Dokonanie aktualizacji rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej na wniosek użytkownika wieczystego
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
ul. Chopina 10, pok. nr 14
tel. 61 640 45 38
Podstawa prawna:
- art. 81 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- wniosek użytkownika wieczystego do starosty (w przypadku gruntów Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste) o dokonanie aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie, a organ nie podjął aktualizacji opłaty.
- ciężar dowodu, że istnieją przesłanki do aktualizacji opłaty, spoczywa na użytkowniku wieczystym jako dowód: operat szacunkowy określający wartość nieruchomości, wykonanych dla celów aktualizacji przez rzeczoznawcę majątkowego.
Opłaty: bez opłat
Sposób załatwienia sprawy: pisemne wypowiedzenie dotychczasowej opłaty z równoczesną ofertą przyjęcia jej nowej wysokości
Tryb odwoławczy:
W razie odmowy użytkownik wieczysty może, w terminie 30 dni od dnia otrzymania odmowy, skierować sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. W przypadku oddalenia wniosku przez kolegium obowiązuje opłata dotychczasowa.
Uwaga: wniosek do kolegium składa się na piśmie w dwóch egzemplarzach. Podlega on opłacie skarbowej.
drukuj ()
autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
data wytworzenia: 2015-04-30
opublikował: Grzegorz Kolecki
data publikacji: 2015-04-30 07:33
zmodyfikował: Rafał Pawlaczyk
ostatnia modyfikacja: 2022-02-25 10:46
opublikował: Rafał Pawlaczyk
data publikacji: 2018-05-24 12:12
zmodyfikował: Rafał Pawlaczyk
ostatnia modyfikacja: 2022-02-25 10:45
opublikował: Rafał Pawlaczyk
data publikacji: 2018-05-24 12:13
zmodyfikował: Rafał Pawlaczyk
ostatnia modyfikacja: 2021-03-24 14:26
drukuj ()
autor lub odpowiedzialny za treść: Grzegorz Kolecki
data wytworzenia: 2015-04-30
opublikował: Grzegorz Kolecki
data publikacji: 2015-04-30 07:33
« wstecz