Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Wydział Budownictwa i Środowiska,
ul. Chopina 10, pok. 2, 3, 4,
tel. 61 640 44 32, 61 640 44 06, 640 44 05, 640 44 58, 640 44 89.
Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:
Poniedziałek 12:00-16:00
Wtorek-środa 12:00-15:00
Czwartek- piątek 7:00-10:00
Wnioski wynikające z zakresu zadań Wydziału Budownictwa można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Chopina 10.
Podstawa prawna:
Art. 71 ust. 2 i ust. 4 oraz art. 71 ust. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).
Do zgłoszenia należy dołączyć:
Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
Zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
Ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
W zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami;
Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora;
Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Opłaty:
Ewentualne opłaty skarbowe pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).
Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820.
Przewidywany termin załatwienia sprawy: 30 dni od daty wpływu zgłoszenia.
Sposób załatwienia sprawy: przyjęcie zgłoszenia lub wydanie sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: w przypadku sprzeciwu w formie decyzji administracyjnej służy stronom odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.