Szybkie linki

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

Wydział Komunikacji i Transportu

Podstawowe zadania wydziału:
1. Prowadzenie spraw w zakresie dopuszczenia pojazdów do ruchu:
• rejestracja pojazdów (stała i czasowa),
• prowadzenie spraw związanych z dowodami rejestracyjnymi,
• prowadzenie spraw w zakresie kart pojazdu,
• prowadzenie spraw w zakresie legalizacji tablic rejestracyjnych,
• prowadzenie spraw w zakresie czasowego wycofania pojazdu z ruchu,
• prowadzenie spraw w zakresie nadania cech identyfikacyjnych pojazdu,
• prowadzenie spraw w zakresie wyrejestrowywania pojazdu. 


2. Prowadzenie spraw w zakresie ewidencji pojazdów.


3. Prowadzenie spraw w zakresie badań technicznych pojazdów:
• sprawowanie nadzoru i kontroli nad stacjami kontroli pojazdów,
• prowadzenie rejestru upoważnionych diagnostów.


4. Prowadzenie spraw w zakresie uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami:
• prowadzenie spraw związanych z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami,
• prowadzenie spraw w zakresie kierowania na sprawdzanie stanu zdrowia i predyspozycji psychicznych do kierowania pojazdami,
• prowadzenie spraw związanych z kontrolą kwalifikacji,
• prowadzenie spraw w zakresie ewidencji kierowców,
• prowadzenie spraw w zakresie ewidencji osób bez uprawnień,
• wykonywanie środków karnych orzeczonych przez sąd w zakresie prowadzenia pojazdów mechanicznych,
• prowadzenie spraw w zakresie zatrzymywania praw jazdy i pozwoleń oraz cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
• prowadzenie rejestru i nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców,
• prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy.


5. Prowadzenie spraw w zakresie krajowego transportu drogowego:
• prowadzenie rejestru, nadzoru i kontroli licencji i wypisów na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy,
• prowadzenie rejestru zezwoleń i wypisów na wykonywanie regularnych i specjalnych przewozów osób na terenie powiatu,
• prowadzenie rejestru, nadzoru i kontroli zaświadczeń i wypisów na wykonywanie przewozów osób i rzeczy na potrzeby własne,
• analiza sytuacji rynkowej w zakresie regularnych przewozów osób,
• koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym, w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
• uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty lub województwa sąsiadujące.


6. Prowadzenie spraw w zakresie usuwania pojazdów z drogi.


7. Prowadzenie spraw związanych z publicznym transportem zbiorowym.


Więcej informacji dotyczących zadań realizowanych przez Wydział Komunikacji i Transportu można znaleźć w zakładce "Jak załatwić sprawę w starostwie".

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Łukasz Jakubowski
    data wytworzenia: 2015-04-20
  • opublikował: Łukasz Jakubowski
    data publikacji: 2015-04-20 11:53
  • zmodyfikował: Grzegorz Kolecki
    ostatnia modyfikacja: 2021-03-11 12:35

« wstecz

Adres

Starostwo Powiatowe we Wrześni

ul. Chopina 10
62-300 Września

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 61 640 44 44
fax +48 61 640 20 51

e-mail: starostwo@wrzesnia.powiat.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Poniedziałek       8:00 – 16:00

Wtorek - piątek  7:00 – 15:00

Standardy i wytyczne

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj deklarację dostępności
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.