Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 126 / 2013

PROTOKÓŁ NR 126/2013

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 14 maja 2013 roku

 

Otwierając obrady przewodniczący Zarządu, pan Dionizy Jaśniewicz stwierdził, że w posiedzeniu uczestniczą wszyscy członkowie. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu zapoznał członków z porządkiem obrad, a po ich jednogłośnej akceptacji przystąpił do jego realizacji według następującej kolejności:

  1. Przedstawienie informacji o realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Działanie 6.1 „Kadra Plus” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

  2. Rozpatrzenie sprawy wyznaczenia osoby do zastępowania dyrektora Rodzinnego Domu Dziecka w Pyzdrach w czasie urlopu wypoczynkowego.

  3. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) udzielenia upoważnienia panu Jerzemu Nowaczykowi Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni do realizacji w imieniu Powiatu Wrzesińskiego pilotażowego programu „Aktywny samorząd” realizowanego przez Powiat Wrzesiński na podstawie umowy nr AS3/000033/15/D z dnia 5 kwietnia 2013 r.,

b) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych,

c) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych,

d) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września”,

e) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września”,

f) ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia z zasobu nieruchomości powiatu wrzesińskiego,

g) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia garażowego nr  16 usytuowanego w budynku przy ul. Kaliskiej 1a we Wrześni.

  1. Rozpatrzenie wniosków w sprawach: 

a)wyznaczenia terminu opróżnienia lokalu nr 7 w budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 29 we Wrześni,

b) dofinansowania obchodów XXXV-lecia istnienia Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. „Nad Wrześnicą”,    

c) wyrażenia zgody na uczestnictwo w projekcie unijnym dotyczącym Szlaku Piastowskiego,

d) wyznaczenia terminu organizacji zbiórki elektrośmieci,

e) sfinansowania obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska.

  1. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa wynikającego z umowy nr WBŚ.2.2013 z dnia 22.04.2013 r. zawartej pomiędzy Powiatem Wrzesińskim a EKOSTANDARD Pracownia Analiz Środowiskowych.

  2. Przedstawienie realizacji budżetu Referatu Dróg Powiatowych w 2013 roku.

  3. Zatwierdzenie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem: 

a) są bieżące remonty cząstkowe nawierzchni dróg na terenie powiatu wrzesińskiego,

b) jest zakup z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych.

  1. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

  2. Wolne głosy i wnioski.

 

Do pkt. 1

Informację o realizacji projektu „Kadra Plus”, która stanowi załącznik nr 2 do protokołu przedstawił dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni, pan Eugeniusz Wiśniewski.

 

Pan Eugeniusz Wiśniewski poinformował, że wartość projektu „Kadra Plus” uległa zwiększeniu do kwoty 291.947,72zł (pierwotnie wartość projektu wynosiła 253.771,77zł), a okres jego realizacji wydłużył się do 30.11.2014 r. Dodał, że zatrudnienie pracowników będzie trwało do 31.10.2014 r. zaznaczając, iż w ramach projektu:

1) dofinansowywane są: studia podyplomowe dla trzech pośredników pracy, zatrudnienie dwóch pośredników pracy i doradcy zawodowego,

2) został zatrudniony jeden pośrednik pracy w wyniku przeniesienia służbowego z innego działu urzędu,

3) zostali zatrudnieni: pośrednik pracy i doradca zawodowy na czas nieokreślony z uwagi na fakt, iż byli zatrudnieni na czas nieokreślony przy realizacji innych projektów w ramach Poddziałania 6.1.2.

Podsumowując pan dyrektor zaznaczył, że urząd zobligowany jest kontynuować zatrudnienie, dzięki czemu spełni wymóg przyrostu zatrudnienia pośredników pracy i doradców zawodowych, a także zatrudnienia kluczowych pracowników zgodnie ze standardami usług rynku pracy.

 

Członek Zarządupan Rafał Zięty odniósł się do art. 9 ust 2a1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zgodnie z którym w 2013 roku zakończy się finansowanie kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników powiatowego urzędu pracy w wysokości 7% środków (limitu) Funduszu Pracy. Zapytał, na jakich zasadach będzie kontynuowane zatrudnienie pracowników, których wynagrodzenie było finansowane w ww. sposób.

 

Odpowiadając pan dyrektor zaznaczył, że projekt zmiany przywołanej ustawy zakłada, iż naliczenie środków pozostanie na dotychczasowych zasadach, czyli dla każdego samorządu powiatowego będzie naliczane 7% kwoty środków (limitu) Funduszu Pracy ustalonej na rok poprzedni na realizację programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej w województwie, w tym 5% kwoty środków na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników pełniących funkcje doradców klienta i 2% na sfinansowanie kosztów nagród i składek na ubezpieczenia społeczne dla pracowników pełniących funkcje doradców klienta i kadry kierowniczej urzędu pracy.

 

Do pkt. 2

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, pan Jerzy Nowaczyk poinformował, że pani dyrektor Rodzinnego Domu Dziecka w Pyzdrach wskazała osobę, która będzie ją zastępować w czasie jej urlopu wypoczynkowego w dniach od 20 do 26 maja br. Podkreślił, że wyznaczona osoba odbyła kursy uprawniające ją do prowadzenia rodzinnego domu dziecka. Dodał, że środki w wysokości 700,00zł brutto na wynagrodzenie dla ww. osoby zostały zabezpieczone w budżecie jednostki.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zaakceptowali ww. propozycję dyrektora Rodzinnego Domu Dziecka w Pyzdrach.

 

Do pkt. 3a

Projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 3 do protokołu uzasadnił pan Jerzy Nowaczyk.

 

Pan Jerzy Nowaczyk pokreślił, że udzielenie upoważnienia umożliwi dyrektorowi jednostki zawieranie w imieniu powiatu wrzesińskiego umów cywilno-prawnych z wnioskującymi i składanie sprawozdań Państwowemu Funduszowi Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Zaznaczył ponadto, że program „Aktywny samorząd” obejmuje m.in.: wyposażenie w sprzęt medyczny osób niedowidzących, finansowanie pobytu w przedszkolu dziecka osób niepełnosprawnych oraz dofinansowanie studiów wyższych i podyplomowych dla osób niepełnosprawnych.

 

Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 521/2013 w sprawie udzielenia upoważnienia panu Jerzemu Nowaczykowi Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni do realizacji w imieniu Powiatu Wrzesińskiego pilotażowego programu „Aktywny samorząd” realizowanego przez Powiat Wrzesiński na podstawie umowy nr AS3/000033/15/D z dnia 5 kwietnia 2013 r.

W głosowaniu wzięło udział 5 członków Zarządu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Do pkt. 3b, c, d, e

Inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, pani Magdalena Michalak omówiła projekty uchwał, które stanowią odpowiednio załączniki nr: 4, 5, 6 i 7 do protokołu.

 

Uzasadniając uchwały pani Magdalena Michalak zaznaczyła, że na wniosek kierownika Referatu Dróg Powiatowych zostały opracowane projekty uchwał, które umożliwią przygotowanie, a następnie przeprowadzenie procedury przetargowej w celu wyłonienia wykonawców do realizacji:

1) zakupu wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych,

2) wykonania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia przebudowy drogi powiatowej Czerniejewo – Września.

Dodała, że w związku z powyższym konieczne jest powołanie komisji przetargowych i nadanie regulaminów ich prac, które określą organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków komisji.

 

Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwały:

1) nr 522/2013 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych,

2) nr 523/2013 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest zakup wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych,

3) nr 524/2013 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września”,

4) nr 525/2013 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września”.

W głosowaniach wzięło udział 5 członków Zarządu. Wszystkie uchwały zostały podjęte jednogłośnie.

 

Do pkt. 3f

Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości, pani Jolanta Pielak przedstawiła projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 8 do protokołu. Mapa miejscowości Bierzglinek przedstawiająca wydzielone działki stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Nawiązując do uchwały Nr 131/XXI/2012 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 31 sierpnia 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej niezabudowanej, będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej w Bierzglinku pani Jolanta Pielak zaznaczyła, że przeprowadzony został podział działki zgodny z jej przeznaczeniem i planem zagospodarowania przestrzennego, w wyniku którego wydzielono 133 działki. Dodała, że rzeczoznawca dokonał wyceny wydzielonych działek w kwocie od 52zł/m2 do 89zł/m2, podkreślając, iż ogólna ich wartość wynosi 7.970,812zł netto. Pani naczelnik zaznaczyła, że na działkach nr 375/70 i nr 375/122 umieszczone zostaną trafostacje. Ponadto poinformowała, że przed ogłoszeniem uchwał o przetargach poszczególnych działek konieczne jest podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia z zasobu nieruchomości powiatu, który podlega wywieszeniu na okres 21 dni.

 

Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 526/2013 w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia z zasobu nieruchomości powiatu wrzesińskiego.

W głosowaniu wzięło udział 5 członków Zarządu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Do pkt. 3g

Pani Jolanta Pielak uzasadniła projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Pani Jolanta Pielak poinformowała, że mieszkaniec powiatu wystąpił o najem pomieszczenia garażowego nr 16 usytuowanego przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni. Przypomniała, że zgodnie z uchwałą nr 470/2013 Zarządu Powiatu z dnia 26 lutego 2013 r. oddanie w najem może nastąpić na czas określony tj. okres 3 lat.

 

Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 527/2013 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia garażowego nr 16 usytuowanego w budynku przy ul. Kaliskiej 1a we Wrześni.

W głosowaniu wzięło udział 5 członków Zarządu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Do pkt. 4a

Pani Jolanta Pielak przedstawiła wniosek, który stanowi załącznik nr 11 do protokołu informując, że córka zmarłej mieszkanki lokalu nr 7 znajdującego się w budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 29 we Wrześni wystąpiła o wyznaczenie terminu do opróżnienia lokalu. Dodała, że ze względu na wykonywany zawód wnioskująca zaproponowała termin do końca lipca br. zapewniając, że do tego czasu będzie uiszczać opłaty za czynsz.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni wyrazili zgodę na zaproponowany we wniosku termin do opróżnienia ww. lokalu.

 

Do pkt. 4b, c

Naczelnik Wydziału Promocji i Kulturypani Ilona Dębicka omówiła wnioski, które stanowią odpowiednio załączniki nr: 12 i 13 do protokołu.

 

Pani Ilona Dębicka poinformowała, że wpłynęły wnioski w sprawie:

1) dofinansowania organizacji pikniku z okazji obchodów XXXV-lecia istnienia ogródków działkowych „Nad Wrześnicą”,

2) udziału w aktualizacji projektu unijnego dot. Szlaku Piastowskiego mającego na celu poprawę stanu obiektów, ich atrakcyjności i dostępności oraz uzgodnienie z profilem szlaku. Dodała, że na terenie powiatu znajduje się gród w Grzybowie, który nie jest oznaczony i nie posiada parkingu.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni uzgodnili, co następuje:

1) przyznali gadżety promocyjne organizatorom pikniku,

2) zaproponowali wpisanie do propozycji zadań inwestycyjnych dla projektu wykonanie szlaku pieszo – rowerowego z Wrześni do Grzybowa.

 

Do pkt. 4d

Naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwapani Urszula Łabęda poinformowała, że powiat wrzesiński od kilku lat prowadzi edukację ekologiczną mieszkańców m.in. w formie zbiórki elektrośmieci. W związku z powyższym pani naczelnik wnioskowała o wyrażenie zgody na zakup około 1000 sadzonek za kwotę do 7.000,00zł.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni wyrazili zgodę na przeprowadzenie zbiórki elektrośmieci w gminie Września w dniu 8 czerwca br. i zakup około 1000 sadzonek na ww. cel.

 

Do pkt. 4e

Pani Urszula Łabęda przedstawiła wniosek stanowiący załącznik nr 14 do protokołu, w którym dyrektor Gimnazjum nr 1 we Wrześni wystąpił o sfinansowanie obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska, w tym zakup nagród dla uczestników olimpiady.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni przyznali wsparcie finansowe w wysokości 250,00zł z przeznaczeniem na zakup nagród dla uczestników Powiatowej Olimpiady Wiedzy Ekologicznej.

 

Do pkt. 5

Pani Urszula Łabęda przedstawiła projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

 

Uzasadniając uchwałę pani Urszula Łabęda zaznaczyła, że firma Ekostandard na podstawie umowy zawartej w kwietniu br. zobowiązała się wykonać program ochrony środowiska dla powiatu na lata 2013 – 2016, prognozę oddziaływania na środowisko ww. programu oraz program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu. Dodała, że udzielenie pełnomocnictwa usprawni uzyskiwanie uzgodnień i opinii potrzebnych do wykonania opracowań.

 

Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 528/2013 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa wynikającego z umowy nr WBŚ.2.2013 z dnia 22.04.2013 r. zawartej pomiędzy Powiatem Wrzesińskim a EKOSTANDARD Pracownia Analiz Środowiskowych.

W głosowaniu wzięło udział 5 członków Zarządu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Do pkt. 6

Kierownik Referatu Dróg Powiatowych, pani Izabela Karpińska przedstawiła budżet Referatu Dróg Powiatowych. Materiał stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

 

Pani Izabela Karpińska poinformowała, że w 2013 roku przeznaczono środki m.in. na:

1) zimowe utrzymanie dróg powiatowych,

2) obsługę przeprawy promowej,

3) remonty cząstkowe dróg powiatowych (wykonano 993,84m2 remontów w ramach przetargu i zamówienia uzupełniającego, prowadzone są prace przy wykorzystaniu pracowników referatu, zakupiono: kruszywo, paliwo).

Ponadto zaznaczyła, że zostały:

1) skompletowane dokumenty dotyczące przebudowy drogi powiatowej Czerniejewo – Września,

2) wysłane zapytania ofertowe do projektantów w sprawie przebudowy drogi powiatowej Grzymisławice – Osowo – Grabowo Królewskie – Zieliniec.

 

Do pkt. 7a

Pani Magdalena Michalak przedstawiła specyfikację, która stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

 

Pani Magdalena Michalak poinformowała, że zamówienie obejmuje bieżące remonty cząstkowe dróg o nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco, z obcinaniem krawędzi oraz remonty cząstkowe dróg o nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno – asfaltową na gorąco, bez obcinania krawędzi. Zaznaczyła, że termin realizacji zadania ustala się od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2013 roku lub do wcześniejszego wyczerpania środków finansowych wynikających z umowy zawartej z wykonawcą. Dodała, że wykonawca zobowiązany jest rozpocząć poszczególny etap prac na wezwanie zamawiającego i zakończyć je w terminie przez niego ustalonym.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zatwierdzili jednogłośnie treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem są bieżące remonty cząstkowe nawierzchni dróg na terenie powiatu wrzesińskiego.

 

Do pkt. 7b

Inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, pani Joanna Suplewska przedstawiła specyfikację, która stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

 

Pani Joanna Suplewska poinformowała, że komisja przetargowa powołana uchwałą nr 522/2013 przygotowała specyfikację, której przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych takich jak: płyty drogowe betonowe sześciokątne gr. 12cm w ilości 2 380mi krawężnik betonowy uliczny o wym.15x30x100cm w ilości 550 mb. Informując o terminie realizacji całości zamówienia pani inspektor zaznaczyła, że ustala się go od dnia podpisania umowy do 31 lipca 2013 r., przy czym pierwsza partia materiałów powinna być dostarczona nie później niż 5 dni po podpisaniu umowy. Dodała, że kolejne partie dostarczane będą sukcesywnie wraz z postępem robót lub na pisemne wezwanie zamawiającego.

 

Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zatwierdzili jednogłośnie treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zakup z dostawą i rozładunkiem drogowych materiałów budowlanych.

Z uwagi na niepodjęcie dyskusji w kolejnych punktach porządku obrad przewodniczący Zarządu, pan Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono.

 

Podpisy członków Zarządu:

1. /-/ Dionizy Jaśniewicz 

2. /-/ Waldemar Grzegorek

3. /-/ Rafał Zięty  

4. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

5. /-/ Andrzej Szablikowski

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2020-06-09 11:56

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.