Szybkie linki

Treść strony

Protokół nr 11 / 2025

Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ

z dnia 10 października 2025 r.

 

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków komisji. Posiedzenie odbyło się w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni.  W posiedzeniu ze względu na tematykę uczestniczyli:

  1. Monika Bednarska-Jach, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni, 
  2. Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich,
  3. Katarzyna Starzyńska, naczelnik Wydziału Edukacji,
  4. Mateusz Maserak, naczelnik Wydziału Promocji, Spraw Społecznych i Sportu. 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący komisji przedstawił proponowany porządek obrad. Z uwagi na brak wniosków o zmianę porządku przystąpił do jego realizacji:

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Przedstawienie porządku posiedzenia.

3.      Przeprowadzenie kontroli gospodarki finansowej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni.

4.      Przeprowadzenie kontroli realizacji zadań inwestycyjnych w jednostkach oświatowych w 2024 roku.

5.      Przeprowadzenie kontroli wydatków na działania związane z promocją w Powiecie Wrzesińskim.

6.      Sprawy bieżące.

7.      Zakończenie.

 

Pkt 3 Przeprowadzenie kontroli gospodarki finansowej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni.

Dokumentację do kontroli przedstawiła oraz udzieliła wyjaśnień w sprawie objętych zakresem kontroli Monika Bednarska-Jach, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni.

W ramach czynności kontrolnych dotyczących kontroli gospodarki finansowej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni członkowie komisji zapoznali się m.in. z: 

  • sprawozdaniem budżetowym za II kwartał 2025 r.,
  • fakturami za energię elektryczną i media za m-ce 03/2025 i 07/2025,
  • fakturami za materiały biurowe i środki dydaktyczne za m-ce 05/2025 i 07/2025.

Ponadto, Komisja dokonała kontroli wydatków przedsięwzięcia „Działalność Wiodącego Ośrodka Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczego na obszarze Powiatu – organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz – w zależności od potrzeb dziecka – dodatkowych usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i innych specjalistów” oraz realizacji ww. zadania na podstawie porozumienia nr MEiN/2022/DWEW/359 z dnia 5 kwietnia 2022 r. z zakresu administracji rządowej, wynikających z Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za Życiem”.   

Monika Bednarska-Jach, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni omówiła porozumienie z Ministerstwem Edukacji Narodowej dotyczące realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zaznaczyła, że w programie tym mogą uczestniczyć nie tylko dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, lecz także dzieci zagrożone niepełnosprawnością. Poinformowała, że program realizowany jest w cyklu rocznym, obejmującym okres od stycznia do grudnia danego roku kalendarzowego. Pod koniec roku, zazwyczaj w grudniu, kierowane są zapytania do specjalistów zainteresowanych udziałem w realizacji programu. W zależności od zgłoszeń specjalistów, na przełomie roku prowadzone są działania rekrutacyjne, mające na celu objęcie wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Monika Bednarska-Jach podkreśliła, że program stanowi ważną formę wsparcia nie tylko dla dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością, lecz również dla tych, u których istnieje ryzyko jej wystąpienia.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, w jaki sposób przebiega proces rekrutacji do programu.

Monika Bednarska-Jach wyjaśniła, że rodzice dokonują zgłoszeń dzieci za pośrednictwem specjalnego formularza dostępnego na stronie internetowej poradni.

Radna Walentyna Tomczak dopytała, czy informacje o naborze publikowane są również na profilu poradni w serwisie Facebook.

Monika Bednarska-Jach poinformowała, że profil poradni w serwisie Facebook funkcjonuje od około roku i od tego czasu zamieszczane są tam również ogłoszenia dotyczące naboru.

Radna Walentyna Tomczak zapytała o liczbę dzieci korzystających z programu.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że obejmuje on od 50 do ponad 60 dzieci.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał o liczbę specjalistów realizujących zajęcia w ramach programu.

Monika Bednarska-Jach poinformowała, że liczba specjalistów waha się od 13 do 18 osób, w zależności od liczby zgłoszeń w danym roku. Dodała, że w ubiegłym roku udało się pozyskać hipoterapeutę, natomiast w tym roku niestety się to nie udało.  

Radny Piotr Borowicz zapytał, gdzie odbywały się zajęcia z hipoterapii.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że w stajni w Bierzglinku.

Radna Ewa Sławska zapytała, z jakiego powodu nie udało się pozyskać hipoterapeuty.

Monika Bednarska-Jach wyjaśniła, że specjalista nie złożył oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe. Dodała, że najczęściej zgłaszają się logopedzi oraz fizjoterapeuci, którzy jednocześnie posiadają kwalifikacje terapeutów integracji sensorycznej.

Radny Piotr Borowicz wskazał, że zajęcia z hipoterapii przynoszą bardzo dobre efekty terapeutyczne i zapytał, czy przyczyną braku specjalisty mogła być niesatysfakcjonująca dla niego oferta.

Monika Bednarska-Jach wskazała, że terapeuci mają opłacane faktycznie przepracowane godziny, a rodzice, mimo wcześniejszych ustaleń, nie przywożą dzieci na zajęcia, często bez wcześniejszego poinformowania o nieobecności – co może być zniechęcające dla specjalistów.

Radna Ewa Sławska zapytała, czy nikt inny nie złożył oferty na prowadzenie zajęć z hipoterapii.  

Monika Bednarska-Jach potwierdziła, że nikt inny nie zgłosił chęci prowadzenia zajęć z zakresu hipoterapii.  

Radny Piotr Borowicz zapytał, z jakiego terenu pochodzą dzieci uczęszczające na zajęcia w ramach programu.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że uczestnikami są dzieci z terenu powiatu wrzesińskiego.

Radna Walentyna Tomczak dopytała o środki zewnętrzne przyznawane na realizację tego zadania.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji wyjaśnił, że zgodnie z przedłożonym porozumieniem kwota przyznawanych środków wynosi około 250 tys. zł rocznie, co daje łącznie około 1 mln zł na przestrzeni 4 lat.

Radna Ewa Sławska zapytała, czy przyznane środki finansowe są w pełni wykorzystywane.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że niestety nie zawsze udaje się wykorzystać środków w całości. Zaznaczyła, że niewykorzystane kwoty sięgają zazwyczaj kilkunastu tysięcy złotych, co wynika przede wszystkim z nieobecności dzieci na zajęciach – spowodowanych chorobą lub innymi sytuacjami losowymi. Dodała, że na początku każdego roku rodzice są informowani o liczbie godzin przypisanych do dziecka. Poradnia zachęca rodziców, by w przypadku przewidywanych nieobecności informowali o tym możliwie wcześnie. Pozwala to na przyjęcie w ciągu roku nowych dzieci, które zostały później zdiagnozowane lub zgłosiły się do Poradni w późniejszym terminie. Dyrektor podkreśliła, że pomimo starań, zawsze mogą wystąpić przypadki, gdy zaplanowane zajęcia nie zostaną zrealizowane, co przekłada się na niepełne wykorzystanie środków finansowych.

Radna Ewa Sławska zauważyła, że warto byłoby opracować plan działań naprawczych, aby ograniczyć przypadki niewykorzystania środków.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że poradnia stara się ograniczać takie sytuacje do minimum.

Radny Piotr Borowicz dopytał, jakiego rodzaju niepełnosprawności obejmuje program.

Monika Bednarska-Jach wyjaśniła, że są to dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawowych, w tym: dzieci słabosłyszące, niesłyszące, słabowidzące, niewidome, z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, a także dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Radny Piotr Borowicz dopytał o sposób wynagradzania terapeutów realizujących zajęcia w ramach programu.

Monika Bednarska-Jach wyjaśniła, że wysokość wynagrodzenia specjalisty określona jest w porozumieniu i stanowi 100 zł brutto za każdą przepracowaną godzinę.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, czy w sytuacji, gdy pod koniec roku kalendarzowego pozostają niewykorzystane środki finansowe, możliwe byłoby zorganizowanie wspólnych zajęć lub wydarzeń dla kilku dzieci, aby zagospodarować pozostałą pulę środków.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że środki finansowe przyporządkowane są do danego specjalisty, a nie do konkretnego dziecka. Wynagrodzenie wypłacane jest za faktycznie przepracowaną liczbę godzin. Dodała, że sytuacja ta jest na bieżąco monitorowana już od okresu wakacyjnego – analizowane jest, gdzie zajęcia są realizowane zgodnie z planem, a gdzie pozostaje ich większa liczba do wykorzystania.

Członkowie komisji kontynuowali rozmowę, analizując różne rozwiązania, w tym możliwość organizowania zajęć grupowych, w celu jak najbardziej efektywnego wykorzystania dostępnych środków finansowych.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji, analizując faktury za energię elektryczną, zapytał, czy poradnia dysponuje podlicznikiem zużycia energii.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że poradnia nie posiada odrębnego licznika. Zgodnie z zawartym porozumieniem, jednostka ponosi koszty energii elektrycznej w wysokości 25% łącznej kwoty faktury.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, ile osób jest obecnie zatrudnionych w Poradni.

Monika Bednarska-Jach odpowiedziała, że w poradni zatrudnionych jest 20 pracowników pedagogicznych oraz 2 osoby na stanowiskach administracyjnych. Dodała, że nie wszyscy pracownicy zatrudnieni są w pełnym wymiarze etatu.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji, po przeanalizowaniu wydatków na materiały biurowe, poinformował, że w miesiącach maj oraz lipiec wydatki wyniosły średnio około 2 tys. zł. miesięcznie.

Monika Bednarska-Jach wyjaśniła, że w tej kwocie ujęte są łącznie wydatki na materiały dydaktyczne oraz artykuły biurowe. Zaznaczyła, że znaczną część kosztów stanowią arkusze diagnostyczne wykorzystywane przez specjalistów poradni.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, czy w przypadku opłat za wodę i ścieki poradnia również pokrywa 25% kosztów.

Monika Bednarska-Jach potwierdziła, że obowiązuje to również w odniesieniu do kosztów wody i ścieków.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, czy w ramach bieżących wydatków, finansowanych ze środków otrzymywanych z budżetu powiatu, poradni udaje się zrealizować wszystkie zadania statutowe.

Monika Bednarska-Jach wskazała, że w przypadku niewykorzystania środków w danym paragrafie, w szczególności pod koniec roku możliwe jest ich przesunięcie na inne pozycje, co pozwala na skuteczną realizację zadań poradni.

Wniosek:

Na podstawie zapoznania się z porozumieniem nr MEiN/2022/DWEW/359 Komisja negatywnie ocenia niewykorzystanie przyznanych funduszy i zaleca poszukania metod, które pozwolą zminimalizować ewentualne straty środków finansowych. Komisja po kontroli pozostałych materiałów dotyczących gospodarki finansowej nie stwierdziła nieprawidłowości.

 

Pkt 4 Przeprowadzenie kontroli realizacji zadań inwestycyjnych w jednostkach oświatowych w 2024 roku.

Dokumentację do kontroli przedstawiły oraz udzieliły wyjaśnień w sprawie objętych zakresem kontroli Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich oraz Katarzyna Starzyńska, naczelnik Wydziału Edukacji.  

W ramach czynności kontrolnych dotyczących kontroli realizacji zadań w inwestycyjnych w jednostkach oświatowych w 2024 roku członkowie komisji zapoznali się m.in. z: 

  • porozumieniami w sprawie stosunku zobowiązaniowego w zakresie kar umownych wraz z końcowym protokołem odbioru robót,
  • dokumentacją dot. projektu „Gramy dla klimatu – ekologiczny mural i ściana zieleni przy Powiatowej Szkole Muzycznej I stopnia we Wrześni”,
  • dokumentacją z poszczególnych szkół dot. wyboru wykonawcy do danej inwestycji (zapytania ofertowe, oferty cenowe, wyniki z postępowania), umowami z wykonawcami, protokołami odbioru oraz fakturami.

Anna Wolska-Wróblewska doprecyzowała kwestie dotyczące stosowania kar umownych. Poinformowała,  że w okresie obowiązywania ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 nie było możliwości egzekwowania kar umownych. W sytuacjach, gdy wykonawca nie wykazał okoliczności uzasadniających aneksowania umowy, nie było podstaw do realizacji kompensat należności z tytułu kar. W związku z powyższym, wykonawcom zaproponowano alternatywne rozwiązanie polegające na realizacji innych zadań o równoważnej wartości, odpowiadającej wysokości naliczonych kar. Wykonawcy wyrazili zgodę na takie rozwiązanie i zawarto odpowiednie porozumienia. Naczelnik podkreśliła, że punktem odniesienia przy podejmowaniu decyzji co do zadań były decyzje nałożone przez Sanepid w odniesieniu do placówek oświatowych, m.in. wymiana podłóg w LO.

Katarzyna Starzyńska, naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła prezentację multimedialną, podczas której szczegółowo omówiła zadania inwestycyjne zrealizowane w placówkach oświatowych w 2024 r., tj.:

  1. Liceum Ogólnokształcące:
    *
    cyklinowanie i malowanie parkietu na I i II piętrze oraz w sali lekcyjnej nr 2,
    *
    modernizacja powierzchni sanitarnych;
  2. Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących:
    *
    modernizacja pracowni gastronomicznej,
    modernizacja schodów,
    *  
    wymiana podłóg,
    *
    wymiana ogrodzenia;
  3. Zespół Szkół Politechnicznych:
    *
    zakup nowoczesnego sprzętu nagłaśniającego,
    *
    modernizacja oświetlenia w sali gimnastycznej,
    modernizacja sali 29,
    *
    zakup nowego samochodu, 
  4. Zespół Szkół Specjalnych:
    *
    adaptacja sal pomieszczeń przedszkolnych;
  5. Powiatowa Szkoła Muzyczna:
    *
    projekt „Gramy dla klimatu – ekologiczny mural i ściana zieleni przy Powiatowej Szkole Muzycznej I st. we Wrześni” – wykonanie muralu, ściany zieleni oraz systemu nawadniania automatycznego terenu zieleni,
    projekt „Doposażenie Powiatowej Szkoły Muzycznej I st. we Wrześni w niezbędne instrumentarium” – zakup gitary z futerałem, akordeonu oraz wiolonczeli z futerałem i smyczka;
  6. Bursa Międzyszkolna:
    *
    zakup maszyny wielofunkcyjnej,
    *
    zakup pieca konwekcyjno-parowego.

Prezentacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Radny Piotr Borowicz zapytał, czy wykonawca realizujący prace związane z wykonaniem parkietu w Liceum Ogólnokształcącym był również odpowiedzialny za jego utylizację.

Katarzyna Starzyńska odpowiedziała, że tak.  

Radna Walentyna Tomczak zapytała, kto nadzorował ww. zadanie.

Anna Wolska-Wróblewska odpowiedziała, że w tym przypadku nadzór sprawował Wydział Inwestycji. Dodała, że w przypadku większych inwestycji nadzór pełnią osoby zewnętrzne – dla każdej branży wybierany jest odpowiedni inspektor.

Radna Walentyna Tomczak dopytała, kto wówczas pełni nadzór pod kątem realizacji projektu, pilnowania harmonogramu i innych aspektów organizacyjnych.

Anna Wolska-Wróblewska wyjaśniła, że w takich sytuacjach Wydział pozostaje w stałym kontakcie z inspektorem nadzoru oraz wykonawcą, koordynując przebieg prac.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, w jaki sposób wybierany jest inspektor nadzoru.

Anna Wolska-Wróblewska odpowiedziała, że sposób wyboru inspektora uzależniony jest od wartości inwestycji oraz zasad wynikających z procedur finansowania. W przypadku inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych obowiązują wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków – jeżeli w harmonogramie projektu przewidziano stanowisko inspektora nadzoru, jego wybór odbywa się zgodnie z procedurami określonymi przez instytucję zarządzającą, w tym przypadku Urząd Marszałkowski.

Radny Piotr Borowicz zapytał, kto w ramach zadań dotyczących wymiany podłóg w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących decydował o wyborze klasy ścieralności zastosowanych materiałów.

Anna Wolska-Wróblewska odpowiedziała, że kwestie te były doprecyzowane w korespondencji między szkołą a wykonawcą.

Radny Piotr Borowicz na podstawie dostępnych dokumentów przeanalizował, czy została zakupiona właściwa klasa ścieralności podłogi.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, na jakie potrzeby został zakupiony samochód do Zespołu Szkół Politechnicznych.

Katarzyna Starzyńska odpowiedziała, że pojazd został nabyty na potrzeby bieżącej działalności szkoły. Dodała, że dyrektor placówki kilkukrotnie wysyłał zapytania ofertowe – dopiero za czwartym razem udało się znaleźć odpowiedni samochód.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, gdzie publikowane były informacje o zapytaniach ofertowych.

Katarzyna Starzyńska odpowiedziała, że ogłoszenia były zamieszczone na stronie internetowej szkoły.

Radna Walentyna Tomczak zasugerowała, że niewielkie zainteresowanie ze strony potencjalnych oferentów mogło wynikać z faktu, iż nie wszyscy wykonawcy śledzą ogłoszenia publikowane wyłącznie na stronie szkoły.

Członkowie komisji zapoznali się z fakturą oraz umową dotyczącą zakupu samochodu i dokonali ich analizy.

Radny Piotr Borowicz zauważył, że w umowie dotyczącej zakupu samochodu nie zawarto informacji dotyczących przebiegu pojazdu ani rodzaju paliwa. Wskazał, że w jego ocenie dane te powinny być wyszczególnione w treści umowy, a w szczególności przebieg samochodu.

Anna Wolska-Wróblewska odpowiedziała, że w niektórych przypadkach dane te znajdują się w odpowiedzi na zapytanie ofertowe.

Radny Piotr Borowicz stwierdził, że jego zdaniem szkoła w sposób „frywolny” podeszła do realizacji zakupu, ponieważ przy wydatkowaniu środków publicznych dane te powinny być wyszczególnione w umowie.

Radna Ewa Sławska zapytała, czy w przypadku któregokolwiek z wymienionych wcześniej zadań wystąpiły niedotrzymania terminów realizacji.

Katarzyna Starzyńska odpowiedziała, że nie.

Radna Ewa Sławska zadała pytanie dotyczące tendencji w zakresie realizacji inwestycji oświatowych na przestrzeni ostatnich lat.

Anna Wolska-Wróblewska wyjaśniła, że zakres prowadzonych inwestycji determinowany jest przede wszystkim aktualnymi potrzebami. Wskazała, że np. podczas realizacji projektu centrum oświatowego, wydatki na szkolnictwo zawodowe było znacząco wyższe. Z kolei w roku ubiegłym poziom wydatków był bardziej umiarkowany, jednak złożono wówczas dużą liczbę wniosków o dofinansowanie. Dodała, że Wydział Edukacji pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorami szkół – zarówno w zakresie potrzeb infrastrukturalnych, jak i w kontekście rozwoju szkolnictwa zawodowego.

Radna Ewa Sławska powiedziała – powołując się na swoje doświadczenie w oświacie – iż  zauważa, że w ostatnim czasie realizowanych jest więcej inwestycji w tym obszarze.

Wniosek:

Na podstawie skontrolowanej dokumentacji komisja nie stwierdziła nieprawidłowości. Komisja zaobserwowała tendencję wzrostową inwestycji w jednostkach oświatowych. 

 

Pkt 5 Przeprowadzenie kontroli wydatków na działania związane z promocją w Powiecie Wrzesińskim.

Dokumentację do kontroli przedstawił oraz udzielił wyjaśnień w sprawie objętych zakresem kontroli Mateusz Maserak, naczelnik Wydziału Promocji, Spraw Społecznych i Sportu. 

Mateusz Maserak, naczelnik Wydziału Promocji, Spraw Społecznych i Sportu przedstawił prezentację multimedialną, podczas której szczegółowo omówił wydatki na działania związane z promocją w powiecie wrzesińskim, tj.:

  1. wydarzenie plenerowe pn.: „Niedziela z Powiatem”:
    *
    nagrody rozlosowane wśród uczestników wydarzenia,
    zakupy w związku z przygotowaniem stoisk jednostek powiatu,
    *
    zakupy związane z organizacją wydarzenia, m.in. brystole, słodycze, opaski;
    *
    zlecone usługi związane z organizacją wydarzenia, m.in. odbiór śmieci i wynajem koszy, obsługa elektryczna, wynajem rampy, pokazy dinozaura, pokaz pirotechniczny;
    *
    upominki za zrealizowany kupon, m.in. plecaki, torby termiczne;
    *
    umowy zlecenie / umowy o dzieło związane z organizacją wydarzenia,
    darowizny przekazane na rzecz organizacji wydarzenia,
    podmioty, które udzieliły bezpłatnego wsparcia rzeczowego, 
  2. Przegląd Powiatowy – koszt miesięcznika wydawanego przez powiat,
  3. materiały promocyjne – koszt wykonania i znakowania materiałów promocyjnych,
  4. krówki powiatowe – zakup cukierków promocyjnych,
  5. Dzień Dziecka – zakup upominków dla pacjentów oddziału pediatrycznego, przedszkolaków w ZSS oraz dzieci w OWDiR,
  6. grawertony, statuetki i inne – zakup lub wykonanie pamiątkowych dyplomów, grawertonów, statuetek w związku z udziałem przedstawicieli powiatu wrzesińskiego w uroczystościach i jubileuszach,
  7. kartki świąteczne – wykonanie kartek z okazji świąt,
  8. inne wydatki – wizyty delegacji rządowych, zakup akumulatorów do aparatu, filmy i artykuły promocyjne, 
  9. Facebook i strona internetowa powiatu.

Prezentacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

W toku kontroli komisja szczegółowo przenalizowała koszty związane z organizacją wydarzenia pn.: „Niedziela w Powiatem”.

Radna Ewa Sławska zapytała, czy wysokość kwoty przeznaczonej na przygotowanie stoisk jednostek powiatu jest uzasadniona.

Mateusz Maserak odpowiedział, że poszczególnym jednostkom przydzielane są środki w wysokości od 2 do 3 tys. zł, które są w pełni wykorzystywane. Zaznaczył, że największe koszty generują punkty gastronomiczne.

Radna Walentyna Tomczak zapytała, czy wysokość ww. kwot uległa zmianie na przestrzeni ostatnich lat.

Mateusz Maserak wyjaśnił, że w niektórych przypadkach konieczne było zwiększenie środków o około 500 zł, co wynika m.in. z rosnących cen towarów i usług.

Radna Ewa Sławska zauważyła, że jej zdaniem kwota wykazana w kosztach wydarzenia jako przeznaczona na nagrody dla uczestników jest niższa niż faktyczna wartość tych nagród.

Mateusz Maserak potwierdził, że faktycznie tak jest, ponieważ część nagród została pozyskana dzięki wsparciu sponsorów. Wyjaśnił, że przed wydarzeniem wysyłane są pisma do różnych podmiotów, które mogłyby zostać potencjalnymi sponsorami.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, czy zdarza się, że podmioty same się zgłaszają z chęci wsparcia wydarzenia.

Mateusz Maserak odpowiedział, że tak. Dopowiedział, że są to zarówno podmioty, które mogą wesprzeć wydarzenie finansowo, jak i rzeczowo.  

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, czy kwota przeznaczona na przygotowanie stoisk dotyczy wyłącznie jednostek powiatowych.

Mateusz Maserak odpowiedział, że tak – środki te są przeznaczone wyłącznie dla jednostek powiatu.

Mateusz Maserak poinformował, że podczas wydarzenia obecne były również stoiska, które nie generowały kosztów po stronie powiatu. W tym roku po raz pierwszy zaproszono do udziału wszystkie gminy, spośród których tylko Gmina Września odmówiła udziału ze względu na organizację innej imprezy w tym samym dniu. Stoiska bez kosztów powiatu przygotowały również m.in. lokalne służby i firmy.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zadał pytanie dotyczące usług związanych z organizacją wydarzenia, w szczególności kosztów pokazu pirotechnicznego.

Mateusz Maserak odpowiedział, że koszt tego pokazu wyniósł 6,5 tys. brutto.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, jaki jest ogólny roczny koszt wydatków ponoszonych na promocję.

Mateusz Maserak odpowiedział, że jest to kwota około 240 tys. zł.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, na jakiej podstawie została wybrana firma realizująca pokaz pirotechniczny.

Mateusz Maserak wyjaśnił, że głównym kryterium była dostępność wykonawcy w danym terminie. Wskazał, że w praktyce polega to na wyszukaniu firm zajmujących się realizacją takich pokazów i nawiązaniu z nimi kontaktu w celu ustalenia szczegółów.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, ile kosztował i jak długo trwał pokaz dinozaura.

Mateusz Maserak odpowiedział, że koszt wyniósł 5280 zł, a pokaz obejmował trzy wejścia po około 50 minut każde.

Radna Ewa Sławska zapytała, na jakiej zasadzie wybierany jest konferansjer prowadzący wydarzenie.

Mateusz Maserak odpowiedział, że konferansjer jest zatrudniony na podstawie umowy o dzieło. Wyjaśnił, że w roku bieżącym zdecydowano się powierzyć te rolę osobie, która prowadziła wydarzenie od momentu jego pierwszej edycji. Dodał jednak, że przy następnych wydarzeniach powiatowym – on osobiście będzie je prowadzić.

Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zapytał, jak wygląda kontakt z zaproszonym gościem z zewnątrz przy organizacji wydarzeń, takich jak m.in. Powiatowe Święto Smaków.

Mateusz Maserak odpowiedział, że Powiatowe Święto Smaków to wydarzenie realizowane z zakresu kultury. Odpowiedział, że w większości przypadków osoby te są zrzeszone w różnych agencjach reklamowych. Wyjaśnił, że kontakt z nimi odbywa się poprzez agencję, które przesyłają informacje dotyczące dostępności i cen, a dalsza korespondencja i ustalenia prowadzone są za pośrednictwem menadżera artysty.

Radna Ewa Sławska zapytała, jaki był koszt występu kucharza Mateusza Gesslera na tym wydarzeniu.

Mateusz Maserak odpowiedział, że przeprowadzenie pokazu gotowania w wykonaniu Mateusza Gesslera oraz jego udział w konkursie kulinarnym w roli jurora podczas wydarzenia plenerowego pn.: „Dożynkowe Święto Smaków” to koszt 31.980 zł.

Wniosek:

Na podstawie przedstawionych materiałów komisja nie stwierdziła nieprawidłowości, ponadto Komisja stwierdza, że Wydział Promocji, Spraw Społecznych i Sportu dobrze gospodaruje środkami.

 

W punkcie Sprawy bieżące członkowie komisji nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Krzysztof Wróbel, przewodniczący komisji zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół został zakończony i podpisany przez przewodniczącego komisji.

 

Przewodniczący komisji

 /-/ Krzysztof Wróbel

 


Protokołowała:

Dorota Lewandowska

drukuj (Protokół nr 11 / 2025)

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treść Krzysztof Wróbel
  • Opublikował Dorota Lewandowska
  • Data publikacji 2025-12-12 11:18

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10

62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44

starostwo@wrzesnia.powiat.pl

epuap: /pwrzesinski/skrytka

e-Doręczenia: 

AE:PL-66089-89776-FASJA-24

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.