253 ha, położonej w Bierzglinku Anna Wierzchosławska poinformowała, że:

1) cenę wywoławczą nieruchomości w I i II przetargu ustalono w kwocie równej jej oszacowanej wartości tj. w kwocie 1.944.000,00zł,

2) II przetarg, przeprowadzony 10.02.2014 r., zakończył się wynikiem negatywnym, gdyż nikt nie wpłacił wadium,

3) działka jest przeznaczona częściowo pod tereny zabudowy mieszkaniowej, częściowo pod tereny zabudowy usługowej i w części pod tereny rolnicze.

W głosowaniu nad obniżeniem ceny wywoławczej nieruchomości o 10% od kwoty 1.944.000,00zł wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Cena wywoławcza działki nr 146/4 w kwocie 1.749.600,00zł została zatwierdzona 3 głosami „za” i 2 głosami „wstrzymującymi”. Głosy „wstrzymujące” oddali: Waldemar Grzegorek i Jerzy Mazurkiewicz.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 742/2014 w sprawie ogłoszenia i zorganizowania III przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej, będącej własnością powiatu wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.5)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 8 do protokołu omówiła Anna Wierzchosławska, podinspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Anna Wierzchosławska zaznaczyła, że:

1) odbyły się trzy przetargi na sprzedaż działek nr: 139/50 o pow. 4,8610 ha i 146/2 o pow. 2,7232 położonych w Bierzglinku,

2) w III przetargu obniżono ceny wywoławcze nieruchomości o 30% w stosunku do ich wartości, tj. odpowiednio do kwot: 693.490,00zł i 317.590,00zł,

3) działka nr 139/50 jest przeznaczona pod tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów,

4) działka nr 146/2 jest przeznaczona pod tereny zabudowy usługowej, częściowo pod tereny rolnicze oraz w części pod wody powierzchniowe.

Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że ceny wywoławcze działek nr: 139/50 i 146/2 nie ulegną zmianie (tj. obowiązują ceny ogłoszone w III przetargu).

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 743/2014 w sprawie ogłoszenia i zorganizowania IV przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych, będących własnością powiatu wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Przewodniczący Zarządu zaznaczył, iż należy przygotować tablicę informującą o sprzedaży działek gruntowych, niezabudowanych położonych w Bierzglinku (osiedle mieszkaniowe).

Anna Wierzchosławska zwróciła uwagę na fakt, iż tablicy nie będzie można bezpośrednio umieścić na działkach objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, gdyż nie przewiduje on takich możliwości.

Aleksandra Głowacka, doradca zauważyła, że w regulaminach stanowiących załączniki do ww. uchwał należy ujednolić, zgodnie z zasadami techniki prawodawczej zastosowanymi
w projektach uchwał, zapisy paragrafu dotyczącego prac komisji przetargowej.

 

Pkt 2.6)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 9 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że w ramach ogłoszonego przetargu wpłynęła jedna oferta, której wykonawca spełnił warunki udział w postępowaniu zgłaszając ofertę zgodną z treścią SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych. Zaznaczyła, że wykonawca uzyskał 100 punktów w kryterium ceny składając ofertę w kwocie 15.235,00zł równej oszacowanej przez zamawiającego wartości zamówienia.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 744/2014 w sprawie wyboru wykonawcy w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.7) – 10)

Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 10, 11, 12 i 13 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska zaznaczyła, że na realizację części I, II, III i IV przetargu, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” wpłynęły oferty odpowiednio w kwotach: 2.430,00zł, 2.385,00zł, 2.385,00zł i 2.385,00zł. Podkreśliła, że wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu składając oferty zgodne z treścią SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych. Nadmieniła, iż wszyscy oferenci uzyskali 100 punktów w kryterium ceny.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 745/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części I w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

2) 746/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części II w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

3) 747/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części III w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

4) 748/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części IV w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i kształcenia projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.11)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 14 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Omawiając wyniki przetargu Joanna Suplewska zaznaczyła, że:

1) wpłynęło pięć ofert, z czego:

a) dwóm wykonawcom nadano punktację,

b) dwie oferty odrzucono, gdyż wykonawcy złożyli ofertę niepodpisaną lub niezgodą z opisem przedmiotu zamówienia,

2) najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Rodan z siedzibą w Poznaniu,

3) wyłoniony oferent uzyskał 100 punktów w kryterium ceny, gdyż przedstawił ofertę w kwocie 40.159,81zł, a zamawiający na realizację zamówienia przeznaczył kwotę 69.000,60zł.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 749/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest zakup i dostawa materiałów biurowych, druków oraz fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukująco-kopiujących do Starostwa Powiatowego we Wrześni na 2014 r. została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.12) – 14)

Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 15, 16 i 17 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska poinformowała, że powołanie komisji przetargowej, nadanie jej regulaminu pracy oraz powołanie biegłych umożliwi rozpoczęcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 750/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

2) 751/2014 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

3) 752/2014 w sprawie powołania biegłych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup sprzętu medycznego, mebli oraz wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 3

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 18 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska zaznaczyła, że:

1) treść SIWZ została opracowana na wniosek kierownika Referatu Dróg Powiatowych, który oszacował, iż w przypadku zaistnienia gwałtownych opadów śniegu lub oblodzeń, zabraknie środków na wykonanie usług odśnieżania w poszczególnych gminach,

2) kwotę 174.562,12 zł brutto, którą zaoszczędzono z pierwszego przetargu (wykonawcy złożyli oferty w kwotach niższych niż zamawiający przeznaczył na realizację zimowego utrzymania dróg) planuje się przeznaczyć na przeprowadzenie kolejnej procedury przetargowej,

3) termin realizacji zamówienia przewidziano od dnia wygaśnięcia obowiązującej umowy realizacji konkretnej części zamówienia do dnia 30 kwietnia 2014 r. lub do wyczerpania środków finansowych wynikających z umowy zawartej z wykonawcą.

Odnosząc się do powyższego Beata Walkowiak, skarbnik powiatu przedstawiła zestawienie środków przeznaczonych na zimowe utrzymanie dróg:

L.p.

Gmina/obszar:

Środki przeznaczone na realizację zadań (zł):

Środki, które zostały wydatkowane (zł):

1.

Kołaczkowo

54.000,00

34.000,00

2.

Miłosław

61.768,00

32.241,00

3.

Nekla

30.092,00

14.859,00

4.

Pyzdry

112.801,00

51.000,00

5.

Września (gmina)

71.490,00

32.146,00

6.

Września (miasto)

21.967,00

7.903,00

Członkowie Zarządu uzgodnili, że w chwili obecnej nie istnieją podstawy, by ogłosić kolejny przetarg na zimowe utrzymanie dróg powiatowych, gdyż zamawiający dysponuje środkami na realizację poszczególnych części zadań w gminach. Uznali, iż w przypadku prognozowania zaistnienia gwałtownych zjawisk atmosferycznych przetarg zostanie ogłoszony w trybie natychmiastowym.

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Wrzesińskiego w 2014 roku została odrzucona jednomyślnie. Oddano 5 głosów „przeciwko” zatwierdzeniu SIWZ, głosów „za” nie oddano.

 

Pkt 4

Zestawienie stanowiące załącznik nr 19 do protokołu przedstawiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.

Omawiając wydatki bieżące Jolanta Kubczak poinformowała, że ze środków, którymi dysponuje Referat kwotę 84.500,00zł planuje przeznaczyć na zakup emulsji i grysów, ich przewóz, naprawę remontera i samochodu oraz wykonanie napraw jezdni (30% robót). Dodała, że wolnych środków pozostanie około 6.000,00zł. Następnie przedstawiła zadania, które powinny być wykonane w ramach bieżącego utrzymania dróg:

1) dalsze remonty cząstkowe emulsją i grysami,

2) utrzymanie dróg gruntowych w miesiącu marcu i kwietniu,

3) remont fundamentu masztu promu,

4) malowanie poziome jezdni,

5) montaż brakujących i uszkodzonych znaków, poręczy itp.,

6) wycinka krzewów i konarów, koszenie poboczy i rowów, frezowanie pni,

7) ścinanie poboczy gruntowych,

8) naprawy chodników,

9) naprawy i czyszczenie przepustów oraz kanalizacji deszczowej,

10) nasadzenia drzew,

11) oczyszczanie jezdni i studzienek ściekowych.

Nadmieniła, iż szacunkowy koszt wykonania ww. prac wynosi około 606.000,00zł. Ponadto zwróciła uwagę na fakt, iż w celu poprawy jakości i czasu pracy pracowników wykonujących remonty nawierzchni zasadne jest sfinansowanie zakupu samochodu osobowo-dostawczego.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że wnioski Referatu Dróg Powiatowych zostaną rozpatrzone przy opracowywaniu projektu uchwały Rady w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu na 2014 rok.

 

Pkt 5.1), 2)

Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 20 i 21 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak poinformowała, że:

1) sołectwo Lipie wystąpiło o przekazanie drewna z 10 topoli. Zaznaczyła, że jego wartość wyniesie około 2.376,00zł, a wnioskujący planuje przeznaczyć środki na remont drogi w miejscowości Lipie. Przypomniała, iż na podstawie uchwały nr 440/2013 z dnia 22.01.2013 r. Zarząd jest uprawniony do nieodpłatnego przekazania drewna na wniosek instytucji, stowarzyszeń i fundacji o charakterze charytatywnym lub społecznym,

2) burmistrz Pyzdry wnioskuje o wykonanie remontu lub wymiany nawierzchni drogi powiatowej Zapowiednia – Wrąbczynek. Nadmieniła, że projekt remontu drogi, który został opracowany w 2009 r., przewiduje koszt remontu (wzmocnienie nawierzchni, wykonanie rowów odwadniających) w wysokości około 4.800.000,00zł. Dodała, że projekt jest nieaktualny, gdyż w chwili obecnej wymagane jest uzyskanie decyzji środowiskowej.

W głosowaniu nad wnioskami wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu jednomyślnie wyrazili zgodę na:

1) nieodpłatne przekazanie 10 topoli na rzecz sołectwa Lipie,

2) wykonanie remontów cząstkowych emulsją i grysami na odcinku drogi powiatowej Zapowiednia – Wrąbczynek.

 

Pkt 5.3)

Wniosek stanowiący załącznik nr 22 do protokołu przedstawił Artur Czajkowski, inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia.

Artur Czajkowski zaznaczył, że wnioskujący wystąpił o dofinansowanie organizacji wyjazdu członków sekcji emerytów Związku Nauczycielstwa Polskiego.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 1.500,00zł dla Związku Nauczycielstwa Polskiego we Wrześni.

 

Pkt 6

Kosztorysy stanowiące załącznik nr 23 do protokołu przedstawił Maciej Michalak, podinspektor w Referacie Gospodarczym.

Maciej Michalak poinformował, że kosztorysy rozbiórki komina nieużytkowanej kotłowni węglowej w budynku przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni opiewają na kwotę około 60.000,00zł. Zaznaczył, że oferty, które zostały przekazane przez Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości są nieaktualne, gdyż upłynęły terminy związania ofertą z ewentualnym wykonawcą.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że obecnie bezwzględne wykonanie rozbiórki komina
w budynku przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni nie jest potrzebne, gdyż:

1) koszt rozbiórki jest wysoki, a jej wykonanie nie spowoduje znacznego zwiększenia terenu do zagospodarowania (parking dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii),

2) Powiatowy Lekarz Weterynarii wystąpił do wojewody wielkopolskiego o zamianę nieruchomości na inny budynek w związku z koncepcją utworzenia Inspekcji Bezpieczeństwa Żywności (potrzeba większego obiektu).

 

Pkt 7.1), 2)

Zawiadomienia stanowiące odpowiednio załączniki nr 24 i 25 do protokołu przedstawił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska
i Rolnictwa
.

Omawiając zawiadomienia w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Pyzdry dla terenu miejscowości Pyzdry i Tarnowa Jerzy Kaczorowski zaznaczył, że:

1) z wnioskami o sporządzenie zmian wystąpili właściciele gruntów objętych planami,

2) objęty planem teren miejscowości Pyzdry przeznaczony jest pod zabudowę mieszkaniową, jednorodzinną,

3) objęty planem teren miejscowości Tarnowa przeznaczony jest pod aktywizację gospodarczą.

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Pyzdry dla terenu miejscowości Pyzdry i terenu miejscowości Tarnowa.

 

Pkt 8 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Projekty uchwał w sprawach:

1) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2,

2) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2 stanowiące odpowiednio załączniki nr 26 i 27 do protokołu omówiła Joanna Suplewska.

Uzasadniając projekty uchwał Joanna Suplewska poinformowała, że powołanie komisji przetargowej i nadanie jej regulaminu pracy umożliwi rozpoczęcie procedury przetargowej, a w szczególności:

1) przygotowanie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,

2) ocenienie, czy wykonawcy spełnili warunki udziału w postępowaniu,

3) dokonanie punktowej oceny ofert.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 753/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2,

2) 754/2014 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest remont elewacji i restauracja pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, pl. Reymonta 2 zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek 

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:33

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.