PROTOKÓŁ NR 11/2020
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ
z dnia 25 maja 2020 r.
Jarosław Czyż, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu
Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku przystąpił do realizacji jego merytorycznych punktów.
Pkt 3 Kontrola dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych w 2019 r.
Joanna Musiałkiewicz, p.o. naczelnika Wydziału Promocji, Kultury i Sportu przedłożyła dokumentację umożliwiającą przeprowadzenie czynności kontrolnych, która obejmowała:
1) ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r.;
2) uchwałę nr 319/XLIX/2018 Rady Powiatu Wrzesińskiego z dnia 25 października 2018 r. w sprawie uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2019 r.”;
3) uchwały Zarządu Powiatu Wrzesińskiego dotyczące:
Komisja Rewizyjna, po zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją i ze zbiorczym wykazem dotacji udzielonych w 2019 r., poddała kontroli losowo wybrane oferty z obszarów:
Ponadto członkowie komisji skontrolowali dotację udzieloną w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie: zlecenie realizacji zadania publicznego z pominięciem konkursu ofert tzw. „mały grant”.
Radna Wiesława Kowalska pytała o przyczyny odrzucenia ofert przez komisje konkursowe. Odwołując się do przykładu konkretnego stowarzyszenia pytała również o szczegółowe kwestie negatywnych rozstrzygnięć. Joanna Musiałkiewicz udzieliła wyjaśnień w zakresie posiadanej wiedzy. Radnej zwrócono uwagę, by w zadawanych pytaniach odnosiła się do przedmiotu kontroli.
W toku przeprowadzanej kontroli członkowie komisji poruszyli kwestie organizacji procesu wnioskowania i informowania o wynikach kolejnych konkursów ofert. Radna Wiesława Kowalska zaproponowała następujące wnioski:
Komisja Rewizyjna stwierdziła, że udzielanie dotacji organizacjom pozarządowym w 2019 r. przebiegało w sposób prawidłowy i zgodny z przyjętym programem współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2019 r., a dokumentacja przedłożona do kontroli nie budzi zastrzeżeń.
Zgodnie z § 82 ust. 1 Statutu Powiatu Wrzesińskiego przyjętego uchwałą nr 318/XLIX/2018 Rady Powiatu Wrzesińskiego z dnia 25 października 2018 r. Komisja Rewizyjna w terminie 14 dni sporządzi protokół kontroli.
Pkt 4 Ustalenie zakresu i terminów kontroli sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2019 r.
Komisja Rewizyjna uzgodniła, że w dniach 8, 15, 22 i 29 czerwca 2020 r. będzie przeprowadzała kontrolę sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Wrzesińskiego za 2019 r. w zakresie:
Zgodnie z § 79 ust. 1-3 Statutu Powiatu Wrzesińskiego, przewodniczący komisji wyznaczył zespoły kontrolne, odpowiednio w składzie:
Kierownicy zespołów kontrolnych otrzymali pisemne upoważnienia, określające zakres kontroli i osoby wydelegowane do jej przeprowadzenia.
Ponadto Komisja Rewizyjna uzgodniła, że w pełnym składzie podejmie czynności kontrolne w zakresie wymienionym w pkt. 5, 8, 9, 10 i 11.
Komisja Rewizyjna dokonała wyboru procedur realizowanych w zakresie zamówień publicznych w 2019 r., które zostaną poddane szczegółowej weryfikacji, tj.:
Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Jarosław Czyż, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.
Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.
Przewodniczący komisji
Jarosław Czyż
drukuj (Protokół nr 11 / 2020)