Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 141 / 2013

PROTOKÓŁ NR 141/2013

ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 27 sierpnia 2013 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, a następnie stwierdził obecność czterech członków Zarządu, co stanowiło quorum do podjęcia uchwał objętych porządkiem obrad. Nieobecność jednego z członków została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Członkowie Zarządu jednomyślnie przyjęli porządek obrad:

1. Podjęcie uchwał w sprawach:

1) informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego za pierwsze półrocze 2013 roku oraz informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2013 – 2023,

2) założeń do opracowania projektu budżetu powiatu wrzesińskiego na 2014 rok i  Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2014 – 2023,

3) zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,

4) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na 2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

5) planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2013 rok.

2. Rozpatrzenie wniosku Społecznej Straży Rybackiej w sprawie dofinansowania zakupu koła ratunkowego i rzutki.

3. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

4. Wolne głosy i wnioski.

 

Pkt 1.1)

Referujący: Anna Trubaczgłówna księgowa.

Anna Trubacz poinformowała, że zgodnie z art. 266 ust. 1 pkt 1) i 2) zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest przedstawić organowi stanowiącemu jednostki i regionalnej izbie obrachunkowej, w terminie do dnia 31 sierpnia:

1) informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki za pierwsze półrocze,

2) informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.

Zaznaczyła, że wykonanie budżetu powiatu w pierwszym półroczu w stosunku do prognozowanego planu jest podobne do wyników osiągniętych w ubiegłym roku. Następnie wymieniła, że:

1) wykonanie dochodów wynosi 31.556.108,64zł, co stanowi 51,61% planu,

2) wykonanie wydatków wynosi 28.419.793,50zł, co stanowi 45,84% planu.

Ponadto zauważyła, iż trwają prace inwestycyjne m.in. w ramach: budowy boisk przy Zespole Szkół Politechnicznych i przebudowy skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja we Wrześni, na których wykonanie zostały zaangażowane środki finansowe.

W głosowaniu jawnym nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.

Uchwała nr 581/2013 w sprawie informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego za pierwsze półrocze 2013 roku oraz informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2013 – 2023 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

Uchwała stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Pkt 1.2)

Referujący: Anna Trubacz.

Anna Trubacz podkreśliła, że założenia do projektów: budżetu powiatu na 2014 rok i wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014 – 2023 określają szczegółowe wytyczne do sporządzenia ww. projektów uchwał. Dodała, że są one zbliżone do założeń ubiegłorocznych. Zaznaczyła, że w uchwale wyznaczony jest harmonogram prac nad projektami budżetu i wpf z którego wynika, iż naczelnicy wydziałów, kierownicy jednostek organizacyjnych i placówek oświatowych powinny opracować materiały do dnia 15 września br.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że na początku września odbędzie się spotkanie z przedstawicielami jednostek organizacyjnych i szkół prowadzonych przez powiat w celu uzgodnienia zadań priorytetowych, możliwych do wykonania, w poszczególnych jednostkach w przyszłym roku budżetowym.

W głosowaniu jawnym nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.

Uchwała nr 582/2013 w sprawie założeń do opracowania projektu budżetu powiatu wrzesińskiego na 2014 rok i Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2014 – 2023 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

Uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Pkt 1.3)

Referujący: Anna Trubacz.

Odnosząc się do projektu uchwały zmieniającej bieżący budżet powiatu Anna Trubacz wskazała, iż zmiany wynikają m.in. ze:

1) zwiększenia planu dotacji celowych na 2013 rok o kwotę 42.000,00zł na finansowanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

2) zmniejszenia planu dotacji celowej na 2013 rok o kwotę 34.652,00zł na zadanie pn.: „Przebudowa skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i  3 Maja we Wrześni”,

3) przesunięcia między paragrafami w dziale 700 rozdziale 70005 w celu sporządzenia przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego operatów szacunkowych nieruchomości.

Ponadto nadmieniła, że wpłynęły wnioski z jednostek organizacyjnych powiatu wprowadzające zmiany, które mogą zostać przyjęte wyłącznie przez Radę Powiatu w uchwale zmieniającej budżetu powiatu na 2013 rok.

W głosowaniu jawnym nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.

Uchwała nr 583/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Pkt 1.4) i 1.5)

Referujący: Anna Trubacz.

Anna Trubacz zaznaczyła, że uchwały zmieniające plan finansowy dochodów i wydatków budżetu powiatu oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej są konsekwencją podjęcia uchwały zmieniającej bieżący budżet powiatu.

W głosowaniach jawnych nad podjęciem uchwał wzięło udział czterech członków Zarządu.

Uchwały:

1) nr 584/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na 2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

2) nr 585/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2013 rok podjęto jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 5 i 6 do protokołu.

 

Pkt 2

Wniosek Społecznej Straży Rybackiej stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Referujący: Urszula Łabędanaczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.

Urszula Łabęda poinformowała, że wnioskujący planuje kupić rzutkę i koło ratunkowe, które są niezbędne do wykonywania kontroli na rzece Warta. Dodała, że wydział dysponuje środkami w dziale 90095 (wydatki związane z realizacją statutowych zadań).

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przekazanie Społecznej Straży Rybackiej kwoty 250,00zł na zakup ww. przedmiotów.

 

Pkt 3 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Przedstawienie wyniku przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę wyposażenia dla Szpitala Powiatowego we Wrześni sp. z o.o.

Referujący: Joanna Suplewskainspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Joanna Suplewska poinformowała, że w ramach przetargu wpłynęły trzy oferty dotyczące pakietów:

1) I (łóżka do intensywnej terapii, łóżka ze stolikami – rehabilitacyjne i wyposażenie dodatkowe łóżek rehabilitacyjnych) w kwocie wyższej o 37.545,96zł, od wartości oferty przewidzianej przez zamawiającego w kwocie 1.159.350,00zł,

2) IV (wózki, stoliki zabiegowe ze stali nierdzewnej) spełniająca warunki udziału w postępowaniu,

3) VI (uchwyty dla niepełnosprawnych do kabiny prysznicowej i do muszli klozetowej) w kwocie wyższej o 6.169,00zł, od wartości oferty przewidzianej przez zamawiającego w kwocie 23.700,00zł, wykonawca został zobowiązany do dostarczenia wykazu robót.

Następnie zaznaczyła, że przetarg musi być unieważniony w części pakietów, na które nie wpłynęły oferty.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że biegli powinni przygotować nowy opis przedmiotu zamówienia, natomiast uchwały o wyborze wykonawców do realizacji pakietów, na które wpłynęły oferty zgodne z SIWZ i Prawem zamówień publicznych, zostaną przygotowane na następne posiedzenie Zarządu.

 

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2933P i 3665P polegająca na budowie chodnika w miejscowości Targowa Górka.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Referujący: Joanna Suplewska.

Joanna Suplewska poinformowała, że najkorzystniejszą ofertę złożył Waldemar Lewandowski prowadzący Zakład Drogowy w Psarach Małych. Zaznaczyła, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu uzyskując 100 pkt. w kryterium ceny, gdyż złożył ofertę w kwocie 96.714,16zł przy szacunku wartości w kwocie 100.000,00zł.

W głosowaniu jawnym nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.

Uchwała nr 586/2013 w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2933P i 3665P polegająca na budowie chodnika w miejscowości Targowa Górka została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

 

Rozpatrzenie wniosku Zrzeszenia Producentów Trzody Chlewnej Grupa Września.

Wniosek stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Referujący: Jolanta Pielaknaczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Jolanta Pielak poinformowała, że wnioskujący wystąpił o rozwiązanie umowy najmu lokalu użytkowego w budynku przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni z dniem 31.08.2013 roku. Dodała, że w umowie najmu zastrzeżono, że strony mają prawo do wcześniejszego rozwiązania umowy w drodze porozumienia w związku z czym nie jest konieczne podejmowanie uchwały.

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na rozwiązanie umowy najmu ze Zrzeszeniem Producentów Trzody Chlewnej we Wrześni z dniem 31.08.2013 r.

 

Rozpatrzenie pisma Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni.

Pismo stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Referujący: Jolanta Pielak.

Jolanta Pielak poinformowała, że dyrektor ZSTiO wnioskuje o udzielenie informacji na temat:

1) zapewnienia realizacji praktycznej nauki zawodu z zakresu produkcji zwierzęcej dla zawodów technik rolnik i technik weterynarii po sprzedaży gospodarstwa w Bierzglinku,

2) formy zabezpieczenia sprzętu rolniczego po sprzedaży gospodarstwa w Bierzglinku.

 Dodała, że ww. informacje są niezbędne dyrektorowi szkoły do sporządzenia umowy na realizację praktycznej nauki ww. zawodów zaznaczając jednocześnie, iż w ubiegłych latach nie zawierał on żadnej umowy w tym zakresie. Ponadto nadmieniła, że dyrektor powołuje się w piśmie na uzgodnienie, że w warunkach przetargu na dzierżawę i sprzedaż nieruchomości (gospodarstwa) w Bierzglinku będzie uwzględniony warunek o podjęciu przez dzierżawcę i właściciela współpracy w zakresie realizacji praktycznej nauki zawodów: technik rolnik i technik weterynarii. Odnosząc się do powyższego Jolanta Pielak zaznaczyła, że w warunkach przetargu na sprzedaż nieruchomości w Bierzglinku (gospodarstwo) nie znajduje się ww. kryterium, gdyż ograniczyłoby ono prawo własności nabywającego.

Członkowie Zarządu zaznaczyli, że do czasu rozstrzygnięcia przetargu na sprzedaż nieruchomości w Bierzglinku (gospodarstwo) zajęcia praktycznej nauki zawodów: technik rolnik i technik weterynarii będą odbywać się na dotychczasowych zasadachZapewnili, że będą wnioskować do nowego właściciela o możliwość podjęcia i określenia warunków praktycznej nauki zawodów w zakresie produkcji zwierzęcejPonadto uzgodnili, że dyrektor szkoły powinien przygotować zestawienie dotyczące rodzaju i stanu sprzętu rolniczego, którym dysponuje szkoła.

 

Rozpatrzenie wniosku Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni.

Wniosek stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Referujący: Bożena Nowackasekretarz powiatu.

Bożena Nowacka poinformowała, że dyrektor ZSZ nr 2 wnioskuje o przyznanie dwóch godzin tygodniowo dla II klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych z przedmiotów biologia i chemia, by wyrównać różnice programowe absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, po ich przejściu do liceum.

Członkowie Zarządu przyznali dyrektorowi Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni dwie godziny tygodniowo w II klasie Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych.

 

Rozpatrzenie pisma zastępcy prezydenta Miasta Poznania.

Pismo stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Referujący: Bożena Nowacka.

Bożena Nowacka poinformowała, że władze Poznania chcą zachęcić do wspólnego udziału w konkursie, w którym można uzyskać dotację na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania miejskich obszarów funkcjonalnych (strefy parkowania). Zaznaczyła, że wnioskodawcami w konkursie mogą być jednostki samorządu realizujące projekt w porozumieniu z dwiema innymi jednostkami samorządu, a wkład własny wynosi 10% kosztów kwalifikowanych projektu. Dodała, iż efektem projektu będzie wyznaczenie kierunków rozwoju i opracowanie spójnej polityki parkingowej polegającej m.in.: na określeniu zapotrzebowania na parkingi typu parkuj i jedź na granicy miasta Poznania i w sąsiednich powiatach.

Członkowie Zarządu wyrazili chęć udziału w konkursie, który umożliwi rozbudowę obiektów parkingowych na terenie powiatu wrzesińskiego uzależniając ostateczną decyzję od szczegółowych informacji na temat formy porozumienia z powiatem poznańskim i propozycji lokalizacji ewentualnych parkingów na terenie powiatu wrzesińskiegoUzgodnili ponadto, że list intencyjny stanowiący załącznik do przesłanego pisma należy zweryfikować u radcy prawnego.

 

W pkt. 4 Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Rafał Zięty

  3. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  4. /-/ Andrzej Szablikowski

 

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

 

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:50

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.