Decyzja o pozwoleniu na budowę/o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę
Wydział Budownictwa i Środowiska,
ul. Chopina 10, pok. 2, 3, 4,
tel. 61 640 44 06, 640 44 05, 640 44 58, 640 44 89.
Godziny obsługi interesantów w Wydziale Budownictwa i Środowiska:
Poniedziałek 12:00-16:00
Wtorek-środa 12:00-15:00
Czwartek- piątek 7:00-10:00
Wnioski wynikające z zakresu zadań Wydziału Budownictwa można składać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania starostwa w Biurze Obsługi Interesanta przy ul. Chopina 10.
Podstawa prawna:
Art. 28, art. 33 ust.1, art. 34 ust. 4, art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.).
Do wniosku o pozwolenie na budowę należy dołączyć:
Do wniosku o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę należy dołączyć:
Trzy egzemplarze zamienne projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów.
Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (z klauzulą ostateczności), jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika).
Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
W terminie 12 miesięcy od dnia 19 września 2020 r. inwestor do wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę albo wniosku o zatwierdzenie projektu budowlanego, albo zgłoszenia budowy może dołączyć projekt budowlany sporządzony na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane w brzmieniu sprzed 19 września 2020 r.
Opłaty:
Ewentualne opłaty skarbowe pobierane są zgodnie z obowiązującymi przepisami - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
Opłaty skarbowe można dokonywać poprzez płatność kartą płatniczą (informacja w Wydziale Budownictwa i Środowiska) lub uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni: Powiatowy Bank Spółdzielczy we Wrześni nr 68 9681 0002 0011 1474 0179 5820, tytułem "opłata za pozwolenie".
Przewidywany termin załatwienia sprawy: 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach skomplikowanych 60 dni.
Sposób załatwienia sprawy: wydanie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy: stronom służy odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od jej otrzymania za pośrednictwem Starosty Wrzesińskiego. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.