Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 157 / 2013

PROTOKÓŁ NR 157/2013

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 19 listopada 2013 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie stwierdzając obecność

pięciu członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:

1) przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z obszaru powiatu wrzesińskiego na lata 2013 – 2032”,

2) przyjęcia „Powiatowego Programu Wspierania Edukacji oraz Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży”,

3) przyjęcia „Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim”.

2. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

3. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 1.1)

Projekt uchwały Rady, który stanowi załącznik nr 2 do protokołu uzasadniła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda poinformowała, że Program usuwania wyrobów zawierających azbest został przyjęty jako załącznik do uchwały nr 197/XXXI/2009 Rady Powiatu z dnia 24.09.2009 r. w sprawie przyjęcia aktualizacji „Programu Ochrony Środowiska dla powiatu wrzesińskiego”. Podkreśliła, że uchwalony program już nie obowiązuje, gdyż upłynął czteroletni okres jego obowiązywania. Zaproponowała, by w nowej perspektywie czasowej program ochrony środowiska oraz program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest przyjąć oddzielnymi uchwałami, gdyż jest to korzystniejsze dla powiatu. Dodała ponadto, że uchwalenie „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
z obszaru powiatu wrzesińskiego na lata 2013 – 2032” umożliwi wystąpienie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie działań związanych z usuwaniem azbestu. Odnosząc się do założeń programu Urszula Łabęda zaznaczyła, iż planuje się całkowite usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu do 2032 roku. Podkreśliła, że rocznie usuwanych jest około 30% azbestu tj. około 200 – 250 ton, gdyż o usunięcie takiej ilości azbestu wnioskują mieszkańcy powiatu. Podsumowując realizację programu w latach ubiegłych zaznaczyła, że:

1) realizowane są wszystkie wnioski, gdyż wystarczające są środki, które powiat uzyskał od Funduszu,

2) w 2013 roku największą liczbę wniosków zrealizowano w gminach: Września, Pyzdry i Kołaczkowo.

W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z obszaru powiatu wrzesińskiego na lata
2013 – 2023”
 został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Pkt 1.2) i 3)

Projekty uchwał Rady, które stanowią odpowiednio załączniki nr: 3 i 4 do protokołu przedstawiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.

Omawiając projekty uchwał Katarzyna Starzyńska zaznaczyła, że:

1) od 2004 roku powiat realizuje program wspierania edukacji oraz wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży, który regulował również kwestię realizacji przez powiat zadań z zakresu sportu i rekreacji,

2) przygotowane projekty uchwał Rady wyodrębniają ww. kwestie, gdyż na podstawie ustawy z dnia 25.06.2010 r. o sporcie Rada może określić, w drodze uchwały, warunki i tryb finansowania zadań sprzyjających rozwojowi sportu, co stanowi zadanie własne powiatu,

3) w programie wspierania edukacji wprowadzono do realizacji nowe projekty.

Analizując projekty uchwał członkowie Zarządu uzgodnili, że:

1) w projekcie w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim” nie należy wskazywać, że traci moc dotąd obowiązująca uchwała Rady w sprawie przyjęcia „Powiatowego Programu Wspierania Edukacji oraz Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży”,

2) w §4 ust. 2 projektu w sprawie przyjęcia „Powiatowego Programu Wspierania Edukacji oraz Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży” należy zmienić sformułowanie „w dwóch kolejnych latach budżetowych” zastępując je np. zapisem „w roku bieżącym i następnym”,

3) należy unikać w ww. projektach nazw projektów, by nie wskazywać konkretnie, jakie zadania będą finansowane.

Uznali, że ww. sugestie należy skonsultować z radcą prawnym, a projekty wraz z poprawkami przekazać do rozpatrzenia przez Komisję Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

W głosowaniu nad przyjęciem projektów uchwał Rady wraz z ww. sugestiami wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:

1) przyjęcia „Powiatowego Programu Wspierania Edukacji oraz Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży”,

2) przyjęcia „Programu Rozwoju i Wsparcia Sportu w Powiecie Wrzesińskim” zostały przyjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Pkt 2 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Urszula Łabęda poinformowała, że Wydział Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa wystąpił do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki o dofinansowanie zadań z zakresu edukacji ekologicznej (projekt pn. „Bądź eko, żyj ekologicznie”), który będzie skierowany do seniorów i młodzieży z terenu powiatu.

Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich przedstawiła projekty uchwał, w których powołuje się komisję przetargową i nadaje jej regulamin pracy w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest obsługa przeprawy promowej w Nowej Wsi Podgórnej w roku 2013. Projekty uchwał stanowią odpowiednio załączniki nr: 5 i 6 do protokołu.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 655/2013 w sprawie powołania Komisji Przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest obsługa przeprawy promowej w Nowej Wsi Podgórnej w roku 2013,

2) 656/2013 w sprawie nadania Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest obsługa przeprawy promowej w Nowej Wsi Podgórnej w roku 2013 zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Następnie Joanna Suplewska przedstawiła Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest obsługa przeprawy promowej w Nowej Wsi Podgórnej w roku 2013/2014, która stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Joanna Suplewka poinformowała, że:

1) przedmiot zamówienia obejmuje obsługę przewozu międzybrzegowego osób, ładunków i pojazdów promem z napędem górnolinowym lub łodzią, jak również konserwację promu i prace porządkowe przy drodze do przeprawy (np. wycinanie krzewów i odrostów, koszenie trawy, odnawianie znaków, odśnieżanie i zwalczanie śliskości),

2) termin wykonania zamówienia ustala się od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 01.12.2013 r. do 30.11.2014 r.,

3) wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą spełnić warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. wykazać, że:

a) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności,

b) posiadają wiedzę i doświadczenie,

c) dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej.

W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest obsługa przeprawy promowej w Nowej Wsi Podgórnej w roku 2013/2014 została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że wpłynęły pisma:

1) Ministra Finansów informujące o zwiększeniu planu dotacji celowych w dziale 700 rozdział 70005 o kwotę 5.133,00zł z przeznaczeniem na uregulowanie na rzecz osoby fizycznej zwaloryzowanego odszkodowania za nieruchomość przejętą z mocy prawa na rzecz Skarbu Państwa,

2) Wojewody wielkopolskiego informujące o zmniejszeniu planu dotacji celowych w dziale 750 rozdział 75045 o kwoty 630,00zł i 1.080,00zł (odpowiednio §2110 i §2120) w celu dostosowania poziomu środków do zakresu realizowanych zadań.

Dodała, że kierownicy jednostek złożyli wnioski o zmiany w wydatkach budżetowych między paragrafami klasyfikacji budżetowej. Zaznaczyła, że ww. zmiany skutkują zmianami w bieżącej uchwale budżetowej, planie dochodów i wydatków budżetu oraz planie zadań z zakresu administracji rządowej na 2013 rok.

W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.

Uchwały nr:

1) 657/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok,

2) 658/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

3) 659/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2013 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 8, 9 i 10 do protokołu.

pkt. 3 Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Waldemar Grzegorek

  3. /-/ Rafał Zięty

  4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  5. /-/ Andrzej Szablikowski

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:42

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.