Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 167 / 2014

PROTOKÓŁ NR 167/2014

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 7 stycznia 2014 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, w którym wzięło udział pięciu członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Przewodniczący przedstawił porządek obrad:

1. Przedstawienie informacji o możliwości składania za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Z nami warto” wniosków o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.

2. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:

1) współpracy z Wielkopolską Wojewódzką Komendą Ochotniczych Hufców Pracy w zakresie kształcenia zawodowego, szkoleń i przeciwdziałania bezrobociu wśród ludzi młodych,

2) dofinansowania V Międzypowiatowego Przeglądu Polskiej Piosenki
o Tematyce Miłosnej „Miłość Ci wszystko wybaczy…”,

3) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowościach Chocicza Wielka, Chocicza Mała, Białężyce, Grzymysławice,

4) sfinansowania wykonania dokumentacji zadania pn.: „Budowa chodnika
w miejscowości Gutowo Małe, ul. Powidzka”.

3. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) wyboru wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia są bieżące remonty cząstkowe nawierzchni dróg na terenie Powiatu Wrzesińskiego,

2) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

3) planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok.

4. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

5. Wolne głosy i wnioski.

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 1

Informację stanowiącą załącznik nr 2 do protokołu omówiła Hanna Brona, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Hanna Brona poinformowała, że za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Z nami warto” istnieje możliwość składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013, oś 4 Leader tzw. „Małe projekty”. Zaznaczyła, że termin złożenia wniosku upłynie 15 stycznia, a wysokość limitu na jednego beneficjenta wynosi 200.000,00zł, z czego powiat wrzesiński wykorzystał kwotę 75.619,16zł. Podkreśliła, że Wydział opracował koncepcję wykonania „Prac konserwatorsko-restauratorskich w prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu” polegających na m.in.:

1) naprawie pęknięć w ścianach,

2) uzupełnieniu tynków wewnętrznych, renowacyjnych,

3) odbudowie ścian i słupów płytami gipsowo-kartonowymi,

4) wymianie pięciu okien łukowych,

5) uzupełnieniu posadzki z płytek terakotowych,

6) montażu instalacji elektrycznej,

7) wymianie instalacji c.o.

Omawiając zakres robót Hanna Brona zaznaczyła, że ich całkowity koszt oszacowano w kwocie 96.864,27zł, z czego 46.864,27zł stanowi koszt własny powiatu. Dodała, że nie jest konieczne zabezpieczenie środków w budżecie powiatu na etapie składania wniosku o dofinansowanie.

W głosowaniu nad złożeniem wniosku o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013, oś 4 Leader tzw. „Małe projekty” wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na ubieganie się powiatu o dofinansowanie „Prac konserwatorsko-restauratorskich w prezbiterium kościoła poewangelickiego w Miłosławiu”. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 2.1)

Wniosek stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

Katarzyna Starzyńska poinformowała, że wielkopolski oddział Hufca Pracy wystąpił
o rozpatrzenie możliwości podpisania porozumienia w sprawie realizacji zadań z zakresu kształcenia, wychowania i zatrudnienia na rzecz młodzieży. Nadmieniła, że dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni współpracuje w ww. zakresie z wrzesińskim oddziałem Hufca umożliwiając uczniom Gimnazjum z Oddziałami Przysposabiającymi do pracy oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej Rzemieślniczej nr 2 uzupełnienie wykształcenia i zdobycie kwalifikacji zawodowych.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu uznali, że potrzebują wyjaśnień m.in.:

1) w jakim celu zawarte zostanie porozumienie między powiatem i oddziałem wielkopolskim, jeśli w jednej ze szkół ponadgimnazjalnych powiatu, na podstawie porozumienia, funkcjonuje już taki rodzaj współpracy,

2) czy w ramach współpracy powiat będzie ponosił zobowiązania finansowe.

 

Pkt 2.2)

Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówiła Katarzyna Starzyńska.

Katarzyna Starzyńska poinformowała, że w Zespole Szkół Politechnicznych zostanie zorganizowany przegląd piosenki o tematyce miłosnej, w którym wezmą udział uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z różnych powiatów. Zaznaczyła, że dyrektor szkoły wystąpił o dofinansowanie organizacji imprezy.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie wsparcie finansowe w kwocie 1.000,00zł na organizację V Międzypowiatowego Przeglądu Polskiej Piosenki o Tematyce Miłosnej „Miłość Ci wszystko wybaczy…”.

 

Pkt 2.3)

Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu przedstawił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Jerzy Kaczorowski zaznaczył, że Rada Miejska we Wrześni podjęła uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowościach Chocicza Wielka, Chocicza Mała, Białężyce i Grzymysławice. Nadmienił, iż obszar objęty docelowym opracowaniem planu, po uzgodnieniach z inwestorem, jest węższy od obszaru ujętego w załączniku do uchwały Rady z listopada 2013 r., i jest on przeznaczony pod działalność gospodarczą. Dodał, że przez obszar objęty planem przebiega droga powiatowa.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ww. miejscowości opiniując go pozytywnie.

 

Pkt 2.4)

Wniosek stanowiący załącznik nr 6 do protokołu przedstawiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.

Jolanta Kubczak przypomniała, że w październiku 2013 r. Rada Powiatu, w drodze uchwały zmieniającej budżet wyraziła zgodę na przeznaczenie kwoty 20.000,00zł na wykonanie dokumentacji zadania pn.: „Budowa chodnika w miejscowości Gutowo Małe, ul. Powidzka – przygotowanie dokumentacji”. Zaznaczyła, że w ubiegłym roku, z uwagi na krótki okres realizacji zadania, zadanie to nie zostało zrealizowane. Jolanta Kubczak wystąpiła o wyrażenie zgody na przeznaczenie kwoty 20.000,00zł na wykonanie dokumentacji w ramach środków, które w kwocie 160.000,00zł zabezpieczono na realizację zadania w uchwale budżetowej na 2014 rok.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na przeznaczenie kwoty 20.000,00zł na wykonanie dokumentacji zadania pn.: „Budowa chodnika w miejscowości Gutowo Małe, ul. Powidzka – przygotowanie dokumentacji”.

Ponadto Jolanta Kubczak nadmieniła, że z uwagi na zgodność z ustawą o drogach publicznych i ustawą Prawo budowlane zasadne jest dokonanie zmian w nazwach zadań realizowanych w miejscowościach Gutowo Małe, Marzenin i Lisewo według schematu: „Przebudowa drogi powiatowej nr … – budowa chodnika w miejscowości …”.

Pkt 3.1)

Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 7 do protokołu uzasadniła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że wpłynęły trzy oferty, z których jako najkorzystniejszą wybrano ofertę w kwocie 199.466,75zł, zgodną z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i ustawą Prawo zamówień publicznych. Nadmieniła, że jedna z ofert podlega odrzuceniu, gdyż wykonawca, wezwany do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, nie dostarczył, w wyznaczonym terminie, szczegółowego cennika.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwała nr 717/2014 w sprawie wyboru wykonawcy, odrzucenia oferty w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia są bieżące remonty cząstkowe nawierzchni dróg na terenie Powiatu Wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

Pkt 3.2) i 3)

Beata Walkowiak, skarbnik powiatu zaznaczyła, że plany finansowe dochodów i wydatków oraz zadań z zakresu administracji rządowej na 2014 rok powstały zgodnie z art. 249 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych. Podkreśliła, że jednostki organizacyjne jednostki samorządu terytorialnego dostosowują projekty planów do uchwały budżetowej na 2014 rok przyjętej przez Radę 27.12.2013 r. Nadmieniła, że ww. uchwały są podejmowane w celu uporządkowania późniejszych zmian w planach jednostek powiatu.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 718/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

2) 719/2014 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 8 i 9 do protokołu.

 

Pkt 4 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Wniosek w sprawie zakupu samochodu ciężarowego stanowiący załącznik nr 10 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.

Jolanta Kubczak wystąpiła o zwiększenie budżetu Referatu Dróg Powiatowych o kwotę 68.000,00zł w celu zakupu samochodu ciężarowego o ładowności powyżej 6 ton. Uzasadniając potrzebę zakupu samochodu zaznaczyła, że samochód ciężarowy Iveco o ładowności 3,98 ton jest przeciążony przy współpracy z remonterem. Podkreśliła, że zakup samochodu umożliwi przeprowadzanie remontów cząstkowych nawierzchni dróg przez dwie ekipy pracowników, co wpłynie na poprawę wydajności pracy Referatu.

W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na zabezpieczenie środków na zakup samochodu ciężarowego na potrzeby Referatu Dróg Powiatowych.

 

Członek Zarządu, Rafał Zięty zwrócił uwagę na uszkodzenia barier na zakręcie w miejscowości Sarnice.

Zabierając głos w podobnej kwestii Jolanta Kubczak poinformowała, że w miejscowości Lisewo na moście zostały uszkodzone bariery, które muszą być naprawione w najbliższym czasie (istnieje możliwość uzyskania odszkodowania, gdyż sprawca został ustalony przez Komendę Policji).

Projekt uchwały Rady w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Powiatu Wrzesińskiego części nieruchomości, położonej w Nowej Wsi Podgórnej, gmina Miłosław, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 138/6 o powierzchni 0,0028 ha stanowiący załącznik nr 11 do protokołu uzasadniła Małgorzata Nowaczyk, geodeta powiatowy.

Omawiając projekt uchwały Małgorzata Nowaczyk zaznaczyła, że część nieruchomości w miejscowości Nowa Wieś Podgórna została zajęta na poszerzenie drogi powiatowej nr 2904 o przebiegu Tarnowa – Spławie – Nowa Wieś Podgórna stanowiąc jej pas drogowy. Podkreśliła, że wyrażenie zgody przez Radę na nabycie przedmiotowej działki jest uzasadnione, by Wydział Geodezji mógł podjąć działania w celu przeprowadzenia wyceny, dokonania podziału i wykupu działki. Dodała, że wykup działki jest związany ze skargą złożoną na działania starosty, którą właściciel działki wycofał, gdy otrzymał zapewnienie, iż są prowadzone działania w tym zakresie.

Beata Walkowiak zwróciła uwagę na fakt, że Wydział Geodezji musi oszacować kwoty, które należy zabezpieczyć w budżecie, by móc dokonać czynności przejęcia przedmiotowej działki na własność powiatu.

W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Powiatu Wrzesińskiego części nieruchomości, położonej w Nowej Wsi Podgórnej, gmina Miłosław, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 138/6
o powierzchni 0,0028 został przyjęty jednomyślnie
. Głosów „przeciwko” nie oddano.

 

W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

 

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:36

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.