Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 170 / 2014

PROTOKÓŁ NR 170/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 29 stycznia 2014 roku

 

Wicestarosta wrzesiński, Waldemar Grzegorek otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Prowadzący obrady przedstawił porządek posiedzenia:

1. Rozpatrzenie wniosków w sprawie dofinansowania:

1) imprez i zawodów strzeleckich organizowanych przez Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju,

2) wyjazdu młodzieży w ramach Współzawodnictwa Sportowo-Turystycznego o Puchar Marszałka Województwa Wielkopolskiego,

3) Rajdu Wiosennego organizowanego przez Stowarzyszenie Citroen Klub Poznań.

2. Przedstawienie:

1) sprawozdania z realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu zadań powiatowej biblioteki publicznej dla powiatu wrzesińskiego przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy Września,

2) sprawy dotyczącej naliczenia opłaty podwyższonej z tytułu nielegalnego wydobycia kruszywa,

3) rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania budynków należących do powiatu wrzesińskiego za 2013 rok oraz propozycji wysokości stawek obowiązujących
w 2014 roku,

4) kwestii zaopatrzenia w wodę budynku będącego własnością powiatu, położonego na działce nr 139/76 w miejscowości Bierzglinek,

5) informacji o zmianie wysokości podatku od nieruchomości na 2013 rok oraz zestawienia porównującego opłaty na 2013 i 2014 rok,

6) zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Września (etap 1).

3. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) wyboru wykonawcy części I w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

2) wyboru wykonawcy części III w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

3) wyboru wykonawcy części IV w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

4) wyboru wykonawcy części VI w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

5) unieważnienia części V przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji
w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”.

4. Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest:

1) pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

2) zakup i dostawa materiałów biurowych, druków oraz fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukująco-kopiujących do Starostwa Powiatowego we Wrześni na 2014 rok.

5. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

6. Wolne głosy i wnioski.

Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.

 

Pkt 1.1)

Wniosek stanowiący załącznik nr 2 do protokołu przedstawił Paweł Puzdrakiewicz, inspektor ds. ochrony informacji niejawnych oraz zarządzania kryzysowego.

Paweł Puzdrakiewicz poinformował, że Zarząd Powiatowy Ligi Obrony Kraju we Wrześni wystąpił o dofinansowanie imprez i zawodów, które odbędą się w 2014 roku na terenie strzelnicy sportowej. Zaznaczył, że przedsięwzięcia pn.: zakończenie szkolnej ligi strzeleckiej, biathlon letni oraz akcja lato z LOK 2014 charakteryzują się udziałem największej liczby uczestników z terenu powiatu. Zaproponował, by organizację ww. zawodów dofinansować ze środków powiatu odpowiednio w kwotach: 500,00zł, 500,00zł
i 300,00zł.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na dofinansowanie zawodów strzeleckich organizowanych przez Ligę Obrony Kraju we Wrześni w łącznej kwocie 1.300,00zł.

 

Pkt 1.2)

Wniosek stanowiący załącznik nr 3 do protokołu przedstawiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

Katarzyna Starzyńska poinformowała, że Rada Powiatowa Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych we Wrześni wystąpiła o dofinansowanie dojazdów uczestników na zawody w ramach Współzawodnictwa Sportowo-Turystycznego o Puchar Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Dodała, że środki na wspieranie tego typu przedsięwzięć zostały zabezpieczone w budżecie powiatu.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 5.000,00zł dla Powiatowego Zrzeszenia LZS we Wrześni.

 

Pkt 1.3)

Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawiła Olga Kośmińska-Giera, zastępca naczelnika Wydziału Promocji i Kultury.

Olga Kośmińska-Giera poinformowała, że Stowarzyszenie Citroen Klub Poznań wystąpiło o dofinansowanie Rajdu Wiosennego, który odbędzie się we Wrześni. Zaznaczyła, że w rajdzie wezmą udział uczestnicy z całej Polski. Nadmieniła, że pokaz modeli Citroena należących do członków stowarzyszenia odbył się we Wrześni w trakcie Dni kultury francuskiej.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 150,00zł wyrażając jednocześnie zgodę na przekazanie gadżetów promocyjnych powiatu.

 

Pkt 2.1)

Sprawozdanie stanowiące załącznik nr 5 do protokołu omówiła Olga Kośmińska-Giera.

Olga Kośmińska-Giera zaznaczyła, że sprawozdanie z realizacji zadań biblioteki powiatowej przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy Września zostało złożone w terminie, a środki przekazane w formie dotacji w wysokości 45.000,00zł zostały wykorzystane zgodnie z zawartym porozumieniem. Zaznaczyła, że środki w kwocie 20.000,00zł zostały przeznaczone na zakup księgozbioru. Podkreśliła, że w bieżącym roku w ramach udzielonej dotacji zostanie opracowany system wypożyczeń międzybibliotecznych.

 

Pkt 2.2)

Materiał stanowiący załącznik nr 6 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda poinformowała, że mieszkanka powiatu wystąpiła o umorzenie naliczonej opłaty z tytułu nielegalnego wydobycia kopaliny na działce położonej w miejscowości Strzyżewo. Omawiając kolejność zaistniałych zdarzeń naczelnik Wydziału podkreśliła, że:

1) w połowie 2012 r. do Starostwa wpłynęło zawiadomienie o wydobyciu kopaliny, które zostało potwierdzone przeprowadzoną wizją lokalną,

2) w wyniku toczącej się sprawy sądowej właścicielka gruntu, uznana za sprawcę wykroczenia została ukarana karą grzywny,

3) podjęte działania administracyjne doprowadziły do naliczenia właścicielce gruntu podwyższonej opłaty w wysokości 811.000,00zł z tytułu nielegalnego wydobycia kruszywa na obszarze około 2ha,

4) właścicielka gruntu odwołała się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które uchyliło decyzję administracyjną o naliczeniu opłaty z powodu błędów w obliczeniach,

5) powiat podjął ponownie decyzję o naliczeniu opłaty podwyższonej, od której wnioskująca się nie odwołała i w terminie 14 dni od uprawomocnienia się decyzji została zobowiązana do uiszczenia naliczonej należności,

6) w grudniu 2013 r. wnioskująca została wezwana do dokonania opłaty.

Urszula Łabęda podkreśliła, że prośbę o umorzenie naliczonej opłaty wnioskująca motywuje faktem, iż znajduje się w trudnej sytuacji materialnej i zdrowotnej. Dodała, że z przeprowadzonej z wnioskującą rozmowy wynika, iż dążenie do ściągnięcia od niej należności spowoduje, że jej rodzina utraci podstawowe źródło dochodów, gdyż w chwili obecnej jest ona jedynym żywicielem rodziny.

Powołując się na opinię radcy prawnego Urszula Łabęda zaznaczyła, iż na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej organ podatkowy, w tym przypadku Zarząd, jest uprawniony, na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych jego interesem, odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej. Dodała, że przyjętą zasadę, w zaistniałej sytuacji należy zastosować również w stosunku do naliczonych odsetek. Ponadto nadmieniła, iż w związku
z nielegalnym wydobyciem konieczne będzie dokonanie rekultywacji terenu, co wygeneruje dodatkowe koszty.

Członkowie Zarządu uznali, że wyrażenie zgody na umorzenie lub rozłożenie na raty spłaty należności przez wnioskującą jest uzależnione od wyników szczegółowej analizy jej sytuacji społeczno-materialnej.

 

Pkt 2.3)

Zestawienie opłat stanowiące załącznik nr 7 do protokołu przedstawił Maciej Michalak, podinspektor w Referacie Gospodarczym.

Maciej Michalak poinformował, że z analizy opłat uiszczanych za centralne ogrzewanie przez lokatorów budynków przy ul. 3 Maja 3, 8 i 12, ul. Kaliskiej 1, ul. Gnieźnieńskiej 29 A i B oraz ul. Słowackiego 11 we Wrześni wynika, iż:

1) niedopłaty powstały u lokatorów budynku przy ul. Gnieźnieńskiej,

2) pozostali lokatorzy uiścili należności w kwocie wyższej niż zużycie energii cieplnej.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że należy zwiększyć o 3% stawkę za 1m2 ogrzania powierzchni w budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 29 we Wrześni.

 

Pkt 2.4)

Wniosek stanowiący załącznik nr 8 do protokołu przedstawił Maciej Michalak.

Maciej Michalak podkreślił, że właściciel działki położonej przy ul. Lipowej w miejscowości Bierzglinek wystąpił o uregulowanie kwestii zaopatrzenia w wodę budynku będącego własnością powiatu, położonego na działce nr 139/76 w miejscowości Bierzglinek, który jest użytkowany przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni. Zaznaczył, że główny licznik wody znajduje się na terenie nieruchomości wnioskującego, który wyraził zgodę na założenie podlicznika do rozliczania wody zużywanej na potrzeby szkoły. Nadmienił ponadto, że koszt wykonania nowego przyłącza wody wyniósłby około 15.000,00zł.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że należy zainstalować podlicznik w budynku położonym na działce nr 139/76 w miejscowości Bierzglinek.

 

Pkt 2.5)

Informację stanowiącą załącznik nr 9 do protokołu przedstawił Sebastian Kozłowski, inspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Sebastian Kozłowski poinformował, że podatek od nieruchomości na 2013 rok umniejszył się do kwoty 9.791,00zł w związku ze:

1) sprzedażą nieruchomości przy ul. Opieszyn (działka nr 3703/17),

2) zawartymi umowami najmu lokali użytkowych położonych w budynku przy ul. Kaliskiej 1 i pomieszczenia garażowego przy ul. Miłosławskiej we Wrześni, gdyż do opłacania podatku od nieruchomości zobowiązani zostali ich najemcy.

Nadmienił, iż w korekcie deklaracji podatkowej uwzględnione zostały miesiące, w których dokonano sprzedaży, zawarto umowy lub aneksy umów najmu. Sebastian Kozłowski zaznaczył ponadto, że w 2014 roku:

1) podatek od nieruchomości wynosi 8.105,00zł,

2) podatek rolny wynosi 1.310,00zł.

 

Pkt 2.6)

Zawiadomienie stanowiące załącznik nr 10 do protokołu przedstawił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Jerzy Kaczorowski wyjaśnił, iż na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym opinię dotyczącą rozwiązań przyjętych w projekcie studium wydaje starosta powiatowy, który nie jest zobowiązany do konsultacji z Zarządem. Zaznaczył, że załączone studium gminy Września charakteryzuje się zmianą w przeznaczeniu terenów oznaczonych symbolem „P” tj. „terenów obiektów produkcyjnych, składów i magazynów”. Podkreślił, iż w projekcie zmiany studium stanowią one „teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, budynków wysokiej technologii wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i układem komunikacyjnym obsługującym tę zabudowę”. Zaznaczył ponadto, że projektodawca zalecił „lokalizowanie na tych terenach inwestycji generujących transport ciężarowy i inwestycji terenochłonnych”.

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu zmiany studium.

 

Pkt 3.1), 2), 3), 4) i 5)

Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 11, 12, 13, 14 i 15 do protokołu uzasadniła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Magdalena Michalak poinformowała, że na realizację części: I, III, IV i VI zamówienia, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” wpłynęła oferta Pracowni Psychologicznej ze Słupcy. Zaznaczyła, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, a złożona przez niego oferta jest zgoda z treścią SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych. Magdalena Michalak podkreśliła, że w ramach części V przedmiotowego zamówienia nie wpłynęła żadna oferta w związku z czym zasadne jest unieważnienie tej części przetargu. Zaznaczyła ponadto, że wykonawca, który złożył ofertę w ramach II części zamówienia został wezwany do uzupełnienia dokumentów do dnia 30.01.2014 r.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 729/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części I w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

2) 730/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części III w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

3) 731/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części IV w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

4) 732/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części VI w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,

5) 733/2014 w sprawie unieważnienia części V przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 4.1

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 16 do protokołu omówiła Magdalena Michalak.

Omawiając treść specyfikacji, której przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” Magdalena Michalak zaznaczyła, że:

1) zamówienie dzieli się na cztery części w zależności od rodzaju tematyki sieci współpracy i samokształcenia tj.:

a) I część – temat: rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły; liczba godzin pełnienia funkcji koordynatora: 54 godziny,

b) II część – temat: skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania; liczba godzin pełnienia funkcji koordynatora: 53 godziny,

c) III część – temat: nauczyciele pracują zespołowo; liczba godzin pełnienia funkcji koordynatora: 53 godziny,

d) IV część – temat: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów?; liczba godzin pełnienia funkcji koordynatora: 53 godziny;

2) termin realizacji przedmiotu umowy przewiduje się od dnia zawarcia umowy do dnia 31 lipca 2015 roku;

3) wykonawca powinien załączyć do oferty: oświadczenia wynikające z art. 22 i art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, aktualny odpis z rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej oraz wykaz osób, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia spełniające łącznie następujące wymagania:

a) posiadają wykształcenie wyższe II stopnia z przygotowaniem pedagogicznym,

b) posiadają doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych, w tym działania realizowane w szkołach dla nauczycieli,

c) posiadają minimum 5 lat doświadczenia w pracy nauczyciela/pedagoga/psychologa, wiedzę merytoryczną z zakresu tematów pracy sieci, udział w projektach systemowych.

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 4.2)

Specyfikację stanowiącą załącznik nr 17 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że w ramach zamówienia, którego przedmiotem jest zakup i dostawa materiałów biurowych, druków oraz fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukująco-kopiujących do Starostwa Powiatowego we Wrześni na 2014 rok:

1) wykonawcy zobowiązani są dostarczyć: oświadczenia wynikające z art. 22, art. 24 i potwierdzenie przynależność do tej samej grupy kapitałowej,

2) zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert tj.

 

cena oferty najtańszej

C = -------------------------------- x 100 pkt

cena oferty badanej

 

3) termin realizacji zamówienia obejmuje okres od dnia podpisania umowy do dnia 30.11.2014 r. lub do wcześniejszego wyczerpania środków finansowych wynikających z zawartej umowy.

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup i dostawa materiałów biurowych, druków oraz fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukująco-kopiujących do Starostwa Powiatowego we Wrześni na 2014 rok została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

W pkt. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty oraz w pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad wicestarosta, Waldemar Grzegorek zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:35

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.