Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 31 / 2022

PROTOKÓŁ NR 31/2022

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

z dnia 3 października 2022 r.

 

Jarosław Czyż, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji. Posiedzenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni. W posiedzeniu ze względu na tematykę uczestniczyli:

1) Mateusz Maserak, naczelnik Wydziału Promocji, Spraw Społecznych i Sportu;

2) Grzegorz Stangreciak, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku przystąpił do realizacji jego merytorycznych punktów.

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku posiedzenia.
  3. Przeprowadzenie kontroli w zakresie kosztów poniesionych na promocję samorządu terytorialnego w 2021 r. z uwzględnieniem zawartości merytorycznej kroniki filmowej i radiowej Powiatu Wrzesińskiego.
  4. Przeprowadzenie kontroli kosztów poniesionych przez Powiat Wrzesiński przy budowie Bursy w Grzymysławicach.
  5. Sprawy bieżące.
  6. Zakończenie.

Członkowie komisji jednomyślnie przyjęli treść przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 3 Przeprowadzenie kontroli w zakresie kosztów poniesionych na promocję samorządu terytorialnego w 2021 r. z uwzględnieniem zawartości merytorycznej kroniki filmowej i radiowej Powiatu Wrzesińskiego.

Mateusz Maserak, naczelnik Wydziału Promocji, Spraw Społecznych i Sportu przedstawił w formie prezentacji multimedialnej zadania w ramach promocji powiatu realizowane przez Wydział Promocji, Spraw Społecznych i Sportu w 2021 r. m.in.: Dzień Dziecka, II Powiatowe Święto Smaków, spotkanie przedsiębiorców, promowanie wolontariatu, promocja zdrowia, XXX Targi Rolnicza Jesień, Mikołajki, wystawa promocyjna, gadżety promocyjne, paczka dla niemowlaka, kalendarze na 2022 r., Biuletyn Informacyjny „Przegląd Powiatowy”, kronika radiowa i filmowa, Facebook i strona internetowa www.wrzesnia.powiat.pl.

Prezentacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Przewodniczący komisji zapytał, czy radny może zgłosić artykuł lub ogłoszenie do Przeglądu Powiatowego.

Mateusz Maserak odpowiedział, że radny może umieścić artykuł w Przeglądzie Powiatowym. Dodał, że chęć opublikowania materiału należy zgłosić najpóźniej do środy poprzedzającej piątek, w który wydawany jest Przegląd Powiatowy. Dopowiedział, że treść artykuły zawsze jest skonsultowana ze starostą lub sekretarzem powiatu.

 

 Dokumentację do kontroli i wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli udzielił Mateusz Maserak.

W ramach czynności kontrolnych dotyczących kosztów poniesionych na promocję samorządu terytorialnego w 2021 r. z uwzględnieniem zawartości merytorycznej kroniki filmowej i radiowej Powiatu Wrzesińskiego członkowie komisji zapoznali się z:

1) zadaniami w ramach promocji powiatu wrzesińskiego realizowanych przez Wydział Promocji, Spraw Społecznych i Sportu;

2) treścią umowy zawartej pomiędzy Powiatem Wrzesińskim a Telewizją Gniezno o świadczenie usług promocyjnych;

3) treścią umowy zawartej pomiędzy Powiatem Wrzesińskim a Agencją Reklamową Radio Września o świadczenie usług promocyjnych;

4) wystawionymi fakturami wynikającymi z ww. umów.

Przewodniczący komisji zapytał, jak długo trwa jedno nagranie promocyjne.

Mateusz Maserak odpowiedział, że jedno nagranie promocyjne trwa od 7 do 8 minut.

Radna Wiesława Kowalska zapytała, kto przygotowuje i prezentuje relacje.

Mateusz Maserak odpowiedział, że materiał przygotowują pracownicy Telewizji Gniezno, a wypowiadają się podczas nagrania osoby w zależności od tematu, najczęściej jest to organizator oraz osoba występująca np. podczas koncertu.

Wiesława Kowalska zapytała, czy nagrania są gdzieś zapisywane, czy istnieje archiwum nagrań promocyjnych.

Mateusz Maserak odpowiedział, że według zawartej umowy Telewizja Gniezno co miesiąc wraz z fakturą przekazuje zgrane materiały na płytę DVD.

Wiesława Kowalska zapytała, czy nagrania można również zobaczyć w internecie.

Mateusz Maserak odpowiedział, że wszystkie nagrania udostępnione są na stronie internetowej Telewizji Gniezno.

Wiesława Kowalska zapytała, czy Powiat Wrzesiński współpracuje również z prasą zewnętrzną.

Mateusz Maserak odpowiedział, że Powiat Wrzesiński w 2021 r. współpracował z: Monitorem Urzędowym i Tygodnikiem Powszechnym. Dodał, że w poprzednich latach współpracował również z: Głosem Powiatu Średzkiego, Naszym Miastem Września (dziś już nie istnieje), My City, Gnieźnieński Tydzień, Głos Wielkopolski, Nasze Miasto Środa Wielkopolska, Śrem, Dziennik Gazeta Prawna. W 2022 r. Powiat podjął współpracę z Wiadomościami Wrzesińskimi.

Wniosek końcowy:

Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie kosztów poniesionych na promocję Powiatu Wrzesińskiego w 2021 r., z uwzględnieniem zawartości merytorycznej kroniki filmowej i radiowej Powiatu Wrzesińskiego. Dokumenty zostały sporządzone prawidłowo i faktury wystawione zgodnie z umowami.

 

Pkt 4 Przeprowadzenie kontroli kosztów poniesionych przez Powiat Wrzesiński przy budowie Bursy w Grzymysławicach.

 

Dokumentację do kontroli i wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli udzielił Grzegorz  Stangreciak, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

W ramach czynności kontrolnych dotyczących kosztów poniesionych na promocję samorządu terytorialnego w 2021 r. z uwzględnieniem zawartości merytorycznej kroniki filmowej i radiowej Powiatu Wrzesińskiego członkowie komisji zapoznali się z:

1) przeprowadzonymi postępowaniami przetargowymi w sprawie wyboru wykonawcy na „Budowę bursy w Grzymysławicach 10 w ramach realizacji projektu „Modernizacja i rozbudowa Centrum Oświatowego w celu realizacji projektu pn.: „Rozwój szkolnictwa zawodowego na terenie powiatu wrzesińskiego”;

2) przeprowadzonymi postępowania przetargowymi na wyłonienie inspektorów nadzoru w branży ogólnobudowlanej, instalacji elektrycznych, sanitarnej i telekomunikacyjnej.

Radny Krzysztof Strużyński zapytał, jaka jest całkowita kwota przeznaczona na realizację usług inspektorów nadzoru.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że jest to kwota ponad 116.000,00 zł.

Przewodniczący komisji zapytał, czy płatność realizowana jest w całości, czy w transzach.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że płatność realizowana jest w transzach. Dodał, że budowa bursy podzielona jest na 3 transze: 1 transza jest wypłaca po wykonaniu stanu surowego otwartego, 2 transza w wysokości 85% wynagrodzenia całkowitego pomniejszonego o 1 transze realizowana jest po wykonaniu wszystkich robót budowlanych potwierdzonych wpisem inspektora nadzoru. Natomiast pozostanę 15% to 3 transza wypłacona po uzyskaniu wszystkich wymaganych dokumentów i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie budynku.

Przewodniczący komisji zapytał, jaka była wysokość 1 transzy za stan surowy otwarty.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że 1 transza była wypłacona w wysokości 1.599.000,00 zł.

Przewodniczący komisji zapytał, kiedy jest planowane zakończenie budowy.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że zakończenie budowy zaplanowano na 31 października 2022 r.

Wiesława Kowalska zapytała, czy na obecnym etapie realizacji inwestycji wystąpiły przekroczenia budżetu.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że dokonano 3 aneksów do umowy. W związku z tym na ten moment przekroczono planowaną kwotę o około 120.000,00 zł. Pierwszy dotyczył zmiany podziału płatności, a kolejne 2 aneksy dotyczyły zmian m.in.: w zakresie zbrojenia elementów konstrukcyjnych, dźwigu osobowego, izolacji dachu, grubości stropów, technologii wykonania sufitów podwieszanych, technologii wykonania jastrychów, drzwi stalowe zamieniono na aluminiowe, izolacji drzwi, mocowań konstrukcji pod centralę wentylacyjną, systemu klimatyzacji, warstw posadzek na 2 piętrze budynku.

Radny Paweł Skrzypczak zapytał, na jakim etapie są aktualnie prace przy budowie bursy w Grzymysławicach.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że trwają prace wykończeniowe wewnątrz oraz na zewnątrz budynku m.in. wylewany jest aktualnie podkład pod taras przed budynkiem.

Wiesława Kowalska zapytała, z jakich środków finansowych zostanie pokryta kwota, która przekroczyła planowany budżet inwestycji.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że ze środków własnych Powiatu Wrzesińskiego.

Krzysztof Strużyński zapytał o instalację fotowoltaiczną na terenie bursy w Grzymysławicach.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że pierwotnie miało zostać zamontowanych około 25 kw na elewacji oraz 70 kw na gruncie, jednak w trakcie realizacji inwestycji okazało się, że uzysk z paneli będzie maksymalnie na poziomie 60-70% i będzie to zbyt mała ilość wytworzonego prądu w stosunku do tego, jakby panele fotowoltaiczne umieścić bezpośrednio na gruncie. Dodał, że w związku z tym, przeniesiono wszystkie panele na grunt, a zaplanowane panele na elewacji zastąpiono płytami włóknowo-cementowymi, które tworzą imitację płyt fotowoltaicznych.

Krzysztof Strużyński zapytał, ile jest przewidzianych miejsc w bursie.

Grzegorz Stangreciak odpowiedział, że w bursie będą 42 miejsca.

Wniosek końcowy:

Komisja Rewizyjna nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie kosztów poniesionych przez Powiat Wrzesiński przy budowie bursy w Grzymysławicach.

 

Protokół kontrolny stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

W pkt Sprawy bieżące członkowie komisji nie podjęli dyskusji.

 

Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Jarosław Czyż, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.

 

Przewodniczący komisji

/-/ Jarosław Czyż

 

 

Protokołowała:

Marta Mittmann, inspektor Wydziały Organizacyjnego

drukuj (Protokół nr 31 / 2022)

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jarosław Czyż
  • opublikował: Marta Mittmann
    data publikacji: 2022-10-26 13:52
  • zmodyfikował: Marta Mittmann
    ostatnia modyfikacja: 2023-03-24 11:46

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.