PROTOKÓŁ NR 24/2021
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ
z dnia 21 października 2021 r.
Jarosław Czyż, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku przystąpił do realizacji merytorycznych punktów:
Pkt 3 Kontrola kosztów budowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni.
Damian Jankowiak, zastępca komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni przedstawił poszczególne etapy i koszty realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Budowa budynku strażnicy dla Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej i Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni”.
Komisja Rewizyjna skontrolowała rozliczenie dotacji przekazanej przez powiat wrzesiński w wysokości 150.000,00 zł na pokrycie kosztów związanych z pełnieniem nadzoru budowlanego nad realizacją III etapu budowy. Komisja zapoznała się z umową nr NB.5521.20.2018 z dnia 6 sierpnia 2018 r. dotyczącą udzielenia ww. wsparcia finansowego i następnie skontrolowała fakturę nr 12/2019 z dnia 16 grudnia 2019 r. na wykonanie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego w 2019 r. Zgodnie z zawartą umową, środki z budżetu powiatu wrzesińskiego w 2019 r. zostały przekazane w kwocie 72.060,00 zł, a faktura wystawiona przez wykonawcę opiewała na kwotę 70.907,04. Zwrot kwoty 1.152,96 zł niewykorzystanej z Funduszu Wsparcia Powiatowej Straży Pożarnej nastąpił przed upływem terminu wyznaczonego w przywołanej umowie.
Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w wydatkowaniu środków przekazanych na pełnienie funkcji inspektora nadzoru budowlanego przy realizacji III etapu „Budowy budynku strażnicy dla Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej i Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni”.
Szczegóły w protokole kontrolnym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Pkt 4 Kontrola ksiąg obiektów budowlanych.
Komisja Rewizyjna zapoznała się z księgami obiektu mostowego w miejscowości Lisewo. Bartłomiej Kaczmarzewski, naczelnik Wydziału Dróg Powiatowych poinformował, że przegląd stanu technicznego obiektów mostowych jest przeprowadzany co 5 lat. Podkreślił, że podstawowy przegląd obiektu mostowego w Lisewie był wykonany w 2017 r., a w 2020 r. dokonano okresowej kontroli rocznej. Wyjaśnił, że podstawowy przegląd obiektu mostowego stanowią ocena stanu elementów obiektu, wykaz potrzeb do wykonania i dokumentacja fotograficzna. Dodał, że taki przegląd nie obejmuje oceny estetyki obiektu. Komisja Rewizyjna zapoznała się również z wykazem prac do wykonania wskazanych przez kierownika z uprawnieniami budowlanymi z zakresu oceny stanu technicznego mostów.
Komisja Rewizyjna stwierdziła, że księga obiektu mostowego w Lisewie jest prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, przegląd obiektu był wykonywany co 5 lat.
Szczegóły w protokole kontrolnym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Jarosław Czyż, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.
Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.
Przewodniczący komisji
/-/ Jarosław Czyż
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk-Jakubowska
drukuj (Protokół nr 24 / 2021)