PROTOKÓŁ NR 79/2019
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WRZESIŃSKIEGO
z dnia 3 grudnia 2019 r.
Dionizy Jaśniewicz, starosta wrzesiński otworzył posiedzenie i stwierdził obecność wszystkich członków Zarządu Powiatu.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie przyjął proponowany porządek obrad.
Porządek obrad stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Pkt 1 Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Wrzesińskiego w sprawie uchwalenia Powiatowego programu działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami na lata 2019 – 2023
Anna Kulczyńska, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni poinformowała, że program został opracowany na podstawie art. 35a ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i stanowi kontynuację działań podejmowanych w latach 2014 – 2018. Zaznaczyła, że celem programu jest umożliwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym poprzez wspieranie oraz eliminowanie wszelkich przejawów dyskryminacji.
Projekt uchwały Rady znajduje się w zbiorze projektów uchwał Rady Powiatu w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu (symbol klasyfikacyjny SOR.0006.2019).
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu Wrzesińskiego w sprawie uchwalenia Powiatowego programu działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami na lata 2019 – 2023.
Pkt 2.1 Przedstawienie informacji o wyborze oferty oraz unieważnieniu części 4 i 5 postępowania przetargowego w sprawie ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2020 – 2022
Elżbieta Helman, kierownik Referatu Gospodarczego poinformowała, że broker ubezpieczeniowy, działając na podstawie upoważnienia, dokonał analizy ofert, które wpłynęły na ubezpieczenie majątku powiatu wrzesińskiego i rekomenduje:
1. wybór oferty Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej ze siedzibą w Warszawie na realizację:
2. przeprowadzenie konkursu brokerskiego na wybór ubezpieczyciela w zakresie:
Rafał Zięty, członek Zarządu zauważył, że w związku z nielicznymi wyjazdami zagranicznymi, uczesnticy mogą być ubezpieczani każdorazowo przed wyjazdem.
Zarząd Powiatu jednomyślnie wyraził zgodę na:
Pkt 2.2 Przedstawienie sprawy uchwalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu wrzesińskiego na 2020 r.
Joanna Musiałkiewicz, zastępca naczelnika Wydziału Promocji, Kultury i Sportu poinformowała, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody wielkopolskiego dotyczące rozkładu dyżurów aptek ogólnodostępnych w powiecie wrzesińskim w 2019 r. Zaproponowała, by złożyć skargę kasacyjną, a rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych w niedziele, święta i dni wolne od pracy w 2020 r. opracować zgodnie ze schematem przyjętym na bieżący rok.
Zarząd Powiatu jednomyślnie uznał zasadność wniesienia skargi kasacyjnej na wyrok do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu.
Pkt 3.1 Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu wrzesińskiego w roku 2020
Joanna Musiałkiewicz poinformowała, że w skład komisji konkursowej wchodzą przedstawiciele merytorycznych wydziałów Starostwa Powiatowego, radca prawny, przedstawiciele organizacji pozarządowych i przedstawiciel wojewody wielkopolskiego. Dodała, że zadaniem komisji jest ocena ofert złożonych przez podmioty znajdujące się na liście organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze województwa wielkopolskiego.
Projekt uchwały znajduje się w zbiorze projektów aktów normatywnych Zarządu Powiatu w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu (symbol klasyfikacyjny SOR.0024.2019).
W głosowaniu nad projektem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie podjął uchwałę nr 442/2019 w sprawie powołania komisji konkursowej do zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu wrzesińskiego w roku 2020.
Pkt 3.2 Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
Anna Trubacz, główna księgowa poinformowała, że uchwałą nr 72/XIII/2019 Rady Powiatu Wrzesińskiego z dnia 26 września 2019 r. wprowadzono przychody z tytułu kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł na sfinansowanie skutków finansowych podwyżek wynagrodzeń pracowników pedagogicznych i wpływu niewystarczającej części oświatowej subwencji ogólnej. Dodała, że w celu zaciągnięcia kredytu konieczne jest podjęcie uchwały przez Zarząd Powiatu, który na podstawie uchwały nr 17/III/2018 Rady Powiatu Wrzesińskiego z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2019 r. posiada upoważnienie do zaciągania kredytów i pożyczek. Nadmieniła, że spłata kredytu nastąpi w latach 2020 – 2027 w ratach określonych w umowie kredytowej, a koszt obsługi kredytu planowany jest na lata 2019 – 2027.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie podjął uchwałę nr 443/2019 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Uchwała znajduje się w zbiorze aktów normatywnych Zarządu Powiatu w Referacie Kontroli, Obsługi Rady i Zarządu (symbol klasyfikacyjny SOR.0025.2019).
Pkt 3.3 Podjęcie uchwały w sprawie wyboru wykonawcy w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem jest przebudowa drogi powiatowej nr 2930P Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo
Anna Wolska-Wróblewska, naczelnik Wydziału Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich wnioskowała o zdjęcie projektu uchwały z porządku obrad z uwagi na konieczność wyjaśnienia referencji wykonawcy.
Zarząd Powiatu przyjął informację do wiadomości.
Pkt 4 Zatwierdzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zaciągniecie kredytu długoterminowego
Anna Wolska-Wróblewska poinformowała, że w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia wykonawca zobowiązany jest posiadać dokumenty i złożyć oświadczenia określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, w tym zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej lub dokumenty równoważne potwierdzające prawo prowadzenia działalności bankowej. Dodała, że przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty będą stosowane kryteria: cena oferty (koszt kredytu), za jaką wykonawca zobowiązuje się zrealizować zamówienie – waga 95%
i czas wypłaty poszczególnych transz kredytu – waga 5%.
Sprawa jest prowadzona pod nr. NI.272.59.2019 w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Zarządu Powiatu jednomyślnie zatwierdził specyfikację istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zaciągniecie kredytu długoterminowego.
Pkt 5 Wydanie decyzji w sprawie wygaszenia trwałego zarządu ustanowionego na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni dla części nieruchomości oznaczonej jako działka nr 1271/13 przy ul. Wojska Polskiego 1 we Wrześni
Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Nieruchomości poinformowała, że Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni wystąpił o wygaszenie trwałego zarządu ustanowionego dla części nieruchomości nr 1271/13 o powierzchni 3,4681 ha przy ul. Wojska Polskiego 1 we Wrześni. Dodała, że jest to związane z realizowaną na tej działce inwestycją polegającą na budowie zaplecza dydaktyczno-sportowego, zagospodarowaniem terenu i przebudową parkingu znajdującego się wokół budowanego obiektu. Przypomniała, że burmistrz Wrześni dokonał zmiany decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, w której została zmniejszona do 15% powierzchnia terenu biologicznie czynnego.
Sprawa jest prowadzona pod nr. NG.6844.1.10.2019 w Wydziale Nieruchomości.
Zarząd Powiatu jednomyślnie wydał decyzję o wygaszeniu trwałego zarządu ustanowionego na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni dla części nieruchomości oznaczonej jako działka nr 1271/13 przy ul. Wojska Polskiego 1 we Wrześni.
Pkt 6.1 Rozpatrzenie wniosku w sprawie zmiany kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania publicznego pn. „Teatr i taniec w jesieni życia”
Joanna Musiałkiewicz poinformowała, że Stowarzyszenie „Krąg” ze siedzibą we Wrześni wystąpiło o zmianę w harmonogramie i kosztorysie realizacji zadania publicznego w związku z brakiem możliwości realizacji zajęć teatralnych. Zaznaczyła, że wnioskujący wystąpił o zgodę na organizację spotkania o charakterze rocznicowo-andrzejkowym na kilka dni przed wyznaczonym końcem realizacji zadania, a zmiany, o które wnioskuje dotyczą kwoty 1050,00 zł stanowiącej prawie połowę wartości zadania.
Sprawa jest prowadzona pod nr. NPZ.526.5.7.2019 w Referacie Spraw Społecznych i Zdrowia.
Zarząd Powiatu jednomyślnie nie wyraził zgody na zmiany w kosztorysie i harmonogramie realizacji zadania publicznego pn. „Teatr i taniec w jesieni życia”.
Pkt 6.2 Rozpatrzenie wniosku w sprawie udzielenia dofinansowania na budowę sali gimnastycznej w szkole podstawowej i przedszkolu we Wszemborzu
Mateusz Maserak, zastępca naczelnika Wydziału Promocji, Kultury i Sportu poinformował, że Stowarzyszenie „Rodzice Dzieciom” z Wszemborza wystąpiło o wsparcie finansowane na ukończenie budowy sali rekreacyjnej przy szkole podstawowej. Dodał, że koszt prac wykończeniowych szacuje się w kwocie około 25.000,00 zł.
Sprawa jest prowadzona pod nr. NP.4223.2.2019 w Wydziale Promocji, Kultury i Sportu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie nie wyraził zgody na udzielenie dofinansowania na ww. cel.
Pkt 6.3 Rozpatrzenie wniosku w sprawie zmiany planu rzeczowo-finansowego dotacji udzielonej Gminnej Spółce Wodnej „Kołaczkowo”
Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa poinformowała, że Gminna Spółka Wodna „Kołaczkowo” wystąpiła o rozszerzeniu zakresu robót polegających na konserwacji rowu F-4 i F-5b o dodatkowe prace w ramach przyznanej dotacji. Zaznaczyła, że wnioskujący otrzymał środki w wysokości 30% szacunkowych kosztów, ale w wyniku przeprowadzonych przetargów uzyskał niższe ceny na wykonanie tych robót. Dodała, że zgodnie z zapisami zawartej umowy, w przypadku zmniejszenia kosztów wykonanych robót o taką część, gdy partycypacja dotującego w kosztach przekroczyłaby 30% całkowitej wartości wykonanych robót, wysokość dotacji ulega zmniejszeniu do kwoty 30% wartości robót, a pozostała po zmniejszeniu dotacja stanowi dotację pobraną w nadmiernej wysokości i podlega zwrotowi.
Sprawa jest prowadzona pod nr. WBŚ.6343.13.2019 w Wydziale Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
W przedmiotowej sprawie głos zabrali Robert Balicki i Rafał Zięty, członkowie Zarządu.
Zarząd Powiatu jednomyślnie nie wyraził zgody na zmianę planu rzeczowo-finansowego dotacji udzielonej Gminnej Spółce Wodnej „Kołaczkowo”.
Pkt 7 Zaopiniowanie projektu budowy drogi gminnej na działkach nr 134/5 i 135 obręb Zieliniec oraz działek nr 10/6 i 8 obręb Żydowo
Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa poinformował, że droga gminna stanowić będzie połączenie terenów zabudowy jednorodzinnej z drogą powiatową nr 2917P o przebiegu Gozdowo – Kołaczkowo w miejscowości Zieliniec. Dodał, że przedmiotowy odciek drogi gminnej posiada powiązania z istniejącymi drogami publicznymi: skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2917P i drogą powiatową nr 2916P o przebiegu Żydowo – Sokolniki. Podkreślił, że istnieje konieczność przejęcia części gruntów będących w dyspozycji Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Sprawa jest prowadzona pod nr. WB.673.5.2019 w Wydziale Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Zarząd Powiatu zaopiniował pozytywnie projekt budowy drogi gminnej na działkach nr 134/5 i 135 obręb Zieliniec oraz działek nr 10/6 i 8 obręb Żydowo.
W pkt. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty oraz w pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk-Jakubowska, inspektor
drukuj (Protokół nr 79 / 2019)