ogłasza nabór na stanowisko
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej we Wrześni
ul. Szkolna 25, 62-300 Września
1. Wymagania niezbędne dla kandydatów:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe,
3) udokumentowany co najmniej 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej,
4) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku dyrektora,
9) nieposzlakowana opinia,
10) przedstawienie pisemnej koncepcji funkcjonowania i rozwoju Domu Pomocy Społecznej we Wrześni.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość obowiązujących regulacji prawnych: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, przepisów prawa pracy, przepisów dotyczących samorządu powiatowego i finansów publicznych,
2) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
3) znajomość zadań oraz specyfiki funkcjonowania domu pomocy społecznej,
4) odpowiedzialność, odporność na stres, umiejętność planowania pracy, sumienność.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i wykonywania zadań przez Dom Pomocy Społecznej we Wrześni,
2) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań ustawowych i regulaminowych przypisanych DPS, w tym w szczególności:
a) opracowywanie dokumentacji oraz aktów wewnętrznych dotyczących działalności DPS zgodnie obowiązującymi przepisami,
b) kształtowanie i prowadzenie polityki kadrowej i płacowej jednostki,
c) nadzorowanie bieżącej działalności placówki przy pomocy podległego personelu,
d) reprezentowanie DPS na zewnątrz,
e) racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi,
3) zapewnienie realizacji i przestrzegania przepisów Kodeksu pracy oraz innych aktów prawnych z zakresu prawa pracy dotyczących jednostki,
4) zapewnienie przestrzegania przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) pełny wymiar czasu pracy, tj. 40-godzin tygodniowo,
2) praca posiada charakter administracyjno-biurowy,
3) praca wiąże się z bezpośrednim kontaktem i obsługą mieszkańców domu,
4) pracownicy nie są narażeni na występowanie uciążliwych i szkodliwych czynników,
5) na stanowisku wykorzystywany jest niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy,
6) nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające dostęp do budynku.
5. Wymagane dokumenty:
1) uzasadnienie przystąpienia do naboru wraz z koncepcją funkcjonowania jednostki,
2) życiorys (CV),
3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu w przypadku osób aktualnie zatrudnionych),
6) oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) niekaralności w zakresie pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
e) braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku objętym naborem,
f) nieposzlakowanej opinii,
g) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
Wszystkie dokumenty złożone przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Dyrektora Domu Pomocy Społecznej we Wrześni” do dnia 9 października 2023 r. do godz. 15:00 w Starostwie Powiatowym, ul. Chopina 10, 62-300 Września, w Biurze Obsługi Interesanta,
2) aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
7. Dodatkowe informacje:
1) brak podpisu na oświadczeniach, CV, liście motywacyjnym lub kwestionariuszu będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych,
2) prowadzący nabór zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
3) informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.wrzesnia.powiat.pl/ w zakładce Ogłoszenia i komunikaty oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni,
4) wymagane dokumenty aplikacyjne, list motywacyjny, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019, poz. 1781)”,
5) wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych - na podstawie art. 21 ust. 2e pkt 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - Dom Pomocy Społecznej zwolniony jest z wpłat na PFRON ( Dz.U. z 2023 r., poz. 100 ze zm.).
Starosta Wrzesiński
/-/ Dionizy Jaśniewicz
Września, 28 września 2023 r.