Szybkie linki

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

Zezwolenie na usuwanie drzew i krzewów z terenów gminnych

 

Wydział Budownictwa i Środowiska

ul. Chopina 10, pok. 5,

tel. 61 640 45 17.

Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:

Poniedziałek 12:00-16:00

Wtorek-środa 12:00-15:00

Czwartek- piątek 7:00-10:00

Wnioski wynikające z zakresu zadań Wydziału Budownictwa i Środowiska można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Chopina 10.

 

Podstawa prawna:

art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody 

 

Wymagane dokumenty

Wniosek właściciela nieruchomości lub posiadacza nieruchomości z dołączoną zgodą właściciela terenu.

Wniosek powinien spełniać wymagania art. 83b ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.

 

Załączniki:

  1. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie
    o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;

  2. Zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4;

  3. Rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;

  4. Projekt planu:

    1. nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub

    2. przesadzenia drzewa lub krzewu - jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;

  5. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;

  6. Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.

  7. Aktualne fotografie drzew/krzewów przeznaczonych do usunięcia oraz ich najbliższego otoczenia (w miarę możliwości).

 

Opłata:
Zwolnienie z opłat skarbowej zgodnie z treścią części III ust. 44 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 

Dodatkowe informacje:

 

Termin załatwienia sprawy: jeden miesiąc, w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy 

Sposób załatwienia sprawy: decyzja administracyjna.
 


Tryb odwoławczy:
Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie nie podlega opłacie.

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
    data wytworzenia: 2015-04-28
  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2015-04-28 12:41
  • zmodyfikował: Weronika Kubiak
    ostatnia modyfikacja: 2021-01-14 12:56

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
    data wytworzenia: 2015-04-28
  • opublikował: Grzegorz Kolecki
    data publikacji: 2015-04-28 12:41

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

epuap: /pwrzesinski/skrytka

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.